Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn chłodzący silnik
Autor Wiadomość
surtur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 2
Skąd: Stąd
Wysłany: 23-08-2019, 00:39   

hej, mam problem z "buczeniem" z okolic przedniego zawieszenia, raczej pośrodku. Dźwięk brzmi jak buczenie zużytego łożyska, jednakże łożysko to nie jest (sprawdzane przez kilku mechaników) ani opony (próbowałem przekładać i zmieniać).
Dźwięk występuje podczas jazdy na wprost i TYLKO przy lekko naciśniętym pedale gazu przy prędkości 50 i 80 km/h. Podczas jazdy z inną prędkością lub po puszczeniu gazu przy ww. prędkościach problem momentalnie ustaje.
Jakieś pomysły? skrzynia?
 
 
kot567 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Spotback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2019
Posty: 2
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-08-2019, 13:21   

W sumie wymieniłem końcówki drążków bo okazało się, że obie strony są wywalone, chyba pomogło - jeszcze muszę zrobić test kostki granitowej :)
 
 
michaello 
Forumowicz


Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 460
Skąd: WE
Wysłany: 26-08-2019, 13:36   

surtur napisał/a:
Jakieś pomysły? skrzynia?


Łożysko w skrzyni i pewnie taki dźwięk. (inni piszą, że to koło koronowe na dyferencjale)
https://www.youtube.com/watch?v=KtciH86OQJo
odtwarzać na słuchawkach tak mniej wiecej w połowie filmu słychać.
 
 
surtur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 2
Skąd: Stąd
Wysłany: 27-08-2019, 21:11   

michaello napisał/a:
Łożysko w skrzyni i pewnie taki dźwięk. (inni piszą, że to koło koronowe na dyferencjale)

tak, bardzo podobny dźwięk, dzięki :D
 
 
Lukaaszz 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB '13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 33
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-09-2019, 20:04   

Witam,

Jestem troszkę laikiem. Zaobserwowałem w ostatnim tygodniu problem z podwyższoną temperaturą po nagrzaniu silnika ( wskaźnik podniósł się na jakieś 3/4 kreski) wtedy automatycznie załączają się wentylatory i spada temp. Zajrzałem pod maskę i okazuje się, że zrobiła się dziurka na trójniku przez co płyn do węża nie jest doprowadzany, a delikatnie bąbelkami kapie kiedy silnik wymaga tego ( w zbiorniczku płynu nie ubywa) . Po odkręceniu kurka zauważyłem, że w przewodzie nic nie ma - po prostu sucho. Trójnik nowy zamówiłem. Pytanie teraz moje, czy mogę na ten czas płyn chłodzący uzupełnić wlewając bezpośrednio do przewodu? Jeśli tak to ile? 1l? Niestety nigdzie nie znalazłem w googlach, czy można wlać w ten sposób.
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 14-09-2019, 20:33   

Lukaaszz,
Do przewodu to nie wiem (nie bardzo rozumiem o jaki przewód i trójnik chodzi), ale w razie czego bezpośrednio do chłodnicy (przez korek) możesz bez problemu ;) Do chłodnicy wlewasz, aż się "wyleje" z przepełnienia.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
JanG 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 SB 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2019
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-09-2019, 20:45   

Szczerze to raczej bym tak nie jeździł. Tak załatwiłem silnik w Hondzie. Uszczelka pod głowicą do roboty! Zrób i dopiero w drogę.
 
 
Lukaaszz 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB '13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 33
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-09-2019, 20:49   

HUGIO napisał/a:
Lukaaszz,
Do przewodu to nie wiem (nie bardzo rozumiem o jaki przewód i trójnik chodzi), ale w razie czego bezpośrednio do chłodnicy (przez korek) możesz bez problemu ;) Do chłodnicy wlewasz, aż się "wyleje" z przepełnienia.


Trójnik czyli to ten element, gdzie masz korek zakręcany :) Nie umiem fachowo opisać ale zrozumiałeś dobrze. Czyli czekam, aż ostygnie i uzupełnię układ chłodzenia. Dziękuję za pomoc.

Trójnik

JanG w przypadku uszczelki powinien być widoczny na ziemi jakiś wyciek? Raczej to miesza się z olejem w silniku jak już.
 
 
JanG 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 SB 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2019
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-09-2019, 20:57   

Chodzi o to że nawet krótkotrwałe przegrzanie może skutkować uszkodzeniem UPG. Ja tak miałem, tyle że brak płynu całkowicie, dziura w chłodnicy.
 
 
miko_ok 
Forumowicz

Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 36
Skąd: Skawina
Wysłany: 14-11-2019, 22:16   

Dzisiaj byłem u mechanika, który zmierzył testerem temperaturę zamarzania płynu w moim lancerku i tester wykazał -27*C temp.zamarzania płynu i 123*C temp.wrzenia.
Jednak ku mojemu zaskoczeniu, mechanik stwierdził, że nie ma potrzeby wymiany płynu bo temp.zamarzania jest wystarczająca dla naszego klimatu i aby płyn zamarzł w układzie to potrzeba by kilku dni z temp.-30*C aby układ zamarzł przy jednoczesnym nie użytkowaniu pojazdu...
Czy wg Was mimo wszystko wymieć płyn chłodzący czy zaufać mechesowi?
_________________
Były użytkownik fordów.
 
 
miko_ok 
Forumowicz

Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 36
Skąd: Skawina
Wysłany: 14-11-2019, 22:25   

Mam do wymiany górne tylne wahacze tzw.banany w swoim sportbacku.
Czy polecacie jakieś konkretne firmy pomijając oryginały?
Do wyboru mam Moog, Meyle, ABS, Sidem, Febest i inne dla mnie mniej znane.
Wg okolicznych sprzedawców nastały czasy, w których nie ma już gwarancji długowieczności części, niezależnie od firmy ale najmniejszą liczbę reklamacji mają na firmę RTS...
_________________
Były użytkownik fordów.
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 14-11-2019, 22:31   

miko_ok,
Ja bym zostawił jak jest. Ostatnio u siebie zalałem Prestone, który powinien wytrzymać do -37oC. Kupiłem najtańszy tester i wykazało około -30oC, więc pewnie trzeba brać na poprawkę ich dokładność :roll:
 
 
miko_ok 
Forumowicz

Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 36
Skąd: Skawina
Wysłany: 14-11-2019, 22:45   

HUGIO napisał/a:
miko_ok,
Ja bym zostawił jak jest. Ostatnio u siebie zalałem Prestone, który powinien wytrzymać do -37oC. Kupiłem najtańszy tester i wykazało około -30oC, więc pewnie trzeba brać na poprawkę ich dokładność :roll:


Dzięki za sugestię ale czy myślisz, że Twój tester jest niedokładny aż o 7* czy też podana temp.na opakowaniu płynu to chwyt marketingowy :D ?
_________________
Były użytkownik fordów.
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 15-11-2019, 10:11   

miko_ok,
Osobiście obstawiam raczej winę testera - kosztował chyba 8zł i z wyglądu nie sprawia "super" wrażenia. Dodatkowo ma dwie miarki: do sprawdzenia na ciepłym płynie i zimnym, a z tego co sprawdzałem, to w obu sytuacjach wskazywał różne wyniki :roll: (zbliżone, ale różne).
Wydaje mi się, że to by była za duża wpadka wizerunkowa, gdyby tak jawnie kłamali.
Jest też możliwe, że w układzie zostało trochę wody i się rozcieńczyło, ale brałem to pod uwagę i dolałem więcej koncentratu, niż jest zalecane, więc mniej więcej powinno się wyrównać ;)
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
nicpoon 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 2010 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2019
Posty: 1
Skąd: tarnów
Wysłany: 26-12-2019, 14:54   [CY2A 1.5] inne sprężyny do sedana 1.6 benzyna

Witam, jestem nowy, mam lansera w sedanie 1.6 benzyna z LPG i chcę też założyć haka.
Wiem był podobny temat ale bez HAPY END-U
Tak więc, już po założeniu gazu auto lekko przysiadło a jak dojdzie do tego hak z załadowaną przyczepą to będzie komedia

nie chciałbym zakładać sportowych obniżających sprężyn ze względu na komfort( JEZDZIŁEM NA PROFILU 35 i szybko zrezygnowałem, za twardo). Pytanie brzmi czy da się założyć sprężyny może od jakiegoś innego mitsu. tak by samochód tak nie siedział, głównie tył
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.