Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
23-04-2007, 19:46
[C52A 1.5] Jak wymienic plyn chłodniczy?
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-09-2006, 15:54   

kostuch napisał/a:
wystarczy standartowo kilka razy ścisnąć przewód i jest ok.


U mnie to nie pomagało. Śrubka odpowietrzająca mnie uratowała.
 
 
Bartek99
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2006, 21:13   

Witam. Pozwolę sobie dołączyć się do tego tematu. Jestem początkującym właścicielem Colta 1.3 rocznik 1995. Pytanie jest 'banalne'. Jaki płyn lać do chłodnicy tego samochodu. Czy chłodnica jest aluminiowa czy miedziana i czy robi różnicę jaki płyn tam się wleje. A poza tym, czy można 'dolać' innego płynu od tego, który jest już obecnie? Czy można generalnie dolewać np. płynu hamulcowego, czy należy wymienić go całkowicie:) Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24378
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-09-2006, 21:25   

Na 99% aluminiowa i możesz zalać np. Dynagel2000 albo Castrol Antifreeze. Nie mieszaj z innymi płynami - wymień całkowicie (w końcu 5l kosztuje 35 zł i spokój na 2-3 lata).
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2006, 23:03   

Ja akurat polecam koncentrat ostatni zalałem Castrola
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2006, 10:54   

Krzyzak, oryginala mialem w swoim Colcie miedziana i takie sa montowane w fabryce
Dlaczego sadzisz, ze on na 99% ma aluminium ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24378
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-09-2006, 10:57   

bo taka srebrna na wierzchu była :)
w takim razie cofam to co napisałem o typie chłodnicy, ale płyn Dynagel2000 będzie spokojnie do niej pasował (ew. Castrol lub Texaco Antifreeze).
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2006, 11:05   

Aaa, chyba ze widziales ja.
Ale w temacie wyboru plynu faktycznie nie ma roznicy czy miedziana czy aluminium.
 
 
K
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2007, 13:41   

... dlaczego nie można uzupełnić płynu w chłodnicy- jeśli można wymieniać całość bez usuwania resztki z komory silnika? w obu przypadkach mieszają się różne płyny. Pozdrawiam.
 
 
Made in U.S.A.
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2007, 16:46   

Witam ja mam z kolei inne pytanie ile jest płynu w ukladzie chłodzenia w silniku 4g15?? i co sadzicie o płynie czyszczącym chłodnice i cały uklad?? bo mam pewne obawy czy nie przeżre mi gdzieś układu
 
 
Waldi
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2007, 18:56   

Zgadza nic nietrzeba odpowietrzac ja tez wymieniałem i wszystko samo sie odpowietrzyło.Autko chodzi bez problemu pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-05-2007, 20:10   

Made in U.S.A. napisał/a:
co sadzicie o płynie czyszczącym chłodnice i cały uklad??
Nie wiem o jakim myślisz, ale ja kiedyś użyłem Radiator 2000 i nic się nie stało.
 
 
Made in U.S.A.
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 10:35   

Mysle o Prestonie a i jeszcze z jakich metali jest układ chłodzeniea ?? myśle że z miedzi ale nie jestem pewien
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 12:27   

Krzyzak napisał/a:
Niczego nie trzeba odpowietrzac - samo sie wszystko odpowietrza.
Po wymianie trzeba tylko dbac o odpowiedni poziom w zb. wyrownawczym (czesto - przez pierwsze 100 km - zagladac i sprawdzac czy nie jest za malo plynu).


W instrukcji jest że powinno wejść 5l.
Mi do układu wchodzi około 3l. (nie liczę zbiorniczka wyrównawczego)

Czy przez to że mam małą/krótką chłodnicę na jeden wentylator?

Widziałem że niektóre Colty/Lancery mają większą chłodnice na dwa wentylatory.
Możliwe że mam niestandardową - czyli za małą?

…a instalacja nie wygląda na zapowietrzoną.
Ostatnio zmieniony przez Anazar 11-10-2007, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Herman
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 13:09   

kostuch napisał/a:
Ja akurat polecam koncentrat ostatni zalałem Castrola


W mojej chlodnicy pływa Petrygo...Czy ktos mial juz z nim jakies problemy w zimie?
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 14:04   

Widziałem trzy kolory płynów:

Zielony
Niebieski
Różowy

Może ktoś wie czym się różnią?

Ja autko miałem zawsze zalane zielonym płynem.

Nie zastanawiałem się nad różnicami...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.