 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
Głośna praca silnika 2.0 benzyna |
| Autor |
Wiadomość |
Hrabiapb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2021 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-04-2021, 10:08 Głośna praca silnika 2.0 benzyna
|
|
|
Witam wszystkich, mój mój pierwszy post i pierwszy istotny problem z outlanderem 2.0 2013 benzyna cvt 4x4. Silnik przy przebiegu ok. 100tys. głośniej pracuje, zwłaszcza przed rozgrzaniem słychać wyraźny klekot (później nieco cichnie). Byłem z tym problemem w aso, wyregulowane zostały zawory, ale to nic nie pomogło. Mechanicy nie sa w stanie określić w czym jest problem. Sugerowali nawet, że jeśli dolegliwość nie zniknie to pozostanie jedynie wymiana silnika (rozgrzebanie całego silnika podobno jest nieopłacalne) . Proszę o podpowiedź. Jestem kiepski w tematach mechanicznych i jeśli macie jakiś pomysł to proszę o prosty, zrozumiały przekaz . |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 158 Skąd: szo
|
Wysłany: 19-04-2021, 20:45
|
|
|
| Oto jasny przekaz i nazywa się rozrząd. Niechybnie czeka Ciebie jego wymiana, |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
Hrabiapb
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2021 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-04-2021, 08:05
|
|
|
| Zastanawiam się tylko dlaczego doświadczeni mechanicy z aso nie wzięli tego pod uwagę ? |
|
|
|
 |
aggio
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 Pb LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2018 Posty: 19 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 22-07-2021, 13:32
|
|
|
| Mam taki sam problem. Luzy zaworowe, rozrząd wszystko sprawdzone. Podejrzane jest koło zmiennych faz rozrządu. Na razie tak z tym jeżdżę już z 30 tys. km. |
|
|
|
 |
potoq999
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER III 2.0GF7W 4J11 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2022 Posty: 2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 22-06-2022, 15:37
|
|
|
| aggio, Czy temat koła zmiennych faz rozrządu jakoś się rozwinąą? |
|
|
|
 |
korobass
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2023 Posty: 8 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 19-12-2025, 08:45
|
|
|
Mam to samo, podejrzewałem luzy. 140 tys przebiegu. I generalnie się do tego przyzwyczaiłem bo tylko na zimno. Ostatnio regulowałem luzy i bez zmian.
Zastanawiam się czy zmiana oleju by tu nie pomogła, ciągle leje 5W30 Castrol, ponoć
Ravenol ECS 5W30
lub
Motul 8100 X-clean 5W30
jest znacznie lepszym wyborem na VVT
Ktoś próbował? |
_________________ Pozdrawiam,
Marek |
|
|
|
 |
MarceliMar
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2025 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-12-2025, 04:44
|
|
|
Tu było trochę o olejach: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=114018&postdays=0&postorder=asc&start=45
Najważniejsze jest by olej spełniał specyfikację Mitsubishi.
Ja używam tego oleju:
MOTUL ECO-NERGY 5W30
Lepkośc 40*C- 57,0
Lepkośc 100*C- 10,1
Index lep - 163
HTHS-3,4
API : SL
ACEA:A5/B5
TBN-10,2
| zbigniew77 napisał/a: | Już ci wyjaśniam
Olej ACEA : A5/B5 to olej lekkobieżny nastawiony na zmiejszenie zużycia paliwa.
Oczywiście chroni silnik ale jego dodatkowym atutem jest zmiejszenie tarcia i oporów wewnętrznych silnika a tym samym zmiejszenie zużycia paliwa.Nie są to jakieś wartości powalające na kolana ale gdzieś w granicach 1,5-3%.
Olej A3/B4 - to olej nastawiony na ochronę silnika.
Zazwyczaj stosuje się go jak dajesz mu ostro po zaworach np. latasz codziennie autostradą lub ciągasz przyczepę albo jeździsz na Taxi ciągle w jeżdzie miejskiej.
I tutaj ci kierowcy którzy tak eksploatują auto korzystają i decydują się właśnie na ten oleju o lepkości 5W40 A3/B4.
Do normalnej w miarę spokojnej jazdy i na dodatek tzw.mieszanej czyli trochę miasta trochę trasy i bez zbytniego przeciążania silnika na nasze warunki dobry olej 5W30 A5/B5 jest wystarczający.Pisząc dobry nie mam na myśli ,,oleju kujawskiego"
Jeśli masz Diesla i filtr DPF to wymagany jest olej nisko popiołowy (LowSAPS) z normą C-3
Olej nisko popiołowy nie powoduje wytwarzania w procesie spalanie dużej ilości sadzy ,która zapych filr DPF zwłaszcza w warunkach jazdy miejskiej.
W naszym przypadku pownniśmy stosować oleje z normą C-2 czyli Mid SAPS (średnio popiołowy) co pozwala lepiej chronić nasze ,,TWC" - Three Way Catalyst >Katalizator Trójdrożny które posiadamy.Jak widać wybór jest trudny ...
Albo idziemy w kierunku oszczędnego zużcia paliwa A5/B5
Albo mocniej chronimy silnik normą A3/B4
Albo chronimy katalizator normą oleju C-2
Tytaj decyzja należy wyłącznie do nas bo to my wiemy jak będzie eksploatowane nasze auto.
Oleje z normą A5/B5
AMSOIL 0W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (AZO)
Lepkośc 40*C- 60,3
Lepkośc 100*C- 10,5
Index lep - 166
ACEA- A1/B1, A5/B5
API = ,SN /SM
ISLAC-GF-4,GF-5
HTHS-3,1
AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)
Lepkość 40*C-59,9
Lepkośc 100*C-10,4
Index lepkości-163
ACEA-A1/B1 A5/B5
API - SN plus
ISLAC-GF-4,GF-5
HTS-3,1
TBN -12.6
MOTUL ECO-NERGY 5W30
Lepkośc 40*C- 57,0
Lepkośc 100*C- 10,1
Index lep - 163
HTHS-3,4
API : SL
ACEA:A5/B5
TBN-10,2
ENEOS Premium Hyper S 5W30
Lepkośc 40*C- 58,14
Lepkośc 100*C- 10,37
Index lep - 169
ACEA- C-2 , A1/B1, A5/B5
API = SN,SM/CF
HTHS-3,3 Cp
Oleje z normą ACEA A3/B4
MOTUL X-CESS 5W40 Lepkośc 40*C- 85,4
Lepkośc 100*C- 14,2
Index lep - 172
API : SN
ACEA:A3/B4
HTHS-3,7
TBN-10,2
Total QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 A3/B3
Lepkość 40*C-89
Lepkość 100*C- 14,3-15
Index lep.-172
ACEA: A3/B4
API-SN/CF
TBN-8,8
Jest jeszcze olej Mitasu MJ-M11 5W30 i MJ-102 5W30 zalewany do ASX z przebiegiem do 100 tyś km i olej MJ-120 5W30 do aut z przebiegiem ponad 100 tyś km |
|
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer SB + Outlander IV 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 339 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20-12-2025, 19:30
|
|
|
| Zobacz sobie jeszcze Gulf Formula GVX 5W30 |
|
|
|
 |
|
|
|