[EA5A/W 2.5] Wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-11-2020, 17:22
|
|
|
Może to pokrywy cieknie i sączy się na dół. Tez tak miałem. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 25-11-2020, 21:17
|
|
|
uszczelniana już była może jest pogięta i się sączy. Wymienię tą uszczelkę raz jeszcze dużo z tym roboty nie ma
[ Dodano: 25-11-2020, 21:22 ]
Faza napisał/a: | Koło pasowe odkręcasz udarem, gorzej z przykręceniem jak masz automat bo albo strzelisz udarem tak żeby się dokręciło ale nie urwało gwintu w wale albo blokujesz koło zamachowe i wtedy dokręcasz. W manualu wystarczy 5 bieg i hamulec.
Osłonę po prostu odkręcasz, tak jak te górne - filozofii nie ma.
Trzeba sobie jeszcze odłączyć wtyczkę czujnika położenia wału i przecisnąć ja przez obudowę, oraz wyjąć rurkę bagnetu.
Jednak zdajesz sobie sprawę, że do wymiany uszczelniacza wału musisz zdjąć rozrząd?
Wtedy trzeba też odkręcić łapkę na napinacz alternatora, oraz tę dużą łapę pod nim co zasłania napinacz rozrządu i trzyma alternator od dołu.
Zrzucasz rozrząd, wyciągasz zębatkę na wale, wymieniasz uszczelniacz i składasz w odwrotnej kolejności. |
Skrzynia manualna. Udar zakupiłem niedawno więc się przyda wreszcie. Samemu tego uszczelniacza bym nie wymieniał właśnie przez rozrząd. Przy wymianie uszczelniacza wałka 1,5 miesiąca temu był wymieniony pasek a całość rozrządu rok temu. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-11-2020, 09:38
|
|
|
savagger995 napisał/a: | Przy wymianie uszczelniacza wałka 1,5 miesiąca temu był wymieniony pasek a całość rozrządu rok temu. |
Uszczelniacz był robiony z rozrządem? Jak bym wymieniał uszczelniacz wałka to zrobił bym już wszystkie 3 bo koszt niewielki przy całej robocie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 26-11-2020, 20:20
|
|
|
Mechanik twierdził ,że nie ma sensu wymieniać zaufałem mu |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-11-2020, 13:28
|
|
|
bardzo mały - właśnie kupiłem FPM corteco po 15zł/sztuka a ACM są 2x tańsze |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 27-11-2020, 21:29
|
|
|
Marcino napisał/a: | savagger995 napisał/a: | Przy wymianie uszczelniacza wałka 1,5 miesiąca temu był wymieniony pasek a całość rozrządu rok temu. |
Uszczelniacz był robiony z rozrządem? Jak bym wymieniał uszczelniacz wałka to zrobił bym już wszystkie 3 bo koszt niewielki przy całej robocie. |
Uszczelniacz wałka od strony grodzi był robiony założony Ori z hyundai. Wtedy było widać że na kole pojawiał się olej teraz na kole go nie ma. Może teraz puszcza druga strona sprawdzę jak będę w Polsce |
|
|
|
 |
sato
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: białystok
|
Wysłany: 04-06-2022, 07:46
|
|
|
Przymierzam się do wymiany uszczelki podstawy filtra oleju (z chłodniczą). Czy podczas wymiany, wymagany jest demontaż tych węży od wody, czy da się zrobić bez tego?
[ Dodano: 04-06-2022, 08:33 ]
Oczywiście chodzi mi o to czy płyn chłodniczy wymaga przy tej wymianie spuszczenia... |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-06-2022, 08:34
|
|
|
Z tego co pamiętam nie trzeba zdejmować tych dwóch węży płynu chłodniczego, wystarczy odkręcić filtr, a później centralną śrubę która trzyma cały wymiennik przylegający do bloku silnika
ten wymiennik ciepła jest super rozwiązaniem w galancie i bardzo prosto wymienia się o-ring, w oplach jest problem z wymianą uszczelki / wymiennika ciepła, tam trzeba demontować kolektor wydechowy - co bywa problematyczne bo nakrętki / szpilki się urywają |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
|