[EA5A/W 2.5] Problem z obrotami , nierówna praca na jałowym |
Autor |
Wiadomość |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 11-07-2021, 11:43
|
|
|
szukaj interfejsu vag kkl w okolicach 20-40zł, w większości jest układ ftdi ft232rl, ja kupiłem ostatnio do renault tani interfejs, a okazało się że też jest na tym układzie, więc teraz niepotrzebnie mam jeden kabel za dużo |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Matan
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021 Posty: 55 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 11-07-2021, 23:48
|
|
|
Pare lat temu miałem podobny problem ale to było 2.0, nierówno pracował i dodatkowo strzelał w kolektor, po długiej walce okazało się, że siadł sterownik silnika... Znalazł się majster co naprawił ecu za 3stówki, nie wiem czy w 2.5 też zdarzają się takie usterki |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 12-07-2021, 06:16
|
|
|
No właśnie ja też coraz bardziej skłaniam się w tym kierunku . Ale tu raczej nie będzie miał kto tego zrobić w DE . A i w PL dobrego elektronika znaleźć ciężko .
[ Dodano: 12-07-2021, 07:11 ]
A wiesz może jeszcze jak wyciągnąłeś ECU ? Bo znalazłem tematy o samym ECU ale nigdzie jak go wydrzeć. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-07-2021, 08:10
|
|
|
krzysztofpak75, ECU silnika jest na tunelu środkowym przy ścianie grodziowej. |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 12-07-2021, 08:22
|
|
|
Hugo wiem , gdzie jest ECU , tylko jak go wyciągnąć ... Będę jakoś próbować ...
[ Dodano: 12-07-2021, 12:00 ]
Chyba Faktycznie winny jest ECU,
https://photos.app.goo.gl/4RAeKgrX3gMr3x8V7
Ma może ktoś namiary na dobrego elektronika ?
Bo z tego co wyczytałem to wymiana to loteria .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Matan
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021 Posty: 55 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-07-2021, 14:06
|
|
|
Z wymianą raczej ciężko, chyba immo siedzi na sterowniku a szkoda bo mam nawet taki. W Niemczech nie ma takich majstrów? |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 12-07-2021, 21:04
|
|
|
No niestety nie ma 🤦 No przyjdzie ECU to się okaże . Ludzie różnie piszą , jedni,że po przekładce działa inni że nie ... Loteria |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-07-2021, 15:04
|
|
|
Który rocznik tego Galanta? Pierwszy raz widzę uszkodzone ECU w tym aucie. |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 13-07-2021, 15:11
|
|
|
Produkcja 1999 , jeszcze raz dzisiaj sprawdziłem kompresję i na wszystkich garach 14 Bar równo .
Moim zdaniem ok , no chyba że w tym silniku musi być 18 🤔 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-07-2021, 15:13
|
|
|
Jak 1999 r. produkcji to w ECU jest już zakodowany immobiliser. Jaki numer ECU, bo jakby był jeszcze z 1998 r. nr ECU MD340290 to można w nim wyłączyć immobiliser. |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 13-07-2021, 15:16
|
|
|
MD359139 , na 100 % jest immo w środku ?
[ Dodano: 13-07-2021, 16:24 ]
Jutro go zaloguje Evoscan o ile kabel będzie chciał współpracować 😉 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-07-2021, 08:10
|
|
|
Hugo napisał/a: | Pierwszy raz widzę uszkodzone ECU w tym aucie. | Ja też, aczkolwiek wiesz, powodzie, pioruny
tamto ze zdjęć nie wygląda na uszkodzone... |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 14-07-2021, 08:14
|
|
|
Poza komputerem już nic innego mi nie przychodzi do głowy.
No ewentualnie podmienić cały aparat zapłonowy, ale to raczej by go dusiło w całym zakresie obrotów . A jak już w końcu ruszy to jedzie normalnie, do czasu zatrzymania . Czy się mylę i mogą być to objawy uszkodzonej cewki ? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-07-2021, 08:43
|
|
|
krzysztofpak75 napisał/a: | Czy się mylę i mogą być to objawy uszkodzonej cewki ? |
Mogą moga... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
krzysztofpak75
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania
|
Wysłany: 14-07-2021, 08:48
|
|
|
Ok , to dzisiaj rwę dziada
[ Dodano: 14-07-2021, 09:30 ]
Może ktoś podpowiedzieć , jak najlepiej zdjąć aparat zapłonowy ? Dojście do śrub jest ograniczone , a one dość miękkie i nie chce obrobić łbów. Ma ktoś może jakiś trik ?
[ Dodano: 14-07-2021, 10:22 ]
Jedna śruba puściła , a w oczekiwaniu aż zacznie WD40 działać na druhlga (od strony grodzi) odczytałem sobie błędy . Pokazuje 23 , czyli czujnik TDC . Czy to jest czujnik położenia walka rozrządu ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|