Aparat zapłonowy Gal 2.5 01' i inne problemy |
Autor |
Wiadomość |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 11-05-2019, 13:21 Aparat zapłonowy Gal 2.5 01' i inne problemy
|
|
|
Witajcie!
Jako, że nadal szukam przyczyny nie równej pracy silnika na jałowych to postanowiłem pomierzyć aparat zapłonowy.
Drugie uzwojenie cewki wyszło kolo 11 kOhm więc idealnie po środku dopuszczalnego zakresu (9-13 kOhm)
Pierwsze uzwojenie cewki muszę jeszcze zmierzyć, ponieważ mój miernik nie obsługuje tak małych wartości, ale dam znać ja pomierzę (0.5-0.7 Ohm)
Zmierzyłem też według serwisówki tranzystor aparatu, czyli podłączyłem 1.5V na 3 i 4 pin a między 2 i 4 zmierzyłem i wyszło -0.55V i nie wiem czy to poprawna wartość. W serwisówce jest że ma być, ale nie podali jakie napięcie.
Pozostałe objawy:
Na obrotach poniżej 2k potrafi poszarpywać, na wyższych wszystko tiptop. Ta nierówna praca silnika jest też nie zawsze i czasem lepiej czasem gorzej.
Co jeszcze można sprawdzić jeśli chodzi o moje objawy? Świece, kable, kopułka i palec na pewno sprawne i dobre.
Samochód ma LPG, ale nie ma znaczenia najmniejszego paliwo na jakim się poruszam
Pozdrawiam
[ Dodano: 11-05-2019, 18:21 ]
Już zmierzyłem oporność pierwszego uzwojenia i jest górna granica, ale nadal w normie. Nie wiem co jeszcze poszukać? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-05-2019, 21:35
|
|
|
Statyczny pomiar możesz wsadzić w - jak cewka pada to iskra ucieka lub jest słaba (ale często widoczna) i tylko przez podmianę można się upewnić czy to jej wina. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-05-2019, 23:56
|
|
|
Djmarcop napisał/a: | Na obrotach poniżej 2k potrafi poszarpywać, na wyższych wszystko tiptop |
Zaślep EGR na testy Mało kto wie , ale pod lifcie EGR lubi sprawiać takie numery i wszyscy szukają problemu w układzie zapłonowym itp. |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12-05-2019, 00:37
|
|
|
EGR już dawno zaślepiony, zero widocznych efektów.
Co do podmiany cewki to kupiłem rok temu nowa, a teraz na zmianę dałem Ori co była już w aucie i minimalnie lepiej na starej jest. Ale nadal coś nie tak... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-05-2019, 11:02
|
|
|
Krzywki na walkach rozrządu nie są wytarte??? |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12-05-2019, 13:04
|
|
|
Pojęcia nie mam, ale gdyby były wytarte to by cały czas było, a to się zdarza że całkowicie zaniknie, albo się nasili mocniej. Nie jest to stałe |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-05-2019, 13:53
|
|
|
Miałem kiedyś tez 2,5 Galanta u siebie na warsztacie na wypadanie zapłonów i nierówną prace na B.jałowym. Co sie okazało po wykonaniu podstawowych testów cis sprężania i weryfikacji ukł. zapłonowego , okazało się właśnie ze wytarta jest krzywka na wałku rozrządu na 6 cyl. Nie twierdzę ze u ciebie jest to samo , ale warto spr. bo auto które do mnie trafiło objechało kilku mechaników i wymieniali wszytko po kolei . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-05-2019, 16:58
|
|
|
U mnie szarpało na wolnych obrotach, tylko na LPG i tylko z klimą - winne były przewody WN, głowica od grodzi... dziury straszne... kable Janmor jak dobrze pamiętam, po zmianie na NGK wszystko minęło). |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12-05-2019, 17:07
|
|
|
Właśnie u mnie nie wypadają zapłony. Trochę nie równo pracuje, ale nadal sądzę że to nie wałek, bo by cały czas było tak samo, a teraz potrafi być raz dobrze, raz słabo.
Przewody miałem Janmor i zmieniłem z powrotem na stare ori Yazaki i się trochę poprawiło |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 12-05-2019, 23:54
|
|
|
Brak błędu nie oznacza braku wypadania zapłonu. Mój też tak ma |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13-05-2019, 10:14
|
|
|
Nie jest to wypadanie zapłonu chyba, raczej za słaby zapłon, miałem kiedyś już wypadanie i to zupełnie co innego jest. Ale byłem u znajomego na pomiary bo ma lepszy sprzęt i on stwierdził, że ten silnik chodzi pięknie i to po prostu muszą być poduszki, że one są za sztywne ze starości i wszystko idzie na bude... |
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 13-05-2019, 22:54
|
|
|
Zmieniłeś przewody i się poprawiło to co mają poduszki? Pewnie ci wypada zapłon. Postaw 5zł na obudowie silnika, jak się przewróci to masz wypadanie |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-05-2019, 12:12
|
|
|
Chyba czeka mnie kolejna wymiana przewodów, dziś mocno padało i było trochę gorzej. Zauważyłem pewną prawidłowość: jak jest wilgotno, ale nie mokro zaraz po deszczu i jeszcze nie sucho to wtedy silnik działa najlepiej.
Jak sprawdzić przewody? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2019, 17:43
|
|
|
Ja wsadziłem rękę pod kolektor i poczułem trzepnięcie - już wtedy wiedziałem co i jak...
A wsadziłem bo myślałem, że mi podciśnienie od LPG wypadło. Mam pod przepustnicą.
EDIT: generalnie spryskiwaczem robi się mgiełkę nad nimi i widać czy iskra skacze, ale w V6 ciężko to zrobić na 1 głowicy |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-05-2019, 09:38
|
|
|
Jak będę miał chwilę czasu to to zrobię i dam znać co i jak |
|
|
|
 |
|