Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja słabo chłodzi
Autor Wiadomość
macieks1979 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2022
Posty: 13
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 19-05-2022, 22:08   Klimatyzacja słabo chłodzi

Pytanie jak w temacie. Co może być przyczyną ? Zrobiło się gorąco i zauważyłem, że klima słabo chłodzi. W poprzednim aucie (mazda 5 2.0 benzyna) z kratek leciało bardzo zimne powietrze, jak z lodówki i to już w kilka minut po uruchomieniu auta w gorące dni. Tutaj natomiast czuć, że jest chłodne ale nie aż tak zimne. Na włączonej klimie jeżdżę cały rok. Filtr pyłkowy nowy, klima w komputerze ustawiona na komfort. Sprężarka włącza się i wyłącza, czyli tak jak powinno być. Nie robiłem jeszcze długiej trasy w takich warunkach. Czyżby przyczyną był inny czynnik niż w poprzednim aucie ? Sprawdziłem przewody od klimy, są chłodne ale nie zimne. W mazdzie były lodowate. Proszę o ewentualne uwagi i podpowiedzi. Czy macie podobnie w swoich autach ?
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 19-05-2022, 22:45   

Jeśli wszystko działa a słabo chłodzi (powietrze z nawiewów na maksymalnym chłodzeniu powinno być w okolicy 7 stopni) to znaczy że mało czynnika jest w układzie. Wystarczający aby się uruchomiła sprężarka ale za mało żeby osiągnąć pełną sprawność. Jest to normalne że czynnika ubywa z czasem.
Jedź uzupełnić czynnik do warsztatu.
 
 
macieks1979 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2022
Posty: 13
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 20-05-2022, 13:03   

Tak zrobiłem. Było tylko 150 g czynnika. Dopuścili 300 i jest ok. Możliwe, że tyle gdzieś uciekło ?

mohinder napisał/a:
Jeśli wszystko działa a słabo chłodzi (powietrze z nawiewów na maksymalnym chłodzeniu powinno być w okolicy 7 stopni) to znaczy że mało czynnika jest w układzie. Wystarczający aby się uruchomiła sprężarka ale za mało żeby osiągnąć pełną sprawność. Jest to normalne że czynnika ubywa z czasem.
Jedź uzupełnić czynnik do warsztatu.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20992
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-05-2022, 13:07   

A dali kontrast do czynnika :?:
Jeśli tak to po sezonie letnim podjedź do fachowca lub kup lampę UV i sprawdzisz czy gdzieś są ślady.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-05-2022, 14:04   

Gdzieś uciekło oraz dodali czynnika, to niestety mało profesjonalne. Ucieka bo jest nieszczelność - trzeba zacząć od lokalizacji, usunięcia i dopiero wtedy można napełniać. Przy nieszczelności wymiana osuszacza obowiązkowa.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-05-2022, 08:50   

macieks1979 napisał/a:
Tak zrobiłem. Było tylko 150 g czynnika. Dopuścili 300 i jest ok. Możliwe, że tyle gdzieś uciekło ?


No na pewno gdzieś uciekło. Pytanie przez ile lat. Jak np. przez 4 lata to warto sprawdzić za rok ile ubyło jak powyżej 100g to szukać przyczyny, jak poniżej 100g to jeszcze chyba jeździć i dobijać co roku.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10693
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-05-2022, 10:45   

Krzyzak napisał/a:
Przy nieszczelności wymiana osuszacza obowiązkowa.
A dlaczego ?
Wydaje mi się ze jak tylko był układ pod ciśnieniem to chyba nie zaciągnął nic do środka.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-05-2022, 13:07   

A dlatego, że nie wiadomo gdzie i jaka jest nieszczelność, może jest na ssaniu. Lepiej i taniej to zrobić niż wilgocią zatrzeć sprężarkę.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10693
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-05-2022, 11:47   

Krzyzak napisał/a:
może jest na ssaniu

A tam nie ma czasem nadciśnienia ???
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-05-2022, 07:16   

Marcin - to jest sprężarka - z jednej ssie, z drugiej tłoczy :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10693
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-05-2022, 10:49   

Wiem ze to spreżrka. Ale jak w układzie masz nabite cisnienie to ono będzie i po stronnie ssącej.
Zelzy jak tam sa zawory porobione, Ngdy w to nie wnikałem. Ale jest dwa króćce LOw i High presure.


ja tam w galncie nie wymieniałem i było dobrze. Dopiero kiedy miałem całkiem układ rozłączony i przy okazji wymiany chłodnicy. Cross nie jest starymn autem wiec bym nie kombinował. Jedynie koniecznie kontrast i po 2-3 tygodniach podjechać na kontrole.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-05-2022, 13:03   

Marcino napisał/a:
jak w układzie masz nabite cisnienie to ono będzie i po stronnie ssącej
słowo klucz: zawór rozprężny :)
tłoczy a na końcu jest zatkane... przy czym ciągle z drugiej strony ssie :)
jak masz mało czynnik i zawór się nie otworzy, to pod drugiej stronie masz podciśnienie...

tyle teoria
ja do E32 też założyłem używany osuszacz, 30 letni, przechowywany otwarty przez ostatnie 10 lat... tylko dlatego, że na rynku nie można kupić już żadnego... podobnie ze skraplaczem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.