 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer Ralliart mouseman-a |
Autor |
Wiadomość |
bickle027
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 05-08-2021, 17:07
|
|
|
Dziękuje za odpowiedz, doceniam. Okaże jak czas zweryfikuje moje plany
No to już byłby błąd bo myślałem o 35. Wakasa są ciężko dostępne, ale może się uda, jest też nowszy model Enkei Yamato. Opcja zapasowa. |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 23-11-2021, 20:06
|
|
|
Jak wrześniowy zlot wciągnął tak, ciężko było się pozbierać żeby tutaj dotrzeć
Na koniec lata Lancuś otrzymał ostatnie fanty, które zbliżyły go w stronę EVO Sportback:
Kubełki z EVO MR alkantara + podgrzewanie. Teraz można poczuć zakręty
No i wisienka na torcie czyli zegary z EVO z kolorowym wyświetlaczem Dzięki danino88 !
Dodatkowo byłem na kalibracji zawieszenia KW, przyniosło oczekiwane efekty: tył już nie dobija na hopkach, auto jest jeszcze pewniejsze w prowadzeniu.
Już wydawało się, żę można spokojnie szykować na miłe chwile jesienno-zimowe i niestety stało się niemal najgorsze:
Auto trafiło do lokalnego mechanika na wymianę klocków przód... niestety już nie opuściło warsztatu o własnych siłach... Błąd skrzyni.... wszelkie próby przywrócenia jej do żywych zawiodły... Usterka mechaniczna.
Samochód na lawetę i w zasadzie w Polsce są 3-4 warsztaty ogarniające skrzynię SST.
Ja się udałem do TEO MOTORS pod Poznaniem, gdzie na tych skrzyniach zjedli zęby.
Spodziewałem się najgorszego, ponieważ rzadko się zdarza, iż skrzynia całkowicie umiera.
Po tygodniu usłyszałem wyrok... rozpadł się tłumik drgań(sprzęgło dwumasowe). Musiało być mocno zmęczone, iż usterka wydarzyła się na postoju.
Co zostało zrobione: wymiana owego tłumika drgań, nowe widełki sterujące skrzynią, nowy pakiet sprzęgieł (10płytek), nowy filtr wewnętrzny. Cała zabawa 15tys brutto...
I teraz finał auto już nie przeciąga biegów na zimnym, brak jakiegokolwiek gruchotania od strony skrzyni (co już zostało nazwane normą przy tych skrzyniach)... |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-11-2021, 07:44
|
|
|
Te skrzynie CVT to takie padaki? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-11-2021, 08:05
|
|
|
To nie jest CVT od Jatco jak w Lancerze i Outlanderach 1,8-2,4 tylko Twin Clutch SST od Getrag jak w Lancerze EVO X. |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 25-11-2021, 18:17
|
|
|
krzychu napisał/a: | To nie jest CVT od Jatco jak w Lancerze i Outlanderach 1,8-2,4 tylko Twin Clutch SST od Getrag jak w Lancerze EVO X. |
Zgadza się, skrzynia jest genialna pod względem osiągów. Niestety cierpi na pewne dolegliwości, które wychodzą głównie w okolicy przebiegu 100kkm (w przypadku braku serwisu):
- Dwumas, tłumik skrętny - mieszanina plastiku ze sprężynkami, zamkniętym hermetycznie w metalowym opakowaniu. Ten element musi sporo znieść podczas eksploatacji napędu AWD oraz 300 ps.
- Widełki sterujące - niestety, w przypadku skrzyni SST są one zakończone plastikowymi końcówkami zamontowanymi na ... klej... Wysoka temperatura oleju skrzyni, może doprowadzić do ich odklejenia...
- Za mała chłodnica.
I tutaj w zasadzie mega duże znaczenie ma dbanie o olej przekładni. Otóż skrzynia jest typu mokrego co oznacza, że wszystkie elementy w środku "kąpią się w oleju" nawet sprzęgła. Teraz należy Sobie wyobrazić jaką robotę ma do wykonania owy olej (niczym w silniku!). Totalnym nieporozumieniem jest stosowanie się do zaleceń producenta, jeżeli chodzi o wymianę oleju 105kkm lub 10 lat !!!!!! Mitsubishi chyba mocno sugerowało się INVECS-em
Rada: Pamiętaj kupujesz Mitsubishi z SST, w przypadku braku historii co do eksploatacji skrzyni - rabat 10-15k zł !!! |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-11-2021, 08:42
|
|
|
No tak, jak to niemiecka skrzynia to nie mam więcej pytań. Co do starych skrzyń IMVECS to w ogóle nie trzeba zmieniać oleju, są Galanty w automacie z przebiegami ponad 500 000 km i 25 lat jazdy na oryginalnym oleju, a skrzynie działają jak nowe. |
|
|
|
 |
bickle027
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 28-11-2021, 20:33
|
|
|
Te fotele są genialne <3. Gratuluje ogólnie całego auta, piękny wątek na forum od pierwszego posta gdzie auto było praktycznie seryjne, aż do teraz. Dużo pracy i wysiłku ale efekt cieszył oko : )
Jednocześnie trochę mnie zmartwiło, ze to kolejny RA który musiał pojechać do Teo Motors na regeneracje skrzyni. Faktycznie sam początkowo chciałem słuchać ASO i wymienić olej przy 100tyś, albo 10 latach, za Twoja rada zrobiłem to szybciej. Przypadkowo znalazłem na yt filmik od speców z AK racing, którzy naprawiają SST. Tona przydatnych info, wiele tutaj poruszanych, mówią o bezpiecznych limitach, co ile serwis, trochę o samej budowie, wzmocnieniu i jak jeździć żeby żyła jak najdłużej itp
https://www.youtube.com/watch?v=449QEpUhfC0
Moj RA też ma problem, gwiżdże przy wolnej jeździe, głośniej na zimnym, zdecydowanie ciszej albo wcale na rozgrzanym silniku. Przy agresywnej jeździe jest wszystko okej. W ASO zasugerowali zmianę paska osprzętu, jednocześnie przy zmianie okazało się że rolka przy alternatorze była zużyta, kosz wymiany dwóch elementów plus robocizna i podatek - 500 euro. Połowa kasy na zawieszenie, na które uzbierałem a dźwięk nadal jest. Modle się żeby to była jakaś śmieszna nieszczelność w IUCP.
Czy awarie skrzyni poprzedzały jakieś niepokojące sygnały ?
Pzdr |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 05-12-2021, 12:05
|
|
|
bickle027 napisał/a: | Przypadkowo znalazłem na yt filmik od speców z AK racing, którzy naprawiają SST. |
Świetny materiał, szkoda że tak daleko
Cytat: | Modle się żeby to była jakaś śmieszna nieszczelność w IUCP. |
U mnie ostatnio pojawił sie błąd P0171 System too Lean, a przyczyn również może być sporo:
Mass airflow sensor failed.
• Injector failed.
• Incorrect fuel pressure.
• Air drawn in from gaps in gasket, seals, etc.
• Engine coolant temperature sensor failed.
• Intake air temperature sensor failed.
• Manifold absolute pressure sensor failed.
• Barometric pressure sensor failed.
• Exhaust leak.
• Use of incorrect or contaminated fuel.
• Harness damage in injector circuit or connector damage.
• ECM failed. <M/T>
• PCM failed. <A/T>
bickle027 napisał/a: | Czy awarie skrzyni poprzedzały jakieś niepokojące sygnały ? |
Gruchotanie na postoju w trybie P. Takie jakby szarpnięcia przy odpaleniu auta, od strony napędu.
Po regeneracji, oba te zjawiska zniknęły. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
bickle027
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 14-12-2021, 06:34
|
|
|
mouseman napisał/a: | Świetny materiał, szkoda że tak daleko |
Sam serwis może daleko ale z filmu można dowiedzieć się czegoś o użytkowaniu tej skrzyni.
mouseman napisał/a: | U mnie ostatnio pojawił sie błąd P0171 System too Lean, a przyczyn również może być sporo:
Mass airflow sensor failed.
• Injector failed.
• Incorrect fuel pressure.
• Air drawn in from gaps in gasket, seals, etc.
• Engine coolant temperature sensor failed.
• Intake air temperature sensor failed.
• Manifold absolute pressure sensor failed.
• Barometric pressure sensor failed.
• Exhaust leak.
• Use of incorrect or contaminated fuel.
• Harness damage in injector circuit or connector damage.
• ECM failed. <M/T>
• PCM failed. <A/T>
|
Gdybym sam miał taki problem sprawdził bym czy MAF sensor nie jest zabrudzony, zmienił filtr z K&N na zwykły, sprawdził wizualnie czy nie ma żadnych wycieków powietrza. Dopiero później serwis. Pewnie już działasz z tematem
Moje auto zostało na jedna noc w Mitsubishi, stwierdzili że gwizdanie na zimnym silniku jest normalne i jest to dźwięk rozgrzewającej się turbiny, mam się niczym nie martwić. Dodatkowo mechanik zapewniał mnie że posiadał EVO i w swoim miał to samo. W cieplejsze dni dźwięk jest prawie niesłyszalny, wiec to ma trochę sensu. Nie wiem czy ktoś spotkał się z podobnym problemem.
mouseman napisał/a: | Gruchotanie na postoju w trybie P. Takie jakby szarpnięcia przy odpaleniu auta, od strony napędu.
|
Grzechotanie, coś co gryzło moja głowę wiele miesięcy, aż zobaczyłem ten film ( https://www.youtube.com/watch?v=x3sxD00z1Lg ) i usłyszałem dźwięk w 1:48. To dokładnie ten dźwięk. Jest to całkiem normalne, co lepiej tłumaczy ten pan. Problem pojawia się gdy dźwięk staje się głośniejszy, co oznacza zużycie ząbków crankshaft czy jak to tam nazywa ten facet, albo nawet latającym w środku kawałkiem sprężyny, co również jest tam pokazane. Mam jednak nadzieje że się mylę i że ten dźwięk nigdy nie wróci, bo jest mega irytujący.
Szarpnięcia przy odpalaniu to dosyć ciekawe. To faktycznie może być powiązane z SST. Z jednej strony smutek, że taki wydatek z drugiej jednak, teraz masz już spokojny sen i upgrade, który spokojnie uciągnie S-Sport. Swoją drogą nadal masz S-Sport? Słyszałem gdzieś że po upgradzie na 10 płytek, falowanie na 5 biegu znika, jesteś w stanie to potwierdzić ? Nie mogłem znaleźć odpowiedzi w całym Internecie. Wybacz ze ilość pytań, ale gdzie dorwałeś te Recaro piękne są |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 08-01-2022, 21:23
|
|
|
Cytat: |
Gdybym sam miał taki problem sprawdził bym czy MAF sensor nie jest zabrudzony, |
Cały dolot został sprawdzony wraz z MAF-em. Dodatkowo wymieniłem go na nowy. Niestety błąd pokazuje się dalej. Dodatkowo przeglądnąłem cały układ wydechowy, downpipe oraz wydech, jest szczelnie.
Pewnego dnia zauważyłem, że po odpaleniu na zimnym uniósł się dymek z pod osłony kolektora wydechowego, co przekłada się na delikatny zapach spalin w kabinie. Wskazuje to na to, że jest nieszczelność w kolektorze wydechowym/turbo.
Zadanie na wiosnę wymiana kolektora na custom + turbo z EVO X. Pozła krowa (SST) nie idzie łańcuch
bickle027 napisał/a: | To dokładnie ten dźwięk. Jest to całkiem normalne, co lepiej tłumaczy ten pan. Problem pojawia się gdy dźwięk staje się głośniejszy, co oznacza zużycie ząbków crankshaft czy jak to tam nazywa ten facet, |
No dźwięk na pewno wskazuje na jakiś poziom zużycia owych elementów skrzyni. Jedno jest pewne od nowości takie dźwięki nie występują.
bickle027 napisał/a: | teraz masz już spokojny sen i upgrade, który spokojnie uciągnie S-Sport. |
Wydaje mi się że w przypadku DSG, SST, POWERSHIFTÓW... to awaria, regeneracja, jest wpisana jako częstszy przypadek, niż w tradycyjnym automacie. No ale otrzymujemy performance.
S-Sport jeszcze bardziej pokazuje charakter.
bickle027 napisał/a: | Słyszałem gdzieś że po upgradzie na 10 płytek, falowanie na 5 biegu znika, jesteś w stanie to potwierdzić ? |
Co do falowania to występowało ono faktycznie na zimnym ale na 6 biegu.
W tej chwili faktycznie tego efektu niema....
bickle027 napisał/a: | Nie mogłem znaleźć odpowiedzi w całym Internecie. Wybacz ze ilość pytań, ale gdzie dorwałeś te Recaro piękne są |
Troszkę się naszukałem... ogólnie zależało mi, aby były z wersji EVO MR czyli z podgrzewaniem.
Na zakończenie 2021 roku Lancer dostał w prezencje górny spliterek tylnego spojlera firmy MAXTON:
https://maxtondesign.pl/product-pol-12457-Przedluzenie-Spoilera-Mitsubishi-Lancer-Sportback-Mk8.html
+ 5 do wyglądu |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
bickle027
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 10-03-2022, 05:26
|
|
|
Może to okaże się pomocne, w sieci pojawiła się niedawno nowa wersja softu do SST, S-Sport ver 2. W stosunku do poprzedniej wersji, ta jest bardziej stabilna, umożliwia włączenie trybu s-sport bezpośrednio w czasie jazdy i co dla mnie najważniejsze, całkowita eliminacja rev bounce na 5 biegu. Nie wiem jak wy, ale ja będę testował |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 16-06-2022, 18:55
|
|
|
bickle027 napisał/a: | w sieci pojawiła się niedawno nowa wersja softu do SST, S-Sport ver 2. |
Dokładnie tak i mogę już potwierdzić, że jest to soft idealny do SST !
Jako że jestem po remoncie skrzyni, to jazda w trybie normal to jest to !
Zdecydowanie widać różnice, jak auto rusza po puszczeniu hamulca... tak chętnie... wcześniej to skrzynia była ospała w sensie długo wyprzęglała...
Szybka zmiana trybu S-SPORT podczas jazdy do wisienka na torcie.
Nadal jest to soft przemodzony z EVOX ale przy realizacji zamówienia z EVOSCAN, dostałem gratisowy update softu, który będzie zawierał prawidłowe przełożenia skrzyni Ralliarta 5-tego oraz 6-tego biegu. Ma to na celu zniwelowania falowania obrotów na tych biegach.
Kontynuuje walkę z błędem P0171... i chyba przyczyna się odnalazła:
tak wyglądało sitko pompy paliwa w baku ! Efekt po 100Kkm !
|
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 19-06-2022, 12:29
|
|
|
I mała letnia sesyjka:
  |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2022, 14:17
|
|
|
tyłu mogłeś nie pokazywać... |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 19-06-2022, 18:41
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | tyłu mogłeś nie pokazywać... |
Dariusz wiem, nic nie zastąpi pupci sedana
co powiesz na taki mały mod:
 |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
Ostatnio zmieniony przez mouseman 20-06-2022, 20:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
|