Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] P0302 Układ napędowy - Cylinder 2 Misfire Detected
Autor Wiadomość
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 09-05-2021, 20:13   [3.2 DID] P0302 Układ napędowy - Cylinder 2 Misfire Detected

Takie coś jak w temacie pojawiło się wczoraj (sobota) do południa na biegu jałowym w trasie, zaniknęło tego samego dnia wieczorem w stopniu nie wykrywania przez detekcję błędów silnika (ale delikatnie jeszcze trzęsło na jałowym) po jeżdżeniu po mieście w jeden dzień po około 60km. Objawy to błąd silnika i drgania na biegu jałowy. Dzisiaj (niedziela) po około 300km przeszło mu, chodzi dobrze, nie trzęsie silnikiem na jałowym, nie łapie błędu, nie ma również błędu w "ramkach zamrożonych" (czyli tego jakby oczekującego, o ile dobrze to nazywam). Przebieg około 220tys km.
Co to mogło być i co z tym zrobić ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2021, 21:01   

Wypadanie zapłonu.
Poniżej masz info z diagnostyką błędu z manuala.
Może padać wtryskiwacz na drugim cylindrze, ja bym zaczął jednak od sprawdzenia przewodów i kostki do niego dochodzącej.
http://mmc-manuals.ru/man...10012700ENG.HTM
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 09-05-2021, 21:03   

Gdyby wtrysk, to te wtryski się regeneruje czy się nie da i wymienia na nowe ?
Pytam, bo na 4 i 5 biegu przy 1200...1300 obr nieco trzęsie w czasie jazdy, wiec chyba do końca mu nie przeszło.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2021, 21:16   

W 3.2 były różne stosowane w zależności od rocznika.
Najlepiej sprawdzić po vinie numer wtryskiwacza i szukać.
Na allegro regenerowane po około 500zł a nowe denso od 1000zł wzwyż.
Ewentualnie podjechać do fachowców od wtrysków i niech sprawdzą na stole pobierczym ich pracę i zużycie.
Nie wiem niestety jaki jest koszt takiego sprawdzenia.
Ewentualnie skontaktuj się ze Zbyszkiem, on pewnie będzie w temacie 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 09-05-2021, 21:18   

Silnik 200KM , produkcja marzec 2009, nie wiedziałem że było dużo typów wtrysków, ten mój to jeszcze Euro4.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2021, 21:25   

W 2009r., w silniku 3.2 wg katalogu stosowano:
- 1465A279
- 1465A054
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 09-05-2021, 21:26   

Żeby wymienić wtryskiwacze to niezbędny jest MUTIII , bez muta ani rusz ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2021, 21:36   

Do wymiany pewnie nie, ale chyba nowy wtryskiwacz trzeba jakoś dopisać do ECU.
Dodatkowo dobry klucz dynanometryczny i przyrząd do oczyszczenia gniazda.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Azz 
Forumowicz

Auto: Pajero Sport I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 64
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 09-05-2021, 23:41   

Dostępne są końcówki - nie ma z tym problemu, wymieniałem u siebie. Sprawdź wiązkę jak wyżej. Wtryskiwacze dopiszesz obojętnie jakim interfejsem, Ruskie nawet zrobili apkę na Androida do Mitsu gdzie można to zrobić najtańszym interfejsem na BT.
_________________
PAHERO Sport 2.5 TD 115 '01
PAHERO IV 3.2 DiD 170 '07
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-05-2021, 08:33   

gshesiu napisał/a:
Silnik 200KM , produkcja marzec 2009, nie wiedziałem że było dużo typów wtrysków, ten mój to jeszcze Euro4.

sa 3 nr wtrysków i muszą być takie po nr VIN. Wyslij mi nr Vin to sprawdze nr.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 11-05-2021, 14:03   

zbyszekm2 napisał/a:
sa 3 nr wtrysków i muszą być takie po nr VIN. Wyslij mi nr Vin to sprawdze nr.
wysłałem na pw

[ Dodano: 07-08-2021, 08:50 ]
Odświeżę temat, może komuś się przyda: okazało się że jeden wtryskiwacz w moim Pajero się skończył (przebieg 230tys km) , początkowo to były tylko drgania silnika na biegu jałowym po dłuższej szybszej jeździe z błędem misfiredetect, później silnik rzucił robotę i na jałowym drgając dymił na niebiesko.
Po wymianie tego jednego wtryskiwacza auto jeździło ok, ale stwierdziłem że jak padł jeden to pewnie za jakiś czas polecą następne wtryski a nie lubię niespodzianek na wyjazdach zwłaszcza wakacyjnych i podjąłem decyzję że wymienię wszystkie wtryski. Jako że latem znalezienie mechanika który ma czas wolny na wymianę wtrysków w Pajero to niemały problem w mojej okolicy, wymieniłem wtryski samodzielnie na nowe wtryskiwacze Denso (katalogowo zgodne z numerami wtrysków mojego modelu auta). Oczywiście zgodnie z instrukcją, stosując nowe podkładki i klucze dynamometryczne wg instrukcji.
Po wymianie już 1500km przejechane , działa wszystko ok, oczywiście po wymianie wpisałem wtryski do sterownika i zrobiłem adaptację wtryskiwaczy , do tego wykorzystując interface DS150E CDP+.
I teraz dla mnie najważniejsze: poza tym że auto działa :-) to zniknęły niemiłe drgania przy jeździe na 5 biegu przy prędkościach około 80 km/h , po prostu pajero jedzie aksamitnie przy niskich obrotach, gdzie wcześniej auto lekko drgało. Jest super.
 
 
Daroot 
Forumowicz
Daroot Garage

Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Gru 2019
Posty: 35
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-08-2021, 09:09   

Szacunek, za robote i rozwiązanie tematu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.