Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Problem z obrotami , nierówna praca na jałowym
Autor Wiadomość
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 11-07-2021, 11:43   

szukaj interfejsu vag kkl w okolicach 20-40zł, w większości jest układ ftdi ft232rl, ja kupiłem ostatnio do renault tani interfejs, a okazało się że też jest na tym układzie, więc teraz niepotrzebnie mam jeden kabel za dużo
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 11-07-2021, 23:48   

Pare lat temu miałem podobny problem ale to było 2.0, nierówno pracował i dodatkowo strzelał w kolektor, po długiej walce okazało się, że siadł sterownik silnika... Znalazł się majster co naprawił ecu za 3stówki, nie wiem czy w 2.5 też zdarzają się takie usterki
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 12-07-2021, 06:16   

No właśnie ja też coraz bardziej skłaniam się w tym kierunku . Ale tu raczej nie będzie miał kto tego zrobić w DE . A i w PL dobrego elektronika znaleźć ciężko .

[ Dodano: 12-07-2021, 07:11 ]
A wiesz może jeszcze jak wyciągnąłeś ECU ? Bo znalazłem tematy o samym ECU ale nigdzie jak go wydrzeć.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-07-2021, 08:10   

krzysztofpak75, ECU silnika jest na tunelu środkowym przy ścianie grodziowej.
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 12-07-2021, 08:22   

Hugo wiem , gdzie jest ECU , tylko jak go wyciągnąć ... Będę jakoś próbować ...

[ Dodano: 12-07-2021, 12:00 ]
Chyba Faktycznie winny jest ECU,
https://photos.app.goo.gl/4RAeKgrX3gMr3x8V7

Ma może ktoś namiary na dobrego elektronika ?
Bo z tego co wyczytałem to wymiana to loteria .

Pozdrawiam
 
 
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-07-2021, 14:06   

Z wymianą raczej ciężko, chyba immo siedzi na sterowniku a szkoda bo mam nawet taki. W Niemczech nie ma takich majstrów?
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 12-07-2021, 21:04   

No niestety nie ma 🤦 No przyjdzie ECU to się okaże . Ludzie różnie piszą , jedni,że po przekładce działa inni że nie ... Loteria
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-07-2021, 15:04   

Który rocznik tego Galanta? Pierwszy raz widzę uszkodzone ECU w tym aucie.
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 13-07-2021, 15:11   

Produkcja 1999 , jeszcze raz dzisiaj sprawdziłem kompresję i na wszystkich garach 14 Bar równo .
Moim zdaniem ok , no chyba że w tym silniku musi być 18 🤔
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-07-2021, 15:13   

Jak 1999 r. produkcji to w ECU jest już zakodowany immobiliser. Jaki numer ECU, bo jakby był jeszcze z 1998 r. nr ECU MD340290 to można w nim wyłączyć immobiliser.
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 13-07-2021, 15:16   

MD359139 , na 100 % jest immo w środku ?

[ Dodano: 13-07-2021, 16:24 ]
Jutro go zaloguje Evoscan o ile kabel będzie chciał współpracować 😉
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-07-2021, 08:10   

Hugo napisał/a:
Pierwszy raz widzę uszkodzone ECU w tym aucie.
Ja też, aczkolwiek wiesz, powodzie, pioruny ;)
tamto ze zdjęć nie wygląda na uszkodzone...
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 14-07-2021, 08:14   

Poza komputerem już nic innego mi nie przychodzi do głowy.
No ewentualnie podmienić cały aparat zapłonowy, ale to raczej by go dusiło w całym zakresie obrotów . A jak już w końcu ruszy to jedzie normalnie, do czasu zatrzymania . Czy się mylę i mogą być to objawy uszkodzonej cewki ?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-07-2021, 08:43   

krzysztofpak75 napisał/a:
Czy się mylę i mogą być to objawy uszkodzonej cewki ?

Mogą moga...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
krzysztofpak75 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 136 KM
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 138
Skąd: Germania
Wysłany: 14-07-2021, 08:48   

Ok , to dzisiaj rwę dziada

[ Dodano: 14-07-2021, 09:30 ]
Może ktoś podpowiedzieć , jak najlepiej zdjąć aparat zapłonowy ? Dojście do śrub jest ograniczone , a one dość miękkie i nie chce obrobić łbów. Ma ktoś może jakiś trik ?

[ Dodano: 14-07-2021, 10:22 ]
Jedna śruba puściła , a w oczekiwaniu aż zacznie WD40 działać na druhlga (od strony grodzi) odczytałem sobie błędy . Pokazuje 23 , czyli czujnik TDC . Czy to jest czujnik położenia walka rozrządu ?
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.