Phev i lpg |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21057 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-12-2021, 09:44
|
|
|
Krzyzak, w phev siedzi już 4B11 . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10774 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-12-2021, 10:08
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | sterownik TECH i jest świetny - płynnie przechodzi z benzyny na gaz pojedyńczo włączając wtryski i nie ma żadnego dławienia czy szarpania jak to robi STAG (też mam i nie jestem w stanie ustawić pomimo wielu prób) |
Bo to trzeba "umić" zrobić - stag też to robi, nawet mój z przed 15 lat |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24421 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-12-2021, 13:05
|
|
|
Marcino napisał/a: | nawet mój z przed 15 lat | sprzed 15 lat
ja miałem 2 instalacje staga i w żadnej nie chodzi to tak pięknie
w TECH wszystko się robi automagicznie - bez żadnych sond czy komputerów ustawiłem adaptację i potem kalibrację i przejechałem 300km i ustawiło się idealnie a w STAGu się co jakiś czas rozjeżdża... |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 293 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 22-12-2021, 22:01
|
|
|
Ja mam ustawione w stagu qbox przełączanie przy 15C i jest płynnie. Najlepiej nagrać oscyloskop w trakcie przełączania i obserwować co się zmienia w trakcie zmiany paliw. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10774 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-12-2021, 15:12
|
|
|
No to Wesołych Świat wszytkim Forumowiczkom i Forumowiczom jak byśmy sie nie spotkali przed wigila,
Trzymajscie sie. czas na świąteczna przerwę od pracy:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24421 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-12-2021, 16:33
|
|
|
CB4W_00 napisał/a: | Ja mam ustawione w stagu qbox przełączanie przy 15C i jest płynnie. | problem jest w tym, że stag przełącza całość, wszystkie wtryski
jak wymieniasz filtr to zanim na listwie znów pojawi się ciśnienie, to potrafi nawet zgasnąć
TECH włącza pojedyncze wtryski i nie odpali kolejnego, dopóki aktualnie włączany cylinder nie będzie pracował prawidłowo - wg mnie, a miałem styczność z oboma instalacjami przez lata, TECH wyprzedza go pod każdym względem
albo spojrzenie na toporną obsługę software do nich... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10774 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-01-2022, 10:52
|
|
|
Darek,
Link do instrukcji - https://www.ac.com.pl/pub...AG_300_PLUS.pdf
str 14 - przełanczanie na gaz - ustawiasz tam czas przełaczenia cylindra w ms
[ Dodano: 03-01-2022, 10:52 ]
[ Dodano: 03-01-2022, 10:52 ]
 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24421 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-01-2022, 12:37
|
|
|
Czas przełączania - ten w sekundach? Bo w milisekundach jest "Przełączanie cylindra" - nie wiem co to za parametr.
Generalnie w TECH nie musisz tego ustawiać - wszystko magicznie dzieje się samo. I pomimo nieszczelności w układzie silnik nigdy nie zgasł, natomiast na STAGu po wymianie filtra gaśnie mi zawsze. Sprawdzę to ustawienie i może się coś poprawi... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10774 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-01-2022, 13:38
|
|
|
Czas przełaczania - to po ilu (3s) sekiundach pracy silnik ma sie przełaczyc na LPG jak ma spełnione prametry
Przełączanie cylindra - w (ms) to własnie jest czas co ile kolejny cylinder ma sie przełanczac na LPG.
Sprawdz u siebie czy nie masz czasem pomylonych wtyczek od wtrysków tzn źle sparowane. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 293 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 03-01-2022, 14:41
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Czas przełączania - ten w sekundach? Bo w milisekundach jest "Przełączanie cylindra" - nie wiem co to za parametr.
Generalnie w TECH nie musisz tego ustawiać - wszystko magicznie dzieje się samo. I pomimo nieszczelności w układzie silnik nigdy nie zgasł, natomiast na STAGu po wymianie filtra gaśnie mi zawsze. Sprawdzę to ustawienie i może się coś poprawi... |
A jakiego staga masz? W nowszych sterownikach serii Q jest opcja czasu napełniania reduktora oraz czas nakładania paliw.
U mnie przykładowo jest tak i przy obecnych temperaturach przełącza się płynnie.
https://zapodaj.net/5921c52143b6c.png.html
p.s. jak wstawiacie zdjęcia na forum? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24421 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-01-2022, 09:24
|
|
|
CB4W_00 napisał/a: | A jakiego staga masz? | na 99% Qbox Basic - pisząc z pamięci
instalacja montowana przez fachowca - przynajmniej tak twierdzi on bo ja potem poprawiałem, gdyż sygnał TDC brał z wtryskiwacza, co skutkowało odłączaniem instalacji przy hamowaniu silnikiem (chyba nie muszę pisać dlaczego)
kombinował wiele razy i nie umie tego ustawić, ja też odpuściłem i już wiem, że po wymianie filtrów pierwsze przełączenie musi być z nogą na gazie
właściwie całe moje rozważanie sprowadza się do tego, że TECH nie wymusza żadnego kombinowania a wszystko dzieje się tam magicznie, poprawnie i niemal idealnie, gdzie przy stagu (jeszcze w renówce) musiałem co pół roku jakieś regulacje robić a i obecnie też widzę, że ta centralka jest znacznie gorsza w ustawianiu od 6 letniego TECHa |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10774 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-01-2022, 09:30
|
|
|
CB4W_00 napisał/a: | p.s. jak wstawiacie zdjęcia na forum? |
Jak robisz upload to masz kod jako miniaturka na forum albo uzywasz przycisku IMG i wklejasz link do zdjecia
[ Dodano: 04-01-2022, 09:37 ]
Krzyzak napisał/a: | a wszystko dzieje się tam magicznie, poprawnie i niemal idealnie, |
Tak zwane auto adaptacje nie sa mile widziane przez gazowników, ale w 90% działaja poprawnie. To ze po wymianie filtra u ciebie gasnie to dziwne bo przeciez powinno zrobić cienienie od razu, ustaw na 500ms przełanaczanie cylindra.
Moj stary stag 200 ma juz 15lat i działa nawet z nowymi wtryskami 2ohm ( a nie powienien) a nie ma nim połowy opcji co w obecnych sterownikach. 2.5v6 to proste auto. Myśle ze silnik 2.4 z outlandera tez nie stwarza problemów. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 293 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 04-01-2022, 20:57
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | CB4W_00 napisał/a: | A jakiego staga masz? | na 99% Qbox Basic - pisząc z pamięci
instalacja montowana przez fachowca - przynajmniej tak twierdzi on bo ja potem poprawiałem, gdyż sygnał TDC brał z wtryskiwacza, co skutkowało odłączaniem instalacji przy hamowaniu silnikiem (chyba nie muszę pisać dlaczego)
kombinował wiele razy i nie umie tego ustawić, ja też odpuściłem i już wiem, że po wymianie filtrów pierwsze przełączenie musi być z nogą na gazie
właściwie całe moje rozważanie sprowadza się do tego, że TECH nie wymusza żadnego kombinowania a wszystko dzieje się tam magicznie, poprawnie i niemal idealnie, gdzie przy stagu (jeszcze w renówce) musiałem co pół roku jakieś regulacje robić a i obecnie też widzę, że ta centralka jest znacznie gorsza w ustawianiu od 6 letniego TECHa |
Spróbuj obserwować co dzieje się w momencie przełączenia czy czas wtrysku idzie na plus czy na minus. Nie wiem jak szybko galant przechodzi w CL. Najlepiej jeżeli jest taka opcja podglądać korekty w momencie przejścia czy idą na plus czy na minus i jak jest korekta długa w momencie odpalania silnika. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24421 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-01-2022, 09:06
|
|
|
CB4W_00 napisał/a: | Nie wiem jak szybko galant przechodzi w CL | Galant jest git, bo tam TECH - problem występuje w maździe... tam nie ja zakładałem no i stag na pokładzie |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10774 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-01-2022, 09:30
|
|
|
Czy PHEV też wam po miescie jak ładujecie w nocy palą 4.7 L ..?
https://youtu.be/6QIHcW9RjOg |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|