Problem z wałkami balansującymi Mitshubishi Outlander 2,2 D |
Autor |
Wiadomość |
Miskin87
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 DID MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2020 Posty: 3 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 20-09-2020, 12:38
|
|
|
Pytanie czy przy usunięciu wałków napęd też jest usuwany? W teorii po wyjęciu łącznika nie występuje "udar" jaki był generowany na napęd co skutkowało uszkodzeniem zębatki. Jedyni opór jaki będzie miała to łożyskowanie. Reasumując pytanie ile wytrzyma silnik po usunięciu tego elementu. Podobno od 2017 balansery nie są już montowane, to samo tyczy się motoru 1.8 tam też nie występują wałki? Czy ktoś może to potwierdzić? |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 13-11-2020, 14:18
|
|
|
Miskin87 napisał/a: | Pytanie czy przy usunięciu wałków napęd też jest usuwany? |
Ale problemem jest łącznik który napędza moduł balansujący.
Usuwa się napęd, jedni usuwają również wałki (moduł balansujący) inni nie, ja mam wałki, seidza w misce plus ten, że wchodzi tyle samo oleju, a nie o litr więcej. |
|
|
|
 |
gelo01lbn
Nowy Forumowicz
Auto: MOIII PB 2.0 150KM 4x4 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2020 Posty: 16 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-01-2021, 20:58
|
|
|
Sorry za odgrzewanie starego tematu, ale zbieram póki co info przed zakupem OIII (2013-2014r) w benzynie.
Temat pewnie oczywisty dla większości, ale zapytam - problemy z tym mechanizmem występują jedynie w DiD MIVEC? W benzyniakach tego modułu nie ma, dobrze myślę? |
_________________ OIII 2.0 MIVEC CVT 4x4 TOKYO TEAM |
|
|
|
 |
RedAxe
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2016 2.0 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 58 Skąd: Klucze
|
Wysłany: 02-01-2021, 08:07
|
|
|
Tak. Silnik benzynowy nie ma wałków balansujących. |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 02-01-2021, 20:16
|
|
|
ja mam pytanie czy to zostało wyeliminowane w którejś wersji czy to przypadłość wszystkich wersji ?. Pytam bo mam 2,2 (automat) z 2017 roku i nie wiem czy gdzieś mam się wsłuchiwać . Jak to rozpoznać ? |
|
|
|
 |
Almodovara
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,2 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2020 Posty: 4 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-01-2021, 22:51
|
|
|
Jeśli chodzi o dźwięk to u mnie był dosłownie identyczny jak na tym filmiku https://youtu.be/GgOCNVO9itw ciężko jednak stwierdzić w jakim są stanie bez rozbierania. Z własnych doświadczeń zalecam aby nie dopuścić do sytuacji gdzie coś się "urywa". |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 03-01-2021, 10:29
|
|
|
Ja to głuchy jestem , czy chodzi o to grzechotanie (słyszalne jak podchodzi od strony paska akcesoriów) ? bo diesel ma swoja prace , może nagram swoje to poradzę się Was (bo może warto wykorzystać gwarancje do tego celu) . Tylko obawiam sie ze na gwarancji nic nie zrobią oprócz wyjęcia tego elementu.
EDYTA :
ja chyba nie potrafię odróżnić grzechotania od pracy diesla ale może jakieś lepsze ucho cos usłyszy :
https://drive.google.com/file/d/1Qr3HXnicP1cu5H-Vxo4jlJMc-F7eZOLq/view?usp=sharing |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6986 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-01-2021, 17:23
|
|
|
VG napisał/a: | Tylko obawiam sie ze na gwarancji nic nie zrobią oprócz wyjęcia tego elementu. |
Powinni wymienić pompę oleju, łącznik i zespół wałków - jakieś 15000 zł w gratach. Jak masz gwarancję, to nie zastanawiaj się
PS. bardzo ładnie słychać łącznik na Twoim filmie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 06-01-2021, 14:39
|
|
|
Bartek napisał/a: |
Powinni wymienić pompę oleju, łącznik i zespół wałków - jakieś 15000 zł w gratach. Jak masz gwarancję, to nie zastanawiaj się
|
No to słabo , już się obawiam co będą wymyślać aby się wymigać od odpowiedzialności za wadę fabryczną.
Co zastanawiające auto było w serwisie na przeglądzie we wrześniu i nikt się nawet nie zająknął na ten temat w serwisie.
Tylko czy po wymianie ten łącznik nie będzie problematyczny znowu za kilka lat ?
Będę informował jak to wygląda. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2021, 15:39
|
|
|
VG napisał/a: |
No to słabo , już się obawiam co będą wymyślać aby się wymigać od odpowiedzialności za wadę fabryczną. |
Nie jest to coś co powinno szybko ulegać awarii, ale z jakichś powodów po prostu zużywa się/wyrabia. Ja u siebie nie słyszałem - po prostu uznałem, ze ten silnik tak ma. W serwisie gość po 5 sekundach po tym jak odpalił auto stwierdził, że moduł do wymiany i wymienili. Nawet pokusiłem o pomiary dB przed i po wymianie pracy samego silnika (aplikacja telefonu, więc żadne poważne badania). Różnica wynosiła kilka decybeli, 5 czy nawet więcej, ale i bez pomiarów było słychać różnicę. |
|
|
|
 |
VG
Forumowicz
Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 213 Skąd: Macowieckie
|
Wysłany: 12-01-2021, 20:17
|
|
|
[quote="Bartek"] VG napisał/a: |
PS. bardzo ładnie słychać łącznik na Twoim filmie |
Pan w serwisie ze nic nie słychać i "silnik pracuje normalnie", ale powiedział że zamówią części (na razie nie ujawniam w którym serwisie , zobaczymy jak będzie dalej)
Będę informował |
|
|
|
 |
lukkro7
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI / GALANT VI (EA_) /
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2016 Posty: 3 Skąd: olszyna
|
Wysłany: 03-02-2021, 22:20
|
|
|
Witam
Czy wałek napedzajacy z zębatka przed łącznikiem też mogę usunąć
Zdechła zębatka i nie wiem czy ma jakąś funkcję smarujaca |
|
|
|
 |
iromax
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2021 Posty: 2 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 04-03-2021, 11:13
|
|
|
tokyo napisał/a: | Jedna uwaga !
walki sie odpina i demontuje nastepnie trzeba zaslepic dwa kanaly olejowe smarujace walki oraz oklad przeniesienia napedu na walki
Jezeli sie tego nie zrobi nastapi szybsze "scieranie" panewek oraz elementow silnika
po zaslepieniu kanalow wzrasta cisnienie oleju w ukladzie i po zagrzaniu silnik pracuje cicho
walkow sie nie zostawia jezeli nie maja dzialac |
Pytanie i prośba.
Szukam zdjęć lub jasnych info, które otwory zaślepić i jak to zrobić. I nie znalazłem.
Od strony napędu wałków jest to dość jasne bo kanał smarny widoczny i otwór też. Mogę go nagwintować i wkręcić zaślepkę. Ale od strony samych wałków nie wiem co i jak. Nie wiem które to kanały.
Prosze o jasne instrukcje, zdjęcia
Dzieki |
|
|
|
 |
szymron
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2016
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Mar 2021 Posty: 1 Skąd: Germany
|
Wysłany: 08-03-2021, 22:55
|
|
|
To mój pierwszy post, tak więc witam wszystkich bardzo serdecznie.
VG napisał/a: | Ja to głuchy jestem , czy chodzi o to grzechotanie (słyszalne jak podchodzi od strony paska akcesoriów) ? bo diesel ma swoja prace , może nagram swoje to poradzę się Was (bo może warto wykorzystać gwarancje do tego celu) . Tylko obawiam sie ze na gwarancji nic nie zrobią oprócz wyjęcia tego elementu.
EDYTA :
ja chyba nie potrafię odróżnić grzechotania od pracy diesla ale może jakieś lepsze ucho cos usłyszy :
https://drive.google.com/file/d/1Qr3HXnicP1cu5H-Vxo4jlJMc-F7eZOLq/view?usp=sharing |
Czy mógłbyś uploadować ponownie plik z nagraniem (link nie działa) i napisać jak skończyła się historia z serwisem? Wydaje mi się, że mogę mieć ten sam problem i zastanawiam się czy jest szansa cokolwiek z tym zrobić w ramch gwarancji.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6986 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-03-2021, 14:11
|
|
|
szymron, jeżeli masz auto poniżej 5 lat i 100 000km przebiegu - powinno się udać, choć nasi rodzimi serwisanci w ASO są głusi na ten problem, trudno powiedzieć jak sprawa słuchu wygląda za Odrą |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|