Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Głośna praca silnika 2.0 benzyna
Autor Wiadomość
Hrabiapb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2021
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-04-2021, 10:08   Głośna praca silnika 2.0 benzyna

Witam wszystkich, mój mój pierwszy post i pierwszy istotny problem z outlanderem 2.0 2013 benzyna cvt 4x4. Silnik przy przebiegu ok. 100tys. głośniej pracuje, zwłaszcza przed rozgrzaniem słychać wyraźny klekot (później nieco cichnie). Byłem z tym problemem w aso, wyregulowane zostały zawory, ale to nic nie pomogło. Mechanicy nie sa w stanie określić w czym jest problem. Sugerowali nawet, że jeśli dolegliwość nie zniknie to pozostanie jedynie wymiana silnika (rozgrzebanie całego silnika podobno jest nieopłacalne) . Proszę o podpowiedź. Jestem kiepski w tematach mechanicznych i jeśli macie jakiś pomysł to proszę o prosty, zrozumiały przekaz :) .
 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 158
Skąd: szo
Wysłany: 19-04-2021, 20:45   

Oto jasny przekaz i nazywa się rozrząd. Niechybnie czeka Ciebie jego wymiana,
_________________
Pozdr Acent
 
 
Hrabiapb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2021
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-04-2021, 08:05   

Zastanawiam się tylko dlaczego doświadczeni mechanicy z aso nie wzięli tego pod uwagę ?
 
 
aggio 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 19
Skąd: Zambrów
Wysłany: 22-07-2021, 13:32   

Mam taki sam problem. Luzy zaworowe, rozrząd wszystko sprawdzone. Podejrzane jest koło zmiennych faz rozrządu. Na razie tak z tym jeżdżę już z 30 tys. km.
 
 
potoq999 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER III 2.0GF7W 4J11 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2022
Posty: 2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 22-06-2022, 15:37   

aggio, Czy temat koła zmiennych faz rozrządu jakoś się rozwinąą?
 
 
korobass 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2023
Posty: 8
Skąd: Zielonka
Wysłany: 19-12-2025, 08:45   

Mam to samo, podejrzewałem luzy. 140 tys przebiegu. I generalnie się do tego przyzwyczaiłem bo tylko na zimno. Ostatnio regulowałem luzy i bez zmian.

Zastanawiam się czy zmiana oleju by tu nie pomogła, ciągle leje 5W30 Castrol, ponoć
Ravenol ECS 5W30

lub

Motul 8100 X-clean 5W30

jest znacznie lepszym wyborem na VVT

Ktoś próbował?
_________________
Pozdrawiam,
Marek
 
 
MarceliMar 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2025, 04:44   

Tu było trochę o olejach: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=114018&postdays=0&postorder=asc&start=45

Najważniejsze jest by olej spełniał specyfikację Mitsubishi.
Ja używam tego oleju:

MOTUL ECO-NERGY 5W30
Lepkośc 40*C- 57,0
Lepkośc 100*C- 10,1
Index lep - 163
HTHS-3,4
API : SL
ACEA:A5/B5
TBN-10,2



zbigniew77 napisał/a:
Już ci wyjaśniam
Olej ACEA : A5/B5 to olej lekkobieżny nastawiony na zmiejszenie zużycia paliwa.
Oczywiście chroni silnik ale jego dodatkowym atutem jest zmiejszenie tarcia i oporów wewnętrznych silnika a tym samym zmiejszenie zużycia paliwa.Nie są to jakieś wartości powalające na kolana ale gdzieś w granicach 1,5-3%.
Olej A3/B4 - to olej nastawiony na ochronę silnika.
Zazwyczaj stosuje się go jak dajesz mu ostro po zaworach np. latasz codziennie autostradą lub ciągasz przyczepę albo jeździsz na Taxi ciągle w jeżdzie miejskiej.
I tutaj ci kierowcy którzy tak eksploatują auto korzystają i decydują się właśnie na ten oleju o lepkości 5W40 A3/B4.
Do normalnej w miarę spokojnej jazdy i na dodatek tzw.mieszanej czyli trochę miasta trochę trasy i bez zbytniego przeciążania silnika na nasze warunki dobry olej 5W30 A5/B5 jest wystarczający.Pisząc dobry nie mam na myśli ,,oleju kujawskiego" :wink:
Jeśli masz Diesla i filtr DPF to wymagany jest olej nisko popiołowy (LowSAPS) z normą C-3
Olej nisko popiołowy nie powoduje wytwarzania w procesie spalanie dużej ilości sadzy ,która zapych filr DPF zwłaszcza w warunkach jazdy miejskiej.
W naszym przypadku pownniśmy stosować oleje z normą C-2 czyli Mid SAPS (średnio popiołowy) co pozwala lepiej chronić nasze ,,TWC" - Three Way Catalyst >Katalizator Trójdrożny które posiadamy.Jak widać wybór jest trudny ...
Albo idziemy w kierunku oszczędnego zużcia paliwa A5/B5
Albo mocniej chronimy silnik normą A3/B4
Albo chronimy katalizator normą oleju C-2
Tytaj decyzja należy wyłącznie do nas bo to my wiemy jak będzie eksploatowane nasze auto.

Oleje z normą A5/B5
AMSOIL 0W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (AZO)
Lepkośc 40*C- 60,3
Lepkośc 100*C- 10,5
Index lep - 166
ACEA- A1/B1, A5/B5
API = ,SN /SM
ISLAC-GF-4,GF-5
HTHS-3,1


AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)
Lepkość 40*C-59,9
Lepkośc 100*C-10,4
Index lepkości-163
ACEA-A1/B1 A5/B5
API - SN plus
ISLAC-GF-4,GF-5
HTS-3,1
TBN -12.6


MOTUL ECO-NERGY 5W30
Lepkośc 40*C- 57,0
Lepkośc 100*C- 10,1
Index lep - 163
HTHS-3,4
API : SL
ACEA:A5/B5
TBN-10,2

ENEOS Premium Hyper S 5W30

Lepkośc 40*C- 58,14
Lepkośc 100*C- 10,37
Index lep - 169
ACEA- C-2 , A1/B1, A5/B5
API = SN,SM/CF
HTHS-3,3 Cp

Oleje z normą ACEA A3/B4


MOTUL X-CESS 5W40 Lepkośc 40*C- 85,4
Lepkośc 100*C- 14,2
Index lep - 172
API : SN
ACEA:A3/B4
HTHS-3,7
TBN-10,2

Total QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 A3/B3

Lepkość 40*C-89
Lepkość 100*C- 14,3-15
Index lep.-172
ACEA: A3/B4
API-SN/CF
TBN-8,8
Jest jeszcze olej Mitasu MJ-M11 5W30 i MJ-102 5W30 zalewany do ASX z przebiegiem do 100 tyś km i olej MJ-120 5W30 do aut z przebiegiem ponad 100 tyś km
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer SB + Outlander IV 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 339
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-12-2025, 19:30   

Zobacz sobie jeszcze Gulf Formula GVX 5W30
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.