Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer Ralliart mouseman-a
Autor Wiadomość
bickle027 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-08-2021, 17:07   

Dziękuje za odpowiedz, doceniam. Okaże jak czas zweryfikuje moje plany :)

No to już byłby błąd bo myślałem o 35. Wakasa są ciężko dostępne, ale może się uda, jest też nowszy model Enkei Yamato. Opcja zapasowa.
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 23-11-2021, 20:06   

Jak wrześniowy zlot wciągnął tak, ciężko było się pozbierać żeby tutaj dotrzeć :mrgreen:

Na koniec lata Lancuś otrzymał ostatnie fanty, które zbliżyły go w stronę EVO Sportback:




Kubełki z EVO MR alkantara + podgrzewanie. Teraz można poczuć zakręty :twisted:

No i wisienka na torcie czyli zegary z EVO z kolorowym wyświetlaczem 8) Dzięki danino88 !



Dodatkowo byłem na kalibracji zawieszenia KW, przyniosło oczekiwane efekty: tył już nie dobija na hopkach, auto jest jeszcze pewniejsze w prowadzeniu.

Już wydawało się, żę można spokojnie szykować na miłe chwile jesienno-zimowe i niestety stało się niemal najgorsze:



Auto trafiło do lokalnego mechanika na wymianę klocków przód... niestety już nie opuściło warsztatu o własnych siłach... Błąd skrzyni.... wszelkie próby przywrócenia jej do żywych zawiodły... Usterka mechaniczna.

Samochód na lawetę i w zasadzie w Polsce są 3-4 warsztaty ogarniające skrzynię SST.
Ja się udałem do TEO MOTORS pod Poznaniem, gdzie na tych skrzyniach zjedli zęby.

Spodziewałem się najgorszego, ponieważ rzadko się zdarza, iż skrzynia całkowicie umiera.

Po tygodniu usłyszałem wyrok... rozpadł się tłumik drgań(sprzęgło dwumasowe). Musiało być mocno zmęczone, iż usterka wydarzyła się na postoju.

Co zostało zrobione: wymiana owego tłumika drgań, nowe widełki sterujące skrzynią, nowy pakiet sprzęgieł (10płytek), nowy filtr wewnętrzny. Cała zabawa 15tys brutto... :cry: :cry: :cry:

I teraz finał auto już nie przeciąga biegów na zimnym, brak jakiegokolwiek gruchotania od strony skrzyni (co już zostało nazwane normą przy tych skrzyniach)...
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-11-2021, 07:44   

Te skrzynie CVT to takie padaki?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-11-2021, 08:05   

To nie jest CVT od Jatco jak w Lancerze i Outlanderach 1,8-2,4 tylko Twin Clutch SST od Getrag jak w Lancerze EVO X.
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 25-11-2021, 18:17   

krzychu napisał/a:
To nie jest CVT od Jatco jak w Lancerze i Outlanderach 1,8-2,4 tylko Twin Clutch SST od Getrag jak w Lancerze EVO X.


Zgadza się, skrzynia jest genialna pod względem osiągów. Niestety cierpi na pewne dolegliwości, które wychodzą głównie w okolicy przebiegu 100kkm (w przypadku braku serwisu):
- Dwumas, tłumik skrętny - mieszanina plastiku ze sprężynkami, zamkniętym hermetycznie w metalowym opakowaniu. Ten element musi sporo znieść podczas eksploatacji napędu AWD oraz 300 ps.
- Widełki sterujące - niestety, w przypadku skrzyni SST są one zakończone plastikowymi końcówkami zamontowanymi na ... klej... Wysoka temperatura oleju skrzyni, może doprowadzić do ich odklejenia...
- Za mała chłodnica.

I tutaj w zasadzie mega duże znaczenie ma dbanie o olej przekładni. Otóż skrzynia jest typu mokrego co oznacza, że wszystkie elementy w środku "kąpią się w oleju" nawet sprzęgła. Teraz należy Sobie wyobrazić jaką robotę ma do wykonania owy olej (niczym w silniku!). Totalnym nieporozumieniem jest stosowanie się do zaleceń producenta, jeżeli chodzi o wymianę oleju 105kkm lub 10 lat !!!!!! Mitsubishi chyba mocno sugerowało się INVECS-em :mrgreen: :mrgreen:

Rada: Pamiętaj kupujesz Mitsubishi z SST, w przypadku braku historii co do eksploatacji skrzyni - rabat 10-15k zł !!!
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-11-2021, 08:42   

No tak, jak to niemiecka skrzynia to nie mam więcej pytań. Co do starych skrzyń IMVECS to w ogóle nie trzeba zmieniać oleju, są Galanty w automacie z przebiegami ponad 500 000 km i 25 lat jazdy na oryginalnym oleju, a skrzynie działają jak nowe.
 
 
bickle027 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28-11-2021, 20:33   

Te fotele są genialne <3. Gratuluje ogólnie całego auta, piękny wątek na forum od pierwszego posta gdzie auto było praktycznie seryjne, aż do teraz. Dużo pracy i wysiłku ale efekt cieszył oko : )

Jednocześnie trochę mnie zmartwiło, ze to kolejny RA który musiał pojechać do Teo Motors na regeneracje skrzyni. Faktycznie sam początkowo chciałem słuchać ASO i wymienić olej przy 100tyś, albo 10 latach, za Twoja rada zrobiłem to szybciej. Przypadkowo znalazłem na yt filmik od speców z AK racing, którzy naprawiają SST. Tona przydatnych info, wiele tutaj poruszanych, mówią o bezpiecznych limitach, co ile serwis, trochę o samej budowie, wzmocnieniu i jak jeździć żeby żyła jak najdłużej itp

https://www.youtube.com/watch?v=449QEpUhfC0

Moj RA też ma problem, gwiżdże przy wolnej jeździe, głośniej na zimnym, zdecydowanie ciszej albo wcale na rozgrzanym silniku. Przy agresywnej jeździe jest wszystko okej. W ASO zasugerowali zmianę paska osprzętu, jednocześnie przy zmianie okazało się że rolka przy alternatorze była zużyta, kosz wymiany dwóch elementów plus robocizna i podatek - 500 euro. Połowa kasy na zawieszenie, na które uzbierałem a dźwięk nadal jest. Modle się żeby to była jakaś śmieszna nieszczelność w IUCP.

Czy awarie skrzyni poprzedzały jakieś niepokojące sygnały ?

Pzdr
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 05-12-2021, 12:05   

bickle027 napisał/a:
Przypadkowo znalazłem na yt filmik od speców z AK racing, którzy naprawiają SST.


Świetny materiał, szkoda że tak daleko 8)

Cytat:
Modle się żeby to była jakaś śmieszna nieszczelność w IUCP.


U mnie ostatnio pojawił sie błąd P0171 System too Lean, a przyczyn również może być sporo:

Mass airflow sensor failed.
• Injector failed.
• Incorrect fuel pressure.
• Air drawn in from gaps in gasket, seals, etc.
• Engine coolant temperature sensor failed.
• Intake air temperature sensor failed.
• Manifold absolute pressure sensor failed.
• Barometric pressure sensor failed.
• Exhaust leak.
• Use of incorrect or contaminated fuel.
• Harness damage in injector circuit or connector damage.
• ECM failed. <M/T>
• PCM failed. <A/T>

bickle027 napisał/a:
Czy awarie skrzyni poprzedzały jakieś niepokojące sygnały ?


Gruchotanie na postoju w trybie P. Takie jakby szarpnięcia przy odpaleniu auta, od strony napędu.

Po regeneracji, oba te zjawiska zniknęły.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
bickle027 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14-12-2021, 06:34   

mouseman napisał/a:
Świetny materiał, szkoda że tak daleko


Sam serwis może daleko ale z filmu można dowiedzieć się czegoś o użytkowaniu tej skrzyni.

mouseman napisał/a:
U mnie ostatnio pojawił sie błąd P0171 System too Lean, a przyczyn również może być sporo:

Mass airflow sensor failed.
• Injector failed.
• Incorrect fuel pressure.
• Air drawn in from gaps in gasket, seals, etc.
• Engine coolant temperature sensor failed.
• Intake air temperature sensor failed.
• Manifold absolute pressure sensor failed.
• Barometric pressure sensor failed.
• Exhaust leak.
• Use of incorrect or contaminated fuel.
• Harness damage in injector circuit or connector damage.
• ECM failed. <M/T>
• PCM failed. <A/T>


Gdybym sam miał taki problem sprawdził bym czy MAF sensor nie jest zabrudzony, zmienił filtr z K&N na zwykły, sprawdził wizualnie czy nie ma żadnych wycieków powietrza. Dopiero później serwis. Pewnie już działasz z tematem


Moje auto zostało na jedna noc w Mitsubishi, stwierdzili że gwizdanie na zimnym silniku jest normalne i jest to dźwięk rozgrzewającej się turbiny, mam się niczym nie martwić. Dodatkowo mechanik zapewniał mnie że posiadał EVO i w swoim miał to samo. W cieplejsze dni dźwięk jest prawie niesłyszalny, wiec to ma trochę sensu. Nie wiem czy ktoś spotkał się z podobnym problemem.

mouseman napisał/a:
Gruchotanie na postoju w trybie P. Takie jakby szarpnięcia przy odpaleniu auta, od strony napędu.


Grzechotanie, coś co gryzło moja głowę wiele miesięcy, aż zobaczyłem ten film ( https://www.youtube.com/watch?v=x3sxD00z1Lg ) i usłyszałem dźwięk w 1:48. To dokładnie ten dźwięk. Jest to całkiem normalne, co lepiej tłumaczy ten pan. Problem pojawia się gdy dźwięk staje się głośniejszy, co oznacza zużycie ząbków crankshaft czy jak to tam nazywa ten facet, albo nawet latającym w środku kawałkiem sprężyny, co również jest tam pokazane. Mam jednak nadzieje że się mylę i że ten dźwięk nigdy nie wróci, bo jest mega irytujący.

Szarpnięcia przy odpalaniu to dosyć ciekawe. To faktycznie może być powiązane z SST. Z jednej strony smutek, że taki wydatek z drugiej jednak, teraz masz już spokojny sen i upgrade, który spokojnie uciągnie S-Sport. Swoją drogą nadal masz S-Sport? Słyszałem gdzieś że po upgradzie na 10 płytek, falowanie na 5 biegu znika, jesteś w stanie to potwierdzić ? Nie mogłem znaleźć odpowiedzi w całym Internecie. Wybacz ze ilość pytań, ale gdzie dorwałeś te Recaro :oops: piękne są :roll:
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 08-01-2022, 21:23   

Cytat:

Gdybym sam miał taki problem sprawdził bym czy MAF sensor nie jest zabrudzony,

Cały dolot został sprawdzony wraz z MAF-em. Dodatkowo wymieniłem go na nowy. Niestety błąd pokazuje się dalej. Dodatkowo przeglądnąłem cały układ wydechowy, downpipe oraz wydech, jest szczelnie.
Pewnego dnia zauważyłem, że po odpaleniu na zimnym uniósł się dymek z pod osłony kolektora wydechowego, co przekłada się na delikatny zapach spalin w kabinie. Wskazuje to na to, że jest nieszczelność w kolektorze wydechowym/turbo.

Zadanie na wiosnę wymiana kolektora na custom + turbo z EVO X. Pozła krowa (SST) nie idzie łańcuch :lol:

bickle027 napisał/a:
To dokładnie ten dźwięk. Jest to całkiem normalne, co lepiej tłumaczy ten pan. Problem pojawia się gdy dźwięk staje się głośniejszy, co oznacza zużycie ząbków crankshaft czy jak to tam nazywa ten facet,


No dźwięk na pewno wskazuje na jakiś poziom zużycia owych elementów skrzyni. Jedno jest pewne od nowości takie dźwięki nie występują.

bickle027 napisał/a:
teraz masz już spokojny sen i upgrade, który spokojnie uciągnie S-Sport.


Wydaje mi się że w przypadku DSG, SST, POWERSHIFTÓW... to awaria, regeneracja, jest wpisana jako częstszy przypadek, niż w tradycyjnym automacie. No ale otrzymujemy performance.

S-Sport jeszcze bardziej pokazuje charakter.

bickle027 napisał/a:
Słyszałem gdzieś że po upgradzie na 10 płytek, falowanie na 5 biegu znika, jesteś w stanie to potwierdzić ?


Co do falowania to występowało ono faktycznie na zimnym ale na 6 biegu.
W tej chwili faktycznie tego efektu niema....

bickle027 napisał/a:
Nie mogłem znaleźć odpowiedzi w całym Internecie. Wybacz ze ilość pytań, ale gdzie dorwałeś te Recaro :oops: piękne są


Troszkę się naszukałem... ogólnie zależało mi, aby były z wersji EVO MR czyli z podgrzewaniem.

Na zakończenie 2021 roku Lancer dostał w prezencje górny spliterek tylnego spojlera firmy MAXTON:
https://maxtondesign.pl/product-pol-12457-Przedluzenie-Spoilera-Mitsubishi-Lancer-Sportback-Mk8.html
+ 5 do wyglądu :twisted:
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
bickle027 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart 2010
Kraj/Country: Belgium
Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10-03-2022, 05:26   

Może to okaże się pomocne, w sieci pojawiła się niedawno nowa wersja softu do SST, S-Sport ver 2. W stosunku do poprzedniej wersji, ta jest bardziej stabilna, umożliwia włączenie trybu s-sport bezpośrednio w czasie jazdy i co dla mnie najważniejsze, całkowita eliminacja rev bounce na 5 biegu. Nie wiem jak wy, ale ja będę testował :)
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 16-06-2022, 18:55   

bickle027 napisał/a:
w sieci pojawiła się niedawno nowa wersja softu do SST, S-Sport ver 2.


Dokładnie tak i mogę już potwierdzić, że jest to soft idealny do SST !

Jako że jestem po remoncie skrzyni, to jazda w trybie normal to jest to !

Zdecydowanie widać różnice, jak auto rusza po puszczeniu hamulca... tak chętnie... wcześniej to skrzynia była ospała w sensie długo wyprzęglała...

Szybka zmiana trybu S-SPORT podczas jazdy do wisienka na torcie.

Nadal jest to soft przemodzony z EVOX ale przy realizacji zamówienia z EVOSCAN, dostałem gratisowy update softu, który będzie zawierał prawidłowe przełożenia skrzyni Ralliarta 5-tego oraz 6-tego biegu. Ma to na celu zniwelowania falowania obrotów na tych biegach.

Kontynuuje walkę z błędem P0171... i chyba przyczyna się odnalazła:


tak wyglądało sitko pompy paliwa w baku ! Efekt po 100Kkm ! :shock:

:shock: :shock:
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 19-06-2022, 12:29   

I mała letnia sesyjka:












_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2022, 14:17   

tyłu mogłeś nie pokazywać...
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 19-06-2022, 18:41   

Krzyzak napisał/a:
tyłu mogłeś nie pokazywać...

Dariusz wiem, nic nie zastąpi pupci sedana :butthead: :mrgreen:
co powiesz na taki mały mod:


_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
Ostatnio zmieniony przez mouseman 20-06-2022, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.