Płyn chłodzący silnik |
Autor |
Wiadomość |
surtur
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2016 Posty: 2 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 23-08-2019, 00:39
|
|
|
hej, mam problem z "buczeniem" z okolic przedniego zawieszenia, raczej pośrodku. Dźwięk brzmi jak buczenie zużytego łożyska, jednakże łożysko to nie jest (sprawdzane przez kilku mechaników) ani opony (próbowałem przekładać i zmieniać).
Dźwięk występuje podczas jazdy na wprost i TYLKO przy lekko naciśniętym pedale gazu przy prędkości 50 i 80 km/h. Podczas jazdy z inną prędkością lub po puszczeniu gazu przy ww. prędkościach problem momentalnie ustaje.
Jakieś pomysły? skrzynia? |
|
|
|
 |
kot567
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Spotback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2019 Posty: 2 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-08-2019, 13:21
|
|
|
W sumie wymieniłem końcówki drążków bo okazało się, że obie strony są wywalone, chyba pomogło - jeszcze muszę zrobić test kostki granitowej |
|
|
|
 |
michaello
Forumowicz

Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 460 Skąd: WE
|
Wysłany: 26-08-2019, 13:36
|
|
|
surtur napisał/a: | Jakieś pomysły? skrzynia? |
Łożysko w skrzyni i pewnie taki dźwięk. (inni piszą, że to koło koronowe na dyferencjale)
https://www.youtube.com/watch?v=KtciH86OQJo
odtwarzać na słuchawkach tak mniej wiecej w połowie filmu słychać. |
|
|
|
 |
surtur
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2016 Posty: 2 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 27-08-2019, 21:11
|
|
|
michaello napisał/a: | Łożysko w skrzyni i pewnie taki dźwięk. (inni piszą, że to koło koronowe na dyferencjale) |
tak, bardzo podobny dźwięk, dzięki |
|
|
|
 |
Lukaaszz
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB '13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018 Posty: 33 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-09-2019, 20:04
|
|
|
Witam,
Jestem troszkę laikiem. Zaobserwowałem w ostatnim tygodniu problem z podwyższoną temperaturą po nagrzaniu silnika ( wskaźnik podniósł się na jakieś 3/4 kreski) wtedy automatycznie załączają się wentylatory i spada temp. Zajrzałem pod maskę i okazuje się, że zrobiła się dziurka na trójniku przez co płyn do węża nie jest doprowadzany, a delikatnie bąbelkami kapie kiedy silnik wymaga tego ( w zbiorniczku płynu nie ubywa) . Po odkręceniu kurka zauważyłem, że w przewodzie nic nie ma - po prostu sucho. Trójnik nowy zamówiłem. Pytanie teraz moje, czy mogę na ten czas płyn chłodzący uzupełnić wlewając bezpośrednio do przewodu? Jeśli tak to ile? 1l? Niestety nigdzie nie znalazłem w googlach, czy można wlać w ten sposób. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 14-09-2019, 20:33
|
|
|
Lukaaszz,
Do przewodu to nie wiem (nie bardzo rozumiem o jaki przewód i trójnik chodzi), ale w razie czego bezpośrednio do chłodnicy (przez korek) możesz bez problemu Do chłodnicy wlewasz, aż się "wyleje" z przepełnienia. |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
JanG
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 SB 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2019 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-09-2019, 20:45
|
|
|
Szczerze to raczej bym tak nie jeździł. Tak załatwiłem silnik w Hondzie. Uszczelka pod głowicą do roboty! Zrób i dopiero w drogę. |
|
|
|
 |
Lukaaszz
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 SB '13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2018 Posty: 33 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-09-2019, 20:49
|
|
|
HUGIO napisał/a: | Lukaaszz,
Do przewodu to nie wiem (nie bardzo rozumiem o jaki przewód i trójnik chodzi), ale w razie czego bezpośrednio do chłodnicy (przez korek) możesz bez problemu Do chłodnicy wlewasz, aż się "wyleje" z przepełnienia. |
Trójnik czyli to ten element, gdzie masz korek zakręcany Nie umiem fachowo opisać ale zrozumiałeś dobrze. Czyli czekam, aż ostygnie i uzupełnię układ chłodzenia. Dziękuję za pomoc.
Trójnik
JanG w przypadku uszczelki powinien być widoczny na ziemi jakiś wyciek? Raczej to miesza się z olejem w silniku jak już. |
|
|
|
 |
JanG
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 SB 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2019 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-09-2019, 20:57
|
|
|
Chodzi o to że nawet krótkotrwałe przegrzanie może skutkować uszkodzeniem UPG. Ja tak miałem, tyle że brak płynu całkowicie, dziura w chłodnicy. |
|
|
|
 |
miko_ok
Forumowicz
Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019 Posty: 36 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 14-11-2019, 22:16
|
|
|
Dzisiaj byłem u mechanika, który zmierzył testerem temperaturę zamarzania płynu w moim lancerku i tester wykazał -27*C temp.zamarzania płynu i 123*C temp.wrzenia.
Jednak ku mojemu zaskoczeniu, mechanik stwierdził, że nie ma potrzeby wymiany płynu bo temp.zamarzania jest wystarczająca dla naszego klimatu i aby płyn zamarzł w układzie to potrzeba by kilku dni z temp.-30*C aby układ zamarzł przy jednoczesnym nie użytkowaniu pojazdu...
Czy wg Was mimo wszystko wymieć płyn chłodzący czy zaufać mechesowi? |
_________________ Były użytkownik fordów. |
|
|
|
 |
miko_ok
Forumowicz
Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019 Posty: 36 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 14-11-2019, 22:25
|
|
|
Mam do wymiany górne tylne wahacze tzw.banany w swoim sportbacku.
Czy polecacie jakieś konkretne firmy pomijając oryginały?
Do wyboru mam Moog, Meyle, ABS, Sidem, Febest i inne dla mnie mniej znane.
Wg okolicznych sprzedawców nastały czasy, w których nie ma już gwarancji długowieczności części, niezależnie od firmy ale najmniejszą liczbę reklamacji mają na firmę RTS... |
_________________ Były użytkownik fordów. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 14-11-2019, 22:31
|
|
|
miko_ok,
Ja bym zostawił jak jest. Ostatnio u siebie zalałem Prestone, który powinien wytrzymać do -37oC. Kupiłem najtańszy tester i wykazało około -30oC, więc pewnie trzeba brać na poprawkę ich dokładność |
|
|
|
 |
miko_ok
Forumowicz
Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019 Posty: 36 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 14-11-2019, 22:45
|
|
|
HUGIO napisał/a: | miko_ok,
Ja bym zostawił jak jest. Ostatnio u siebie zalałem Prestone, który powinien wytrzymać do -37oC. Kupiłem najtańszy tester i wykazało około -30oC, więc pewnie trzeba brać na poprawkę ich dokładność |
Dzięki za sugestię ale czy myślisz, że Twój tester jest niedokładny aż o 7* czy też podana temp.na opakowaniu płynu to chwyt marketingowy ? |
_________________ Były użytkownik fordów. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 15-11-2019, 10:11
|
|
|
miko_ok,
Osobiście obstawiam raczej winę testera - kosztował chyba 8zł i z wyglądu nie sprawia "super" wrażenia. Dodatkowo ma dwie miarki: do sprawdzenia na ciepłym płynie i zimnym, a z tego co sprawdzałem, to w obu sytuacjach wskazywał różne wyniki (zbliżone, ale różne).
Wydaje mi się, że to by była za duża wpadka wizerunkowa, gdyby tak jawnie kłamali.
Jest też możliwe, że w układzie zostało trochę wody i się rozcieńczyło, ale brałem to pod uwagę i dolałem więcej koncentratu, niż jest zalecane, więc mniej więcej powinno się wyrównać |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
nicpoon
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 2010 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2019 Posty: 1 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 26-12-2019, 14:54 [CY2A 1.5] inne sprężyny do sedana 1.6 benzyna
|
|
|
Witam, jestem nowy, mam lansera w sedanie 1.6 benzyna z LPG i chcę też założyć haka.
Wiem był podobny temat ale bez HAPY END-U
Tak więc, już po założeniu gazu auto lekko przysiadło a jak dojdzie do tego hak z załadowaną przyczepą to będzie komedia
nie chciałbym zakładać sportowych obniżających sprężyn ze względu na komfort( JEZDZIŁEM NA PROFILU 35 i szybko zrezygnowałem, za twardo). Pytanie brzmi czy da się założyć sprężyny może od jakiegoś innego mitsu. tak by samochód tak nie siedział, głównie tył |
|
|
|
 |
|