Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki w silniku popychacze zaworowe
Autor Wiadomość
Lechu92 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6, 2002r , Manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 11
Skąd: Przeźmierowo
Wysłany: 03-09-2021, 09:00   

Dzięki za info!
 
 
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 18-09-2021, 09:06   

Krzyzak napisał/a:
Nie wyrzucaj starych popychaczy - chętnie odkupię bo często niektóre da się uratować.


Możesz powiedzieć jak je ratujesz ? :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-09-2021, 20:59   

odpowietrzam w oleju napędowym
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 19-09-2021, 12:25   

https://www.youtube.com/watch?v=jX_XcLPAPtc
Tutaj masz na przykładzie silnika 2.0
 
 
 
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 08-10-2021, 22:26   

Przekładałem głowice , przy okazji wygrzebałem drugi zestaw popychaczy, moczyłem w nafcie 2 dni później wszystkie ładnie powyciskałem. Teraz silnik nie do poznania , nawet na sekunde żaden sie nie zająknie na zimnym silniku :D
 
 
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: białystok
Wysłany: 30-10-2021, 13:08   

Panowie, ja również od niedawna stałem się posiadaczem ea5w. Niestety pomimo całkiem sensownych wymian oleju przez poprzednika, tuż po zakupie zrobiłem płukankę silnika i niestety na wolnych te łobuzy zaczęły lekko się odzywać. W domowych warunkach da się to samemu ogarnąć? Problemu z kluczami nie mam...i lubię ale to dla mnie nowy silnik i jeszcze nie wiem jak się zabierać do roboty ^_^ Wspomniana wyżej klawiaturę łatwo się ściąga? Czy mam również zaopatrzyć się w nowe uszczelki pokrywy i świec jeżeli zmieniane były pół roku wcześniej? Jeszcze pytanie z innej beczki. Da się w tym silniku wymieniać uszczelniacze gniazd zaworowych bez ściągania głowicy? Tak jak to jest robione tutaj...https://youtu.be/BHfv2MrL4W4
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-10-2021, 10:53   

sato, demontaż wałków pośrednich z dźwigienkami w tym silniku to żaden problem, nie różni się niczym od demontażu tego w silniku 2,0 16V. Jak uszczelki pokryw i świec były wymieniane to ich nie wymieniaj tylko złóż na cienką warstwą pasty Dirko lub Reinz.

Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa przy użyciu takiego przyrządu jak na filmiku. Najgorzej zrobić to na tylnej głowicy, która jest pochylona w stronę ściany grodziowej i w przypadku niektórych zaworów ramię przyrządu haczy w wygłuszenie ściany grodziowej, ale da radę zrobić, a ramię w razie potrzeby zawsze można skrócić.

Oczywiście o tłokach w maksymalnym górnym położeniu na danym cylindrze nie trzeba chyba wspominać.

Potrzebne narzędzia:
1. Ściągacz sprężyn zaworów: https://allegro.pl/oferta/sciagacz-zaworow-wypinacz-rozpinacz-asta-a-evs3-10566239882
2. Przyrzad do demontażu i montażu uszczelniaczy zaworów: https://allegro.pl/oferta/szczypce-do-uszczelniaczy-zaworowych-zaworow-275mm-11321444708
3. Szczypce zaciskowe z blokadą do wyjmowania i montażu zamków zaworów: https://allegro.pl/oferta/szczypce-zaciskowe-kleszcze-stal-chirurgiczna-10cm-5642379276
4. Mocny magnes neodymowy do łapania zamków zaworów: https://allegro.pl/oferta/chwytak-teleskopowy-magnes-na-teleskopie-61cm1-6kg-5851626076

I tyle. Przyda się druga osoba do wyjmowania i później wkładania z powrotem zamków zaworów oraz trochę świeżego oleju do posmarowania nowych uszczelniaczy przed ich wciśnięciem na trzonki zaworów. I duuużo spokoju i cierpliwości.
 
 
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: białystok
Wysłany: 31-10-2021, 15:06   

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź ^_^
_________________

 
 
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 01-11-2021, 11:41   

Kiedyś w jakimś audi 1.6b zmieniałem uszczelniacze używając przyrządu którym podaje się ciśnienie do cylindra, bajeczny temat poszło jak pomaśle :) dużo cierpliwości przy wyciąganiu i wkładaniu zamków i będzie dobrze
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-11-2021, 08:26   

Matan, to też dobry sposób na podtrzymanie zaworów, podanie sprężonego powietrza do cylindra przez otwór na świecę, łatwo można sobie wyspawać przedłużkę ze starej świecy i kawałka rurki. Robiłem tak kiedyś w poprzednim Galancie z silnikiem 2,0 16V benzyna. Poszło sprawnie, ale jednak wolę jak zawór oprze się na tłoku, pewniej się czuję :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-11-2021, 08:43   

Hugo napisał/a:
łatwo można sobie wyspawać przedłużkę ze starej świecy
ściągacz i taka przedłużka z gwintami na różne rozmiary świec oraz szybkozłączką z drugiej strony, są bez problemu dostępne - jakoś z 15 lat temu pożyczałem takie cuda od Bartka z tego forum i już wtedy można było toto kupić
wg mnie sprężone powietrze lepsze a tłok tylko w razie W (gdyby prąd wyłączyli i sprężarka zdechła) - im wyżej jest zawór tył łatwiej zamki założyć
 
 
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 02-11-2021, 22:00   

Hugo napisał/a:
Matan, to też dobry sposób na podtrzymanie zaworów, podanie sprężonego powietrza do cylindra przez otwór na świecę, łatwo można sobie wyspawać przedłużkę ze starej świecy i kawałka rurki. Robiłem tak kiedyś w poprzednim Galancie z silnikiem 2,0 16V benzyna. Poszło sprawnie, ale jednak wolę jak zawór oprze się na tłoku, pewniej się czuję :wink:


Dokładnie tak było, narzędzie wtedy znajomy pożyczył i faktycznie wyspawane z kawałka rurki, końcówka do szybkozłącza plus tzw kranik do regulacji ciśnienia :D

Tak swoją drogą to kiedyś słyszałem,że nie w każdym silniku można sobie tak podeprzeć zawór o tłok oby rozpiąć zamek, w dieslu napewno daje rade bo często zawory są niemalże na równi z płaszczyzną więc są bardzo blisko tłoka, a co jeśli zawory są pod kątem? wtedy podpiera się samą krawędzią zaworu ? nie masz szans żeby wtedy coś uszkodzić ?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-11-2021, 16:24   

Nic się nie uszkodzi. Rozpinanie zaworów to delikatna precyzyjna robota. Siły tam używał nie będziesz.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-11-2021, 07:46   

Matan, w silniku 4G63 na pewno tłok podwórze zawór, wymieniałem też uszczelniacze w tym silniku. jacek11, ale uważać trzeba, czasami zamki zaworu mocno przywrą do zaworu i talerzyka i przez nieuwagę by je ruszyć można zdrowo przywalić zaworem w tłok.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-11-2021, 08:29   

Hugo napisał/a:
czasami zamki zaworu mocno przywrą do zaworu
oj bardzo często - dawno temu to uderzałem w talerzyk przez nasadkę a i tak zamki potrafiły latać po garażu... zakładało się prześcieradło z małym otworem na zawór - była szansa, że w nie wpadnie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.