Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-06-2019, 22:05   

Hugo napisał/a:
Nie mam TCL-a, ale TPS od TCL-a pewnie jest ten sam.

Jest inny i ma 1 kabelek mniej.
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 05-09-2019, 00:35   

Temat na samym dole pierwszej strony...wracamy na samą górę :)
Po kolei...początek lipca;
Sprawdzanie wiązki, czy czasem gdzieś babola nie zrobiłem budując uniwersalną pod dwa rodzaje ECU

Sprawdzanie sygnału obrotów i czujnika spalania stukowego:


Kilka dni później uporałem się chyba w końcu z klapkami zmiennej długości dolotu i do dziś nie sprawdziłem czy błąd wrócił (62) przynajmniej po ustawianiu klapki działały, co widziałem fizycznie otwierając przepustnicę na odpalonym i zaglądając wgłąb dolotu :mrgreen: Przebiegi z czujników przy napędzie - cykl max otwierania i puszczania przepustnicy:


W ostatni tydzień lipca zmieniłem olej, ogólna kontrola, wyważenie kół i wyjazd do Polski na urlop. Gal załadowany jak zwykle spisał się na medal i wrócił po dwóch tygodniach do Holandii bez zająknięcia.

Kupione i założone w końcu nowe przednie głośniki Hertz DCX 100.3, wiadomo, że w 7G brakuje miejsca na lepsze, ale i tak lepiej gra niż na wypierdzianych starych "jakichś tam" :wink:

Po kolejnych dwóch tygodniach w ostatni dzień ważności przeglądu na strzała Gal dostał pozwolenie na jazdę na kolejny rok :D

Przy przebiegu z nowego licznika (od zmiany zegarów już prawie 90tys.):
241500km zmieniony olej w skrzyni biegów Kroon SP 1051 (75W80) z normą GL4/5. Taki sam był zalany po remoncie, po 75tys spuściłem w zasadzie czysty olej, po takim przebiegu i wajchowaniu trzeba było dobrze się wpatrzeć, żeby zobaczyć śladowe zużycie synchronizatorów (takie złotawe wtrącenia w oleju). Ogólnie nic się nie dzieje, biegi jak na gala chodzą bardzo dobrze to nie kombinuję.


Koniec sierpnia i Gal znów przeglądnięty przed podróżą na Zlot, dobita klimatyzacja po chyba 4 latach ubyło 250g czynnika, bo ściągniętego wyszło 450g. W sumie różnicy dużej w chłodzeniu nie zauważyłem, klima w Galu zawsze działała. Wyjazd z czwartku na piątek równo o północy. Bez problemu dojechaliśmy do Bartka (White90) i potem razem ostatnie 130km do Wieżycy. Fotek ze Zlotu swoich nie mam, bo nie było czasu hehe, ale zabawa była przednia. Od tych wszystkich schodów dookoła trzymają mnie jeszcze zakwasy na łydkach, a do zwichnięcia szczęki ze śmiechu też niewiele brakowało :mrgreen: Drużynowo w Mitsupiadzie z chłopakami nie stanęliśmy na podium, ale ku wielkiemu zaskoczeniu jest pierwsze miejsce w strzelaniu z łuku indywidualnie :P

Nawet Krzyżak chyba mnie będzie lepiej pamiętać (pogaduchy koło sali lustrzanej z Mousemanem :mrgreen: )

Droga powrotna zahaczyła o Hugo, w końcu tego gościa poznałem osobiście po tylu latach :P Hubert, musisz w końcu pokazać się na kolejnym Zlocie! Dzięki jeszcze raz za fanty, niedługo montaż :wink:

Rekord spalania LPG w drodze powrotnej na odcinku 90km:


Wróciliśmy z Anetą i Zosią o 4:45 do Dordrechtu bez przygód i na szczęście bez deszczu. Podsumowanie wyjazdu na Zlot w cyferkach (łącznie ponad doba jazdy :shock: )


W połowie Niemiec radio zaniemogło i przestało wyświetlać częstotliwości, nie można przeszukać stacji, do tego z głośników zupełna cisza :roll: . Muzyka z innych źródeł gra, navi działa, więc podejrzany jest moduł FM na płycie. Będzie chwila, to polecę z rozebraniem i sprawdzeniem, bo już z grubsza znam budowę tego wynalazku. Być może brakło gdzieś zasilania na płycie, a jak moduł to możliwe, że da się go kupić, żeby radia nie wyrzucać do kosza, bo poza tym jestem zadowolony z tego chinola :wink:

Za niedługo znów trzeba olej zmienić heh :wink:

To chyba tyle z zaległości :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-09-2019, 09:54   

areksz121 napisał/a:
Nawet Krzyżak chyba mnie będzie lepiej pamiętać
Wiadomix mordo :)
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 08-10-2019, 00:12   

Gdzieś w połowie września wymiana owiewek, nowa kontra stara po 8 latach:


Kupiony zestaw na 4 okna, niestety tył jest chyba od HB:


Pod koniec września przyleciał moduł radiowy do posiadanego Androida w Galu, była zabawa:


Oczywiście po wlutowaniu i testach w aucie aplikacja radia zaczęła szukać stacji, tylko żadnej nie mogła znaleźć :roll: Po poszukiwaniach na forum XDA i przeglądaniu fotek, które wcześniej przy rozbrajaniu zrobiłem, zauważyłem że uwaliłem jeden kondensator przy podważaniu starego modułu, który w międzyczasie odleciał i przepadł (zaznaczony na czerwono) i trzeba zlutować ścieżkę przejścia sygnału z anteny do drugiego miejsca przygotowanego fabrycznie pod nowy moduł z inną kolejnością wyprowadzeń (zaznaczone na żółto)


Po walce z lutownicą uszkodziłem pad wyjścia prawego kanału audio i trzeba było zrobić połączenie kabelkiem, dla świętego spokoju przelutowałem oscylator kwarcowy w module na ten ze starego. Brakujący kondensator wg znalezionych schematów 100nF w rozmiarze king size też udało się "przykleić"


I znów cieszę się z radia 8) Kolejny upgrade będzie dołożenie DSP i drugiej anteny do Wi-Fi, bo pod domem nie łapie, jedynie w garażu.

Tydzień temu wymieniony pasek od wspomagania i klimy, bo niemiłosiernie piszczał z rana, wcześniej nie zwracałem na to uwagi, albo taki mój los, że co roku trzeba było go wymieniać. Z drugiej strony kto pokonuje tyle kilometrów rocznie w 7G co ja :mrgreen: Niżej na zdjęciu widać kamyczki/kryształki powbijane w rowki i porównanie z nowym. Obydwa paski BANDO.



Zacząłem zastanawiać się, co jest powodem zużywania tego paska, bo od alternatora, który jest z tyłu nigdy mnie nie drażnił. Na próbę zaślepiony otwór pod zderzakiem na dodatkowe ucho holownicze, widać jak prosto w koło pasowe sprężarki celuje woda z drogi z piachem itd. Przed i po:


Druga sprawa prześwit między chłodnicami a lewą podłużnicą i pasem przednim, również kawałek starego nadkola wciśnięty mocno i jedna trytytka pod reflektorem od góry:

Czas pokaże, czy pasek dzięki temu dłużej wytrzyma :wink:

Po dwóch wyjazdach do PL, jak już wymieniałem pasek i Gal wisiał, to już po 9tys km został znów zmieniony olej.
Przebieg 245500km. Niech mu wyjdzie na zdrowie :mrgreen:

Ostatnio codziennie u nas pada, to zaczęły mnie drażnić wycieraczki. Od strony kierowcy mazała/skakała po szybie, bo wyrobiły się tulejki na ośce. Na szczęście znalazłem drugi mechanizm, który też nie był 100% cacy, to złożyłem z dwóch jeden sprawny. Wycieraczki latają jak złoto. Do tego doszedł mały tuning manetki. Przy takiej lekkiej mżawce i mokrej nawierzchni denerwowało mnie nieustanne przełączanie pomiędzy działaniem przerywanym a ciągłym na wolnym biegu, bo przerywanie przekręcone na "fast" trwało około 4s i to było troszkę za długo a przy pracy ciągłej wycieraczki nie miały co zbierać.

Godzinka analizowania schematu, wnioski, rozlutowanie płytki od reszty i zmieniłem jeden kondensator w zapasowej manetce z 220uF na 100uF (C1 na płytce):



Gotowe, zlutowane do kupy. Najpierw trzeba wlutować te dwa kabelki od potencjometru zmiany przerwy, a potem docisnąć płytkę i zalutować styki z przełącznika:


Wymiana przełącznika to 4 wkręty od spodu kolumny kierowniczej, rozewrzeć plastiki, dwa wkręty mocujące sam przełącznik, wyciągamy, wsadzamy drugi i składamy. Filmiki takie "na sucho" ale różnica w praktyce jest. Na oryginalnym przełączniku:
https://i.imgur.com/6r8Shvy.mp4

I po zmianie na zmodyfikowany:
https://i.imgur.com/Isq6cJc.mp4

Ze stoperem nie porównywałem, ale załóżmy, że oryginalnie jest 4s przerwy a po modyfikacji 2,5s. W obu przypadkach praca przerywana ustawiona na max (fast). Po niedzielnej przejażdżce w kiepskim deszczu (wiecie, taki na pół z wodą :mrgreen: ) potwierdzam, że zmodzona manetka spisuje się na medal. Zawsze tak chciałem...od dobrych 9 lat :mrgreen:

Następna aktualizacja pewnie przy okazji kolejnego rozbierania radia, chyba, że coś więcej wymyślę po drodze :mrgreen:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
Ostatnio zmieniony przez areksz121 09-10-2019, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10714
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-10-2019, 08:09   

Konkretny update tematu. Ale tak naprawde to same pierdoły
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 08-10-2019, 08:47   

Marcino napisał/a:
Konkretny update tematu. Ale tak naprawde to same pierdoły


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Cóż poradzić, Gal jeździ i sam w sobie psuć się nie chce 8)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-10-2019, 11:24   

Wczoraj naprawiałem znajomemu w Toyocie RAV-4 I generacji długie światła, bo nie zapalały się. Jednak Mitsubishi ma genialne rozwiązania. W Galancie EA obudowa kolumny kierowniczej to 1 wkręt i 2 zatrzaski, 2 wkręty od manetki, 2 wtyczki i mamy ją w ręku. W Toyocie obudowa kolumny kierowniczej to aż 4 wkręty, kolumna nie ma żadnej regulacji, więc wyjąć plastiki jest przerąbane. Jakby tego było mało to przełącznik zespolony jest w całości nierozbieralny, trzeba zdjąć kierownicę, odkręcić aż 4 wkręty i w dodatku sięgnąć głęboko pod deskę rozdzielczą aby odłączyć wtyczki, które są na długich kablach... Trochę to bez sensu zrobione mają. Tak czy inaczej udało się rozebrać mechanizm manetki świateł i wystarczyło wyczyścić styki pilnikiem i długie światła działają.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-10-2019, 20:58   

Arek, może koła pasowe są zużyte, i niszczą paski. U mnie już chyba czwarty rok chodzą, i to jeden z nich to zdaje się jakiś Contitech, a ten jak wiadomo nie jest z wysokiej półki.
_________________

 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 08-10-2019, 21:22   

To mam tylko dwa koła do wyboru. Albo klima albo wspomaganie. Na wale jest ok, bo było kilka zakładane i żadne nie przedłuża życia paska. Zobaczymy co dadzą te dodatkowe osłony :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-08-2020, 19:56   

Chyba widziałem Cię dzisiaj w Rzeszowie po 11 w okolicach B1 :wink: Robi wrażenie z daleka :D
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-08-2020, 21:52   

areksz121, na jakich hamulcach teraz śmigasz z przodu? Kumpel chce montować zaciski i tarcze z Carismy po lifcie (281/24 mm), wiem, że takie masz/miałeś? Jak się sprawdzały przy Twoich przebiegach?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11162
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-08-2020, 09:51   

O ile pamiętam, to Arek do zacisków z Cari zamontował tarcze 276mm, i klocki są dokładnie na krawędzi, i nie tworzy się rant na tarczy.
_________________

 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 01-09-2020, 08:44   

abdul napisał/a:
Chyba widziałem Cię dzisiaj w Rzeszowie po 11 w okolicach B1 :wink: Robi wrażenie z daleka :D

Bardzo prawdopodobne, leciałem do dziadków na Staroniwę lub już prosto na Grudziądz :wink: Dzięki :)

Co do hamulców to mam jeszcze zaciski z cari i tarcze 276/26. Jako tako zdaje to egzamin, ale i ten zestaw już po dwóch latach trochę bije. Z drugiej strony to chyba blisko 60tys będzie. Ogólnie u mnie
dużo autostrady i myślę nad zaciskami z ASX i tarcze 300/28 z kija lub hultaja. Wstyd jak dawno nic nie dopisałem a trochę coś tam porobiłem :roll: Nadchodzą jesienne wieczory, to będę uzupełniać 😉
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-09-2020, 10:41   

Kumpel też lata 90% tylko po autostradach i wszystko się gnie. Ma hamulce po II lifcie, czyli też tarcze 276/26 mm. Teraz po 0,5 roku pogięły się tarcze DBA za prawie 1000 zł...
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-09-2020, 00:08   

Arek asx jest 4x114,3 i tarcza 300? mordo ty moja z nieba mi spadłeś właśnie szukam 300setek
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.