Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wyciek oleju
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-11-2020, 17:22   

Może to pokrywy cieknie i sączy się na dół. Tez tak miałem.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 25-11-2020, 21:17   

uszczelniana już była może jest pogięta i się sączy. Wymienię tą uszczelkę raz jeszcze dużo z tym roboty nie ma

[ Dodano: 25-11-2020, 21:22 ]
Faza napisał/a:
Koło pasowe odkręcasz udarem, gorzej z przykręceniem jak masz automat bo albo strzelisz udarem tak żeby się dokręciło ale nie urwało gwintu w wale albo blokujesz koło zamachowe i wtedy dokręcasz. W manualu wystarczy 5 bieg i hamulec.
Osłonę po prostu odkręcasz, tak jak te górne - filozofii nie ma.
Trzeba sobie jeszcze odłączyć wtyczkę czujnika położenia wału i przecisnąć ja przez obudowę, oraz wyjąć rurkę bagnetu.
Jednak zdajesz sobie sprawę, że do wymiany uszczelniacza wału musisz zdjąć rozrząd?
Wtedy trzeba też odkręcić łapkę na napinacz alternatora, oraz tę dużą łapę pod nim co zasłania napinacz rozrządu i trzyma alternator od dołu.
Zrzucasz rozrząd, wyciągasz zębatkę na wale, wymieniasz uszczelniacz i składasz w odwrotnej kolejności.

Skrzynia manualna. Udar zakupiłem niedawno więc się przyda wreszcie. Samemu tego uszczelniacza bym nie wymieniał właśnie przez rozrząd. Przy wymianie uszczelniacza wałka 1,5 miesiąca temu był wymieniony pasek a całość rozrządu rok temu. :evil:
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-11-2020, 09:38   

savagger995 napisał/a:
Przy wymianie uszczelniacza wałka 1,5 miesiąca temu był wymieniony pasek a całość rozrządu rok temu.

Uszczelniacz był robiony z rozrządem? Jak bym wymieniał uszczelniacz wałka to zrobił bym już wszystkie 3 bo koszt niewielki przy całej robocie.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 26-11-2020, 20:20   

Mechanik twierdził ,że nie ma sensu wymieniać zaufałem mu
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-11-2020, 13:28   

bardzo mały - właśnie kupiłem FPM corteco po 15zł/sztuka a ACM są 2x tańsze
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 27-11-2020, 21:29   

Marcino napisał/a:
savagger995 napisał/a:
Przy wymianie uszczelniacza wałka 1,5 miesiąca temu był wymieniony pasek a całość rozrządu rok temu.

Uszczelniacz był robiony z rozrządem? Jak bym wymieniał uszczelniacz wałka to zrobił bym już wszystkie 3 bo koszt niewielki przy całej robocie.


Uszczelniacz wałka od strony grodzi był robiony założony Ori z hyundai. Wtedy było widać że na kole pojawiał się olej teraz na kole go nie ma. Może teraz puszcza druga strona sprawdzę jak będę w Polsce
 
 
 
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: białystok
Wysłany: 04-06-2022, 07:46   

Przymierzam się do wymiany uszczelki podstawy filtra oleju (z chłodniczą). Czy podczas wymiany, wymagany jest demontaż tych węży od wody, czy da się zrobić bez tego?

[ Dodano: 04-06-2022, 08:33 ]
Oczywiście chodzi mi o to czy płyn chłodniczy wymaga przy tej wymianie spuszczenia...
_________________

 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 04-06-2022, 08:34   

Z tego co pamiętam nie trzeba zdejmować tych dwóch węży płynu chłodniczego, wystarczy odkręcić filtr, a później centralną śrubę która trzyma cały wymiennik przylegający do bloku silnika

ten wymiennik ciepła jest super rozwiązaniem w galancie i bardzo prosto wymienia się o-ring, w oplach jest problem z wymianą uszczelki / wymiennika ciepła, tam trzeba demontować kolektor wydechowy - co bywa problematyczne bo nakrętki / szpilki się urywają
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.