Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Buczenie podczas jazdy w każdym Outlanderze?
Autor Wiadomość
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 27-10-2021, 18:31   

Po początkowo myślałem, że mam problem z nieszczelnym kolektorem wydechowym, teraz myślę, że problem dotyczy okolic paska rozrządu i prawdopodobnie tego wałka wyrównoważającego. Od 2.500 obr/min silnik jest bardzo głośny i odczuwam wibracje w kabinie. Chcę zrobić ten test śrubokrętu, czy możesz mi powiedzieć gdzie dokładnie na O1T jest miejsce, w które muszę włożyć śrubokręt?

Oto link z filmem, aby zobaczyć jak brzmi silnik: https://www.youtube.com/watch?v=loKWn_RYTPo

Posiadam auto bardzo krótko i uważam, że pasek rozrządu był wymieniany tuż przed zakupem auta (według sprzedawcy...).

Co myślicie, chłopaki?
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 28-10-2021, 09:07   

best_x_treme napisał/a:
Co myślicie, chłopaki?

Jak kupowałem swój egzemplarz, to też był niedawno po wymianie rozrządu i też był taki dźwięk. Odstawiłem go w zasadzie od razu do mechanika, który zna ten silnik na kolejną wymianę i dobrze zrobiłem, bo pasek był już do połowy starty.

Ogólnie niewielu mechaników potrafi tu poprawnie ustawić rozrząd. Problemem jest to, że nawet jak wałek balansowy się ustawi zgodnie ze znakami, to może być przekręcony o 360 stopni i wtedy pasek będzie trzeć.

Niestety sam nie mam aż takiego doświadczenia mechanicznego, nie robiłem samodzielnie testów śrubokrętów, ani nic takiego. Po prostu znając mniej więcej ten temat z forum, wypytywałem mechaników o szczegóły wymiany rozrządu w tym aucie i zostawiłem je u tego, który w pełni mi to wyjaśnił i poprawnie opisał ;)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 28-10-2021, 20:10   

best_x_treme, zobacz temat mojego samochodu strona numer 4:

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98751&postdays=0&postorder=asc

Jest tam instrukcja graficzna zmiany rozrządu, co prawda tylko w języku polskim ale myślę że przydadzą Ci się piktogramy nr 14 oraz 15. Jest tam pokazane jak sprawdzić poprawność ułożenia wałka balansu. Jeżeli masz buczenie, wibracje w zakresie 2500-5000rpm to najpewniej rozrząd jest źle ustawiony. Trzeba zdjąć pasek obrócić koło wałka balansu aż wejdzie blokada na odpowiednią głębokość ustawić na znak i założyć pasek. Znak i poprawne ustawienie masy wałka zdarza się raz na 3 obroty.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
irek45 
Nowy Forumowicz
ir-van

Auto: outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-11-2021, 22:54   

Witam.
Mam problem z buczeniem w OT1 2800-3000 obr. Test śrubokręta wskazuje na wałek balansowy oraz jest luźny pasek rozrządu i przestawiony o 1 ząb. CUD ŻE TAK PRZEJECHAŁEM PRAWIE 2000 km. Mechanicy co robili nie wieżą w wałek balansowy. Ja tak. Potrzebny mechanik co się na tym zna.

Czy ktoś z kolegów, zna mechanika z okolic Przemyśla czy na Podkarpaciu, co ten temat ogarnia. Ręce opadają a auto w garażu.

Pozdrawiam
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 09-11-2021, 23:18   

Cześć. Napisz do chłopaków z Podkarpacia gdzie serwisują swoje bryki. Tu masz na szybko parę moich ziomków:

lolo.lolo
miron
staszq2
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 13-11-2021, 07:59   

W moim przypadku mogę potwierdzić, że rzeczywiście był to problem z wałkiem wyważającym, w razie wątpliwości możesz użyć mojego filmu wideo w celach informacyjnych. Oczywiście dźwięk zniknął po prawidłowym zamontowaniu wałka wyważającego. Dzięki za pomoc chłopaki! :)
 
 
irek45 
Nowy Forumowicz
ir-van

Auto: outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-12-2021, 21:22   

Witam.
Problem z buczeniem znikł. Winny wałek balansowy. Dzięki kolego Bzyk_R1 za poradę odnośnie mechaników. Rozmawiałem z kolegą staszq2 , który polecił mi mechaników z pod Rzeszowa. Znali ten problem i gotowi byli to poprawić. Koszt jaki mnie czekał to 350zł. Jadnak przedtem oddałem swojego OT1 do tych, którzy mi wymieniali rozrząd w Przemyślu w nadzieja że to poprawią. Robili przedtem skrzynię biegów, sprzęgło i do dziś to śmiga. Także dałem im drugą szansę. Po moich sugestiach oraz wydrukowanej dokumentacji, jak to ma być zrobione o dziwo przyznali się do błędu i to poprawili. Bez jakichkolwiek kosztów. Teraz auto śmiga i jest błoga cisza.
Pozdrawiam kolegów.
Irek45
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-12-2021, 21:39   

Cieszę się, po to tutaj jesteśmy. Niech śmiga!
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Nico851 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2021
Posty: 18
Skąd: Jarosław
Wysłany: 01-02-2022, 18:30   

irek45, czy możesz mi kolego podać dokładne namiary na mechaników z pod Rzeszowa którzy znają temat?? Ogólnie to tak czytam i też mam bardzo podobne objawy. Tyle że mam outlander 3 rok 2015 silnik 2.0 benzyna.

[ Dodano: 01-02-2022, 19:42 ]
Czy koledzy podpowiedzą czy w silniku w O3 z roku 2015 z motorem 2.0 mivec też może dotyczyć tego wałka o którym jest mowa w tym temacie??? Czy te silniki może mają inaczej wszystko?? Bo mam niemal że identyczne objawy jak reszta kolegów... Tylko widzę że opisany jest O1 a tu jest nowszy model i już nie wiem. Pomożecie?
 
 
irek45 
Nowy Forumowicz
ir-van

Auto: outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-02-2022, 13:37   

Witam. Kolego Nico851. Mój O1 jest z 2004 roku. Serwis za Rzeszowem był w stanie to ogarnąć. Jest przy drodze na Radom przed Głogowem, przy stacji paliw a dokładnie za nią. Jadąc w stronę Radomia to jest po lewej stronie i należy dalej podjechać bo nie można do stacji skręcić. Jest tam też parking dla TIRów. Tam trzeba uważać, gdyż często kręci się tam Policja i mandat gotowy. Nazywa się rs-servis . Panowie mówili mi że wiedzą o co tam chodzi, aby to dobrze było zrobione.
Natomiast co do silników z 2015 roku, to nie wiem czy silniki są podobne i ustawienia rozrządu jest takie same.
Pozdrawiam.
 
 
Nico851 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2021
Posty: 18
Skąd: Jarosław
Wysłany: 02-02-2022, 14:40   

No tym bardziej że ja mam rozrząd na łańcuchu... Może ktoś kto się bardziej orientuję coś się wypowie??
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 02-02-2022, 20:19   

W nowszych generacjach z tego co widzę problem z wałkami dotyka diesli.
Jak rozumiem benzyny nie mają wałków balansowych (ale to tylko wniosek z poniższych tematów na forum, nie mam doświadczenia).
Przy benzynach pojawia się podejrzenie załączającego się miveca.

Diesel: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=105683
Diesel: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107156
Benzyna: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108080
 
 
Nico851 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2021
Posty: 18
Skąd: Jarosław
Wysłany: 02-02-2022, 21:07   

Dzięki kolego toscik za odp po przeczytaniu tematów wnioskuję że nadal nie wiadomo jedni piszą że jest wałek drudzy że nie ma... Więc nie wiadomo tak na prawdę. Poczekamy może ktoś kto jest w temacie się wypowie...
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 02-02-2022, 22:49   

Nico851, z tego co doczytałem jeżeli masz silnik o kodzie 4J11 to są tam wałki balansu.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Nico851 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2021
Posty: 18
Skąd: Jarosław
Wysłany: 03-02-2022, 07:34   

Wychodzi że mam taki kod... Ale dziwne trochę bo mam przebiegu 150 tys i rozrząd na łańcuchu. Jestem drugim właścicielem auta i nie wierzę że już tutaj ktoś rozrząd zmieniał przy takim przebiegu... Co za tym idzie, jeżeli rozrząd nie był ruszany więc jest tam wszystko dobrze fabrycznie złożone...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.