| 
		Klimatyzacja słabo chłodzi | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 macieks1979  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Eclipse cross 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Sty 2022 Posty: 13 Skąd: Sucha Beskidzka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-05-2022, 21:08   Klimatyzacja słabo chłodzi
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pytanie jak w temacie. Co może być przyczyną ? Zrobiło się gorąco i zauważyłem, że klima słabo chłodzi. W poprzednim aucie (mazda 5 2.0 benzyna) z kratek leciało bardzo zimne powietrze, jak z lodówki i to już w kilka minut po uruchomieniu auta w gorące dni. Tutaj natomiast czuć, że jest chłodne ale nie aż tak zimne. Na włączonej klimie jeżdżę cały rok. Filtr pyłkowy nowy, klima w komputerze ustawiona na komfort. Sprężarka włącza się i wyłącza, czyli tak jak powinno być. Nie robiłem jeszcze długiej trasy w takich warunkach.  Czyżby przyczyną był inny czynnik niż w poprzednim aucie ? Sprawdziłem przewody od klimy, są chłodne ale nie zimne. W mazdzie były lodowate. Proszę o ewentualne uwagi i podpowiedzi. Czy macie podobnie w swoich autach ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mohinder  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander PHEV 2016r 
                  Kraj/Country: Ireland 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 452 Skąd: Limerick 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-05-2022, 21:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli wszystko działa a słabo chłodzi (powietrze z nawiewów na maksymalnym chłodzeniu powinno być w okolicy 7 stopni) to znaczy że mało czynnika jest w układzie. Wystarczający aby się uruchomiła sprężarka ale za mało żeby osiągnąć pełną sprawność. Jest to normalne że czynnika ubywa z czasem. 
 
Jedź uzupełnić czynnik do warsztatu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 macieks1979  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Eclipse cross 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Sty 2022 Posty: 13 Skąd: Sucha Beskidzka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-05-2022, 12:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak zrobiłem. Było tylko 150 g czynnika. Dopuścili 300 i jest ok. Możliwe, że tyle gdzieś uciekło ?
 
 
 	  | mohinder napisał/a: | 	 		  Jeśli wszystko działa a słabo chłodzi (powietrze z nawiewów na maksymalnym chłodzeniu powinno być w okolicy 7 stopni) to znaczy że mało czynnika jest w układzie. Wystarczający aby się uruchomiła sprężarka ale za mało żeby osiągnąć pełną sprawność. Jest to normalne że czynnika ubywa z czasem. 
 
Jedź uzupełnić czynnik do warsztatu. | 	 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-05-2022, 12:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A dali kontrast do czynnika    
 
Jeśli tak to po sezonie letnim podjedź do fachowca lub kup lampę UV i sprawdzisz czy gdzieś są ślady. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-05-2022, 13:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Gdzieś uciekło oraz dodali czynnika, to niestety mało profesjonalne. Ucieka bo jest nieszczelność - trzeba zacząć od lokalizacji, usunięcia i dopiero wtedy można napełniać. Przy nieszczelności wymiana osuszacza obowiązkowa. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-05-2022, 07:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | macieks1979 napisał/a: | 	 		  Tak zrobiłem. Było tylko 150 g czynnika. Dopuścili 300 i jest ok. Możliwe, że tyle gdzieś uciekło ?
 
 | 	  
 
 
No na pewno gdzieś uciekło. Pytanie przez ile lat. Jak np. przez 4 lata to warto sprawdzić za rok ile ubyło jak powyżej 100g to szukać przyczyny, jak poniżej 100g to jeszcze chyba jeździć i dobijać co roku. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2022, 09:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | Przy nieszczelności wymiana osuszacza obowiązkowa. | 	   A dlaczego ?
 
Wydaje mi się ze  jak tylko był układ pod ciśnieniem to chyba nie zaciągnął nic do  środka. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2022, 12:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A dlatego, że nie wiadomo gdzie i jaka jest nieszczelność, może jest na ssaniu. Lepiej i taniej to zrobić niż wilgocią zatrzeć sprężarkę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-05-2022, 10:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | może jest na ssaniu | 	  
 
A tam nie ma czasem nadciśnienia ??? | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-05-2022, 06:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Marcin - to jest sprężarka - z jednej ssie, z drugiej tłoczy    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-05-2022, 09:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wiem ze to spreżrka. Ale jak w układzie masz nabite cisnienie to ono będzie i po stronnie ssącej.
 
Zelzy jak tam sa zawory porobione, Ngdy w to nie wnikałem. Ale jest dwa króćce LOw i High presure. 
 
 
 
ja tam w galncie nie wymieniałem i było dobrze. Dopiero kiedy miałem całkiem układ rozłączony i przy okazji wymiany chłodnicy. Cross nie jest starymn autem wiec bym nie kombinował. Jedynie koniecznie kontrast i po 2-3 tygodniach podjechać na kontrole. | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-05-2022, 12:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  |  jak w układzie masz nabite cisnienie to ono będzie i po stronnie ssącej | 	  słowo klucz: zawór rozprężny   
 
tłoczy a na końcu jest zatkane... przy czym ciągle z drugiej strony ssie   
 
jak masz mało czynnik i zawór się nie otworzy, to pod drugiej stronie masz podciśnienie...
 
 
tyle teoria
 
ja do E32 też założyłem używany osuszacz, 30 letni, przechowywany otwarty przez ostatnie 10 lat... tylko dlatego, że na rynku nie można kupić już żadnego... podobnie ze skraplaczem... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |