Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wałkami balansującymi Mitshubishi Outlander 2,2 D
Autor Wiadomość
Miskin87 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 DID MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 3
Skąd: Nysa
Wysłany: 20-09-2020, 12:38   

Pytanie czy przy usunięciu wałków napęd też jest usuwany? W teorii po wyjęciu łącznika nie występuje "udar" jaki był generowany na napęd co skutkowało uszkodzeniem zębatki. Jedyni opór jaki będzie miała to łożyskowanie. Reasumując pytanie ile wytrzyma silnik po usunięciu tego elementu. Podobno od 2017 balansery nie są już montowane, to samo tyczy się motoru 1.8 tam też nie występują wałki? Czy ktoś może to potwierdzić?
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 13-11-2020, 14:18   

Miskin87 napisał/a:
Pytanie czy przy usunięciu wałków napęd też jest usuwany?



Ale problemem jest łącznik który napędza moduł balansujący.



Usuwa się napęd, jedni usuwają również wałki (moduł balansujący) inni nie, ja mam wałki, seidza w misce plus ten, że wchodzi tyle samo oleju, a nie o litr więcej.
 
 
gelo01lbn 
Nowy Forumowicz

Auto: MOIII PB 2.0 150KM 4x4 cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2020
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-01-2021, 20:58   

Sorry za odgrzewanie starego tematu, ale zbieram póki co info przed zakupem OIII (2013-2014r) w benzynie.

Temat pewnie oczywisty dla większości, ale zapytam - problemy z tym mechanizmem występują jedynie w DiD MIVEC? W benzyniakach tego modułu nie ma, dobrze myślę?
_________________
OIII 2.0 MIVEC CVT 4x4 TOKYO TEAM :)
 
 
RedAxe 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 58
Skąd: Klucze
Wysłany: 02-01-2021, 08:07   

Tak. Silnik benzynowy nie ma wałków balansujących.
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 02-01-2021, 20:16   

ja mam pytanie czy to zostało wyeliminowane w którejś wersji czy to przypadłość wszystkich wersji ?. Pytam bo mam 2,2 (automat) z 2017 roku i nie wiem czy gdzieś mam się wsłuchiwać . Jak to rozpoznać ?
 
 
Almodovara 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,2 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2020
Posty: 4
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-01-2021, 22:51   

Jeśli chodzi o dźwięk to u mnie był dosłownie identyczny jak na tym filmiku https://youtu.be/GgOCNVO9itw ciężko jednak stwierdzić w jakim są stanie bez rozbierania. Z własnych doświadczeń zalecam aby nie dopuścić do sytuacji gdzie coś się "urywa".
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 03-01-2021, 10:29   

Ja to głuchy jestem :) , czy chodzi o to grzechotanie (słyszalne jak podchodzi od strony paska akcesoriów) ? bo diesel ma swoja prace , może nagram swoje to poradzę się Was (bo może warto wykorzystać gwarancje do tego celu) . Tylko obawiam sie ze na gwarancji nic nie zrobią oprócz wyjęcia tego elementu.

EDYTA :
ja chyba nie potrafię odróżnić grzechotania od pracy diesla ale może jakieś lepsze ucho cos usłyszy :
https://drive.google.com/file/d/1Qr3HXnicP1cu5H-Vxo4jlJMc-F7eZOLq/view?usp=sharing
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6986
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-01-2021, 17:23   

VG napisał/a:
Tylko obawiam sie ze na gwarancji nic nie zrobią oprócz wyjęcia tego elementu.


Powinni wymienić pompę oleju, łącznik i zespół wałków - jakieś 15000 zł w gratach. Jak masz gwarancję, to nie zastanawiaj się

PS. bardzo ładnie słychać łącznik na Twoim filmie ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 06-01-2021, 14:39   

Bartek napisał/a:

Powinni wymienić pompę oleju, łącznik i zespół wałków - jakieś 15000 zł w gratach. Jak masz gwarancję, to nie zastanawiaj się



No to słabo , już się obawiam co będą wymyślać aby się wymigać od odpowiedzialności za wadę fabryczną.
Co zastanawiające auto było w serwisie na przeglądzie we wrześniu i nikt się nawet nie zająknął na ten temat w serwisie.
Tylko czy po wymianie ten łącznik nie będzie problematyczny znowu za kilka lat ?
Będę informował jak to wygląda.
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2021, 15:39   

VG napisał/a:

No to słabo , już się obawiam co będą wymyślać aby się wymigać od odpowiedzialności za wadę fabryczną.


Nie jest to coś co powinno szybko ulegać awarii, ale z jakichś powodów po prostu zużywa się/wyrabia. Ja u siebie nie słyszałem - po prostu uznałem, ze ten silnik tak ma. W serwisie gość po 5 sekundach po tym jak odpalił auto stwierdził, że moduł do wymiany i wymienili. Nawet pokusiłem o pomiary dB przed i po wymianie pracy samego silnika (aplikacja telefonu, więc żadne poważne badania). Różnica wynosiła kilka decybeli, 5 czy nawet więcej, ale i bez pomiarów było słychać różnicę.
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 12-01-2021, 20:17   

[quote="Bartek"]
VG napisał/a:


PS. bardzo ładnie słychać łącznik na Twoim filmie ;)


Pan w serwisie ze nic nie słychać i "silnik pracuje normalnie", ale powiedział że zamówią części (na razie nie ujawniam w którym serwisie :) , zobaczymy jak będzie dalej)
Będę informował
 
 
lukkro7 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI / GALANT VI (EA_) /
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 3
Skąd: olszyna
Wysłany: 03-02-2021, 22:20   

Witam
Czy wałek napedzajacy z zębatka przed łącznikiem też mogę usunąć
Zdechła zębatka i nie wiem czy ma jakąś funkcję smarujaca
 
 
iromax 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2021
Posty: 2
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-03-2021, 11:13   

tokyo napisał/a:
Jedna uwaga !

walki sie odpina i demontuje nastepnie trzeba zaslepic dwa kanaly olejowe smarujace walki oraz oklad przeniesienia napedu na walki
Jezeli sie tego nie zrobi nastapi szybsze "scieranie" panewek oraz elementow silnika
po zaslepieniu kanalow wzrasta cisnienie oleju w ukladzie i po zagrzaniu silnik pracuje cicho
walkow sie nie zostawia jezeli nie maja dzialac


Pytanie i prośba.
Szukam zdjęć lub jasnych info, które otwory zaślepić i jak to zrobić. I nie znalazłem.
Od strony napędu wałków jest to dość jasne bo kanał smarny widoczny i otwór też. Mogę go nagwintować i wkręcić zaślepkę. Ale od strony samych wałków nie wiem co i jak. Nie wiem które to kanały.
Prosze o jasne instrukcje, zdjęcia
Dzieki
 
 
szymron 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2016
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Mar 2021
Posty: 1
Skąd: Germany
Wysłany: 08-03-2021, 22:55   

To mój pierwszy post, tak więc witam wszystkich bardzo serdecznie.

VG napisał/a:
Ja to głuchy jestem , czy chodzi o to grzechotanie (słyszalne jak podchodzi od strony paska akcesoriów) ? bo diesel ma swoja prace , może nagram swoje to poradzę się Was (bo może warto wykorzystać gwarancje do tego celu) . Tylko obawiam sie ze na gwarancji nic nie zrobią oprócz wyjęcia tego elementu.

EDYTA :
ja chyba nie potrafię odróżnić grzechotania od pracy diesla ale może jakieś lepsze ucho cos usłyszy :
https://drive.google.com/file/d/1Qr3HXnicP1cu5H-Vxo4jlJMc-F7eZOLq/view?usp=sharing


Czy mógłbyś uploadować ponownie plik z nagraniem (link nie działa) i napisać jak skończyła się historia z serwisem? Wydaje mi się, że mogę mieć ten sam problem i zastanawiam się czy jest szansa cokolwiek z tym zrobić w ramch gwarancji.

Pozdrawiam.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6986
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-03-2021, 14:11   

szymron, jeżeli masz auto poniżej 5 lat i 100 000km przebiegu - powinno się udać, choć nasi rodzimi serwisanci w ASO są głusi na ten problem, trudno powiedzieć jak sprawa słuchu wygląda za Odrą ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.