Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Łańcuchy śniegowe do Outlandera.
Autor Wiadomość
nuke 
Forumowicz
nuke


Auto: szare
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: 3-city
Wysłany: 23-10-2019, 09:55   Łańcuchy śniegowe do Outlandera.

Hej,

Wyjeżdżam do Austrii na narty i dlatego poszukuję łańcuchów śniegowych do Outlandera (koła 18). Czy któryś z Szanownych Kolegów może coś polecić? Dziękuję.
_________________

 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 23-10-2019, 11:10   

Rok temu jadąc do Austrii Foresterem XT z kołami 18" kupiłem samonapinające się

Koenig ZIP Ultra 9 gr.104





Nie ma potrzeby napinania ich ale przeciwnicy tego rozwiązania twierdzą, iż są mało trwałe i polecają te tańsze.

Mając AWD takie łańcuchy to raczej proforma - trzeba mieć, ale zakładać je trzeba gdy policmajster wyda komendę, bez nich i tak wjeżdżasz gdzie chcesz.

Idąc tym tokiem wystarczy kupić najtańsze, aby pasowały.
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2019, 18:19   

benicjusz napisał/a:
Idąc tym tokiem wystarczy kupić najtańsze, aby pasowały.


Chciałem kiedyś kupić na wyjazd zimowy, ale nie znalazłem łańcuchów pasujących na nasze koła (215/65/16). Póki co daję radę bez łańcuchów. Autko spokojnie tam gdzie inne stają i nie są w stanie ruszyć z miejsca :D
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10749
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-10-2019, 21:43   

benicjusz napisał/a:
Idąc tym tokiem wystarczy kupić najtańsze, aby pasowały.

CZyli jakie ? Bo ja mam tylko na przód...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2019, 21:55   

Miałem najtańsze w drugim aucie...
Nie rozpinały się, po prostu zdawały egzamin.
Taurus, bez samonapinacza.
100zl zapłaciłem.

Do outlandera natomiast już miałem upolowane Thule i byłem bliski zakupu... Lecz wyjazd nie doszedł do skutku.
Tyle że zimowki mam 16".
_________________

 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 24-10-2019, 10:13   

rajan napisał/a:
Chciałem kiedyś kupić na wyjazd zimowy, ale nie znalazłem łańcuchów pasujących na nasze koła (215/65/16). Póki co daję radę bez łańcuchów. Autko spokojnie tam gdzie inne stają i nie są w stanie ruszyć z miejsca :D


też mam czasem problemy aby coś znaleźć ;) ale tutaj akurat się udało ;)

łańcuchy na 215/65R16, takie pierwsze z brzegu z alledrogo - mam takie same w Vanie


Marcino napisał/a:
CZyli jakie ? Bo ja mam tylko na przód...


aby się zmieściły między oponą, a golenią - sam kształt łańcucha czy marka to już kwestia własnych możliwości i fantazji.
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-10-2019, 10:29   

Trzeba sprawdzić w instrukcji maksymalną grubość łańcucha. Nie ma pamiętam ile tam jest dokładnie, ale jest. I większość łańcuchów (w tym najczęściej te tańsze) jest grubsza.
W każdym razie te które kupiłem okazały się o 1 mm grubsze niż powinny być. Pewnie ten 1 mm więcej też się zmieści. Jednak do tej pory nie zakładałem. W zeszłym sezonie byłaby nawet okazja, ale 4x4 się bardzo dobrze sprawdził.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10749
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-10-2019, 12:30   

W Tiguanie to by chyba wlazło z 20mm tyle miejsca na oko.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 24-10-2019, 14:56   

W Subaru to raptem maks 9 mm ;) - im grubszy, tym wolniej trzeba jechać ;)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10749
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-10-2019, 16:15   

benicjusz napisał/a:
W Subaru to raptem maks 9 mm ;) - im grubszy, tym wolniej trzeba jechać ;)

A to prawda, wiec i tak grubszego nie ma sensu, tym bardziej ze to uzycie okazjonalene.
Jeszcze nigdy automatem nie jezdziłem po śniegu i nie wiem jak wyglada wyjezdzanie z zaspy np.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 24-10-2019, 16:28   

Marcino napisał/a:
Jeszcze nigdy automatem nie jeździłem po śniegu i nie wiem jak wyglada wyjeżdżanie z zaspy np.


Wygląda tak samo ;) gaz i jedziesz, wydaje mi się (w Vanie tak mogę zrobić), że aby ograniczyć się powiedzmy do takiego 1. biegu można wrzucić na L :) - można łopatkami, ale automat i tak przerzuci na wyższy bieg przy odpowiednio wysokich obrotach.

Jedyny problem to robienie krótkiej i szybkiej kołyski przód<->tył, bezwładność automatu, nawet tego najlepszego, nie dorasta manualnej :( .

Założysz łańcuchy, to w skrajnych warunkach zawstydzisz niejedno AWD :) ))
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10749
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-10-2019, 21:06   

No właśnie tak kombinuje ze w podbramkowej sytuacji łańcuchy dupe uratują.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-10-2019, 11:11   

benicjusz napisał/a:
też mam czasem problemy aby coś znaleźć ;) ale tutaj akurat się udało ;)


Dzięki :)
Szukałem dwa, czy trzy lata temu... Była jakaś górna półka, a takich za 100 zł nie byłem w stanie znaleźć.
 
 
kotakot 
Forumowicz

Auto: był Lancer '07, jest 03 '19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 126
Skąd: Grudziądz-Toruń-Wawa
Wysłany: 26-12-2019, 22:54   

A macie jakieś doświadczenia z opaskami antypoślizgowymi lub łańcuchami tekstylnymi? Do Lancera miałem klasyczne łańcuchy ale ani razu ich nie wykorzystałem w boju, kilka razy była okazja ale perspektywa wychodzenia na -10 i śnieg skutecznie mnie zniechęcała i 'cisnąłem' dalej na zimówkach ;) Zatem teraz szukam jakiegoś rozwiązania z łatwym/szybkim mocowaniem, raczej na 300-500m niż kilkaset km, może się szybko zużywać - raczej i tak więcej niż 2-3 razy nie założę. Jakieś sugestie/opinie? Dzięki ;)
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-12-2019, 09:04   

Ja kiedyś założyłem do vectry te plastikowe paski takie jakby zipy/trytytki :)

Jak się ruszyło mega delikatnie, to mnie wyciągnęły ze sliskiego podjazdu, ale po kilkudziesięciu metrach uległy zerwaniu.
Były to najtańsze z możliwych, może dlatego:)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.