Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Phev i lpg
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21057
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-12-2021, 09:44   

Krzyzak, w phev siedzi już 4B11 :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10770
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-12-2021, 10:08   

Krzyzak napisał/a:
sterownik TECH i jest świetny - płynnie przechodzi z benzyny na gaz pojedyńczo włączając wtryski i nie ma żadnego dławienia czy szarpania jak to robi STAG (też mam i nie jestem w stanie ustawić pomimo wielu prób)

Bo to trzeba "umić" zrobić - stag też to robi, nawet mój z przed 15 lat :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24415
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-12-2021, 13:05   

Marcino napisał/a:
nawet mój z przed 15 lat
sprzed 15 lat
ja miałem 2 instalacje staga i w żadnej nie chodzi to tak pięknie
w TECH wszystko się robi automagicznie - bez żadnych sond czy komputerów ustawiłem adaptację i potem kalibrację i przejechałem 300km i ustawiło się idealnie a w STAGu się co jakiś czas rozjeżdża...
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 22-12-2021, 22:01   

Ja mam ustawione w stagu qbox przełączanie przy 15C i jest płynnie. Najlepiej nagrać oscyloskop w trakcie przełączania i obserwować co się zmienia w trakcie zmiany paliw.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10770
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-12-2021, 15:12   

No to Wesołych Świat wszytkim Forumowiczkom i Forumowiczom jak byśmy sie nie spotkali przed wigila,

Trzymajscie sie. czas na świąteczna przerwę od pracy:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24415
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-12-2021, 16:33   

CB4W_00 napisał/a:
Ja mam ustawione w stagu qbox przełączanie przy 15C i jest płynnie.
problem jest w tym, że stag przełącza całość, wszystkie wtryski
jak wymieniasz filtr to zanim na listwie znów pojawi się ciśnienie, to potrafi nawet zgasnąć

TECH włącza pojedyncze wtryski i nie odpali kolejnego, dopóki aktualnie włączany cylinder nie będzie pracował prawidłowo - wg mnie, a miałem styczność z oboma instalacjami przez lata, TECH wyprzedza go pod każdym względem
albo spojrzenie na toporną obsługę software do nich...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10770
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-01-2022, 10:52   

Darek,
Link do instrukcji - https://www.ac.com.pl/pub...AG_300_PLUS.pdf

str 14 - przełanczanie na gaz - ustawiasz tam czas przełaczenia cylindra w ms

[ Dodano: 03-01-2022, 10:52 ]


[ Dodano: 03-01-2022, 10:52 ]
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24415
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-01-2022, 12:37   

Czas przełączania - ten w sekundach? Bo w milisekundach jest "Przełączanie cylindra" - nie wiem co to za parametr.
Generalnie w TECH nie musisz tego ustawiać - wszystko magicznie dzieje się samo. I pomimo nieszczelności w układzie silnik nigdy nie zgasł, natomiast na STAGu po wymianie filtra gaśnie mi zawsze. Sprawdzę to ustawienie i może się coś poprawi...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10770
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-01-2022, 13:38   

Czas przełaczania - to po ilu (3s) sekiundach pracy silnik ma sie przełaczyc na LPG jak ma spełnione prametry
Przełączanie cylindra - w (ms) to własnie jest czas co ile kolejny cylinder ma sie przełanczac na LPG.
Sprawdz u siebie czy nie masz czasem pomylonych wtyczek od wtrysków tzn źle sparowane.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 03-01-2022, 14:41   

Krzyzak napisał/a:
Czas przełączania - ten w sekundach? Bo w milisekundach jest "Przełączanie cylindra" - nie wiem co to za parametr.
Generalnie w TECH nie musisz tego ustawiać - wszystko magicznie dzieje się samo. I pomimo nieszczelności w układzie silnik nigdy nie zgasł, natomiast na STAGu po wymianie filtra gaśnie mi zawsze. Sprawdzę to ustawienie i może się coś poprawi...


A jakiego staga masz? W nowszych sterownikach serii Q jest opcja czasu napełniania reduktora oraz czas nakładania paliw.
U mnie przykładowo jest tak i przy obecnych temperaturach przełącza się płynnie.

https://zapodaj.net/5921c52143b6c.png.html


p.s. jak wstawiacie zdjęcia na forum?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24415
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-01-2022, 09:24   

CB4W_00 napisał/a:
A jakiego staga masz?
na 99% Qbox Basic - pisząc z pamięci
instalacja montowana przez fachowca - przynajmniej tak twierdzi on :) bo ja potem poprawiałem, gdyż sygnał TDC brał z wtryskiwacza, co skutkowało odłączaniem instalacji przy hamowaniu silnikiem (chyba nie muszę pisać dlaczego)
kombinował wiele razy i nie umie tego ustawić, ja też odpuściłem i już wiem, że po wymianie filtrów pierwsze przełączenie musi być z nogą na gazie
właściwie całe moje rozważanie sprowadza się do tego, że TECH nie wymusza żadnego kombinowania a wszystko dzieje się tam magicznie, poprawnie i niemal idealnie, gdzie przy stagu (jeszcze w renówce) musiałem co pół roku jakieś regulacje robić a i obecnie też widzę, że ta centralka jest znacznie gorsza w ustawianiu od 6 letniego TECHa
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10770
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-01-2022, 09:30   

CB4W_00 napisał/a:
p.s. jak wstawiacie zdjęcia na forum?

Jak robisz upload to masz kod jako miniaturka na forum albo uzywasz przycisku IMG i wklejasz link do zdjecia



[ Dodano: 04-01-2022, 09:37 ]
Krzyzak napisał/a:
a wszystko dzieje się tam magicznie, poprawnie i niemal idealnie,

Tak zwane auto adaptacje nie sa mile widziane przez gazowników, ale w 90% działaja poprawnie. To ze po wymianie filtra u ciebie gasnie to dziwne bo przeciez powinno zrobić cienienie od razu, ustaw na 500ms przełanaczanie cylindra.


Moj stary stag 200 ma juz 15lat i działa nawet z nowymi wtryskami 2ohm ( a nie powienien) a nie ma nim połowy opcji co w obecnych sterownikach. 2.5v6 to proste auto. Myśle ze silnik 2.4 z outlandera tez nie stwarza problemów.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 293
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 04-01-2022, 20:57   

Krzyzak napisał/a:
CB4W_00 napisał/a:
A jakiego staga masz?
na 99% Qbox Basic - pisząc z pamięci
instalacja montowana przez fachowca - przynajmniej tak twierdzi on :) bo ja potem poprawiałem, gdyż sygnał TDC brał z wtryskiwacza, co skutkowało odłączaniem instalacji przy hamowaniu silnikiem (chyba nie muszę pisać dlaczego)
kombinował wiele razy i nie umie tego ustawić, ja też odpuściłem i już wiem, że po wymianie filtrów pierwsze przełączenie musi być z nogą na gazie
właściwie całe moje rozważanie sprowadza się do tego, że TECH nie wymusza żadnego kombinowania a wszystko dzieje się tam magicznie, poprawnie i niemal idealnie, gdzie przy stagu (jeszcze w renówce) musiałem co pół roku jakieś regulacje robić a i obecnie też widzę, że ta centralka jest znacznie gorsza w ustawianiu od 6 letniego TECHa


Spróbuj obserwować co dzieje się w momencie przełączenia czy czas wtrysku idzie na plus czy na minus. Nie wiem jak szybko galant przechodzi w CL. Najlepiej jeżeli jest taka opcja podglądać korekty w momencie przejścia czy idą na plus czy na minus i jak jest korekta długa w momencie odpalania silnika.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24415
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-01-2022, 09:06   

CB4W_00 napisał/a:
Nie wiem jak szybko galant przechodzi w CL
Galant jest git, bo tam TECH - problem występuje w maździe... tam nie ja zakładałem no i stag na pokładzie
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10770
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-01-2022, 09:30   

Czy PHEV też wam po miescie jak ładujecie w nocy palą 4.7 L ..?

https://youtu.be/6QIHcW9RjOg
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.