Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z uruchomieniem PHEV'a
Autor Wiadomość
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 01-05-2022, 08:58   Problem z uruchomieniem PHEV'a

Witam
Wczoraj miałem niemiłą niespodziankę. Auto było ładowane w pracy z ładowarki na parkingu. Po pracy chciałem otworzyć samochód a tu kuku, coś słychać że próbuje kliknąć ale nie otwiera. Otworzyłem drzwi kluczykiem i sprawdziłem napięcie w instalacji, okazało się, że jest około 6,5V. (mam wskaznik w gnieździe zapalniczki). Udało mi się sciągnąć kolege z kabelkami i podłączyłem do jego akumulatora i napiecie podskoczyło do 14V i udało się uruchomić samochód do trybu READY i napięcie podskoczyło do 14,5V. Bateria trakcyjna okazało się naładowana była do pełna więc ładowała się ze stacji ładowania kiedy byłem w pracy. Dojechałem do domu i podłączyłem oryginalną ładowarkę i zostawiłem na noc. Ale przed tym odczytałem błędy (oczywiście miałem błąd EV system wymaga serwisu, który zniknął po przejechaniu kilku kilometrów, ale pozostała kontrolka silnika zapalona) i otrzymałem dwa kody ale myślę, że to ze względu na za niskie napięcie i próbę uruchomienia.
Nie mam pojęcia dlaczego akumulator sie rozławdował.
Tu są błędy https://photos.app.goo.gl/2i3odWJZLzBUUxS29

Przy okazji mam pytanie, kiedy jest ładowany akumulator 12V?
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2022, 15:04   

Hej,
Czy od tamtego momentu to się już w ogóle nie powtórzyło?
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 15-08-2022, 15:23   

Nie. Jednak na wszelki wypadek zakupiłem powerbank z kabelkami rozruchowymi. Jest cały czas w aucie podłączony do gniazda w podłokietniku aby w razie potrzeby był gotowy. Tu nie chodzi o jakiś wielki powerbank, on ma tylko pozwolić uruchomić samochód.
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 12-09-2022, 07:57   

mohinder napisał/a:
Przy okazji mam pytanie, kiedy jest ładowany akumulator 12V?


Zawsze , jak napięcie w instalacji będzie wyższe od powiedzmy 13,5V , czyli zawsze w trybie READY ( bo jak raz się naciśnie start ,i świeci się na pomarańczowo , to bateria 12V się wtedy rozładowuje, brak ładowania z akumulatora trakcjnego).

Dodatkowo podobno w PHEV wyposażonych w moduł WIFI bateria 12v doładowuje się również w nocy o 1 godz.

mohinder napisał/a:
Nie mam pojęcia dlaczego akumulator sie rozławdował.

mohinder napisał/a:
mam wskaznik w gnieździe zapalniczki

mohinder napisał/a:
Jest cały czas w aucie podłączony do gniazda


Może właśnie przez takie pierdoły akumulator Ci się rozładowuje :)
Akumulator 12V to mała popierdółka i bardzo łatwo ją rozładować , kiedyś udało mi się to właśnie po naciśnięciu raz START i słuchaniu radia przez 2,5h...
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 12-09-2022, 21:28   

Wskaźnik w gnieździe zapalniczki pracuje tylko jak auto jest włączone jak i powerbank ładuje się tylko wtedy. Nie ma tam zasilania cąły czas.
Ale jesli to prawda że w modelach z modułem wifi akumulator jest doładowywany w nocy to by mi wyjaśniło pewna sprawę.
Dzięki
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-09-2022, 10:24   

O matko i curko jakie to fszystko skomplikowane :)
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 14-09-2022, 19:05   

Michauek22 napisał/a:
O matko i curko jakie to fszystko skomplikowane :)


Tak jak ortografia ? ;) bez obrazy...

mohinder napisał/a:
Ale jesli to prawda że w modelach z modułem wifi akumulator jest doładowywany w nocy to by mi wyjaśniło pewna sprawę.
Dzięki


A jaką ? Możesz rozwinąć myśl ?
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 14-09-2022, 21:56   

Czasami po nocy jak uruchomię aplikację PHEV watchdog pokazuje że zmienił się stan naładowania baterii trakcyjnej. i casami jest to niewielka ilośc a czasem dosyć sporo. I jeżeli uruchamia sie ładowanie akumulatora dodatkowego to mogłoby się to zgadzać.
Chcociaż wydaje mi się jednak, że nie do końca jest to związane z modułem WIFI, może po prostu jest tak, że jesli napięcie na akumulatorze dodatkowym spadnie za bardzo to jest doładowywany.
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-09-2022, 22:52   

mohinder napisał/a:
Czasami po nocy jak uruchomię aplikację PHEV watchdog pokazuje że zmienił się stan naładowania baterii trakcyjnej.

To akurat chyba normalne...
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 18-09-2022, 23:31   

Tak, tylko te wartości czasem dosyć mocno się różnią.
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 12-10-2022, 20:47   

Zainstalowałem sobie dla wiedzy QUICKLYNKS BM2 , w skrócie monitoruje napięcie live , i przekazuje do telefonu przez bluetooth .
No i generalnie napięcie do ładowania (czyli takie 14V) jest zawsze przy jeździe ( niebieskie światełko na START) , a także wtedy kiedy ładowarka sieciowa ładuje samochód.
Także akumulator 12V jest wystarczająco doładowany , jeśli używamy ładowarki i ładujemy akumulator trakcyjny.

W weekend spróbuje naładować akumulator trakcyjny a później rozładować akumulator , i zobaczymy ,czy w nocy coś się stanie i go będzie ładować....

mohinder napisał/a:
Bateria trakcyjna okazało się naładowana była do pełna więc ładowała się ze stacji ładowania kiedy byłem w pracy.

Pytanie ,czy pod pracą ładowałeś ładowarką szybką CHAdeMO ( bo może ładując nią i bezpośrednio prądem stałym przetwornica się nie włącza w Outlanderze) , bo u mnie ładując zwykłą orginalną napięcie wzrasta do 14V podczas ładowania.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 13-10-2022, 11:36   

Nie, to nie była szybka ładowarka. Od tamtego czasu problem nie wystapił ponownie.
Nie wiem co było ostatecznie przyczyną.
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 13-10-2022, 13:10   

Ok , w każdym razie ewidentnie akumulator 12V się ładuje również wtedy , kiedy ładowarka sieciowa ładuje akumulator trakcyjny. Więc jeśli jest to robione codziennie(co noc) i od zera do pełna ( czyli jakieś 3-4 godz) ,to akumulator 12v mimo ,że jest małą popierdułką powinien być naładowany również do full.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 13-10-2022, 13:32   

Tak, jest o tym mowa w instrukcji samochodu.
 
 
MiG25 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022
Posty: 49
Skąd: Mariampol
Wysłany: 02-11-2022, 08:36   

Wygląda na to ,że to o 13:00 jest ładowanie , a nie w nocy o 1:00 :)

Wczoraj samochód cały dzień w garażu podłączony pod ładowarkę , o 0:05 automatyka włącza ładowarkę , o 5:30 robi to jeszcze raz ( za każdym razem jak wykrywa ,że moc już nie jest pobierana to wyłącza ładowarkę). A o 13:00 zaczyna być ładowany akumulator tak z niczego :)
Przejrzałem historię , i rzeczywiście równo o 14:00 często jest podskok napięcia ( czasu letniego , a 13:00 czasu zimowego :) ) , także dochodzi jeszcze ten przypadek ładowania.
Trzeba też zwrócić uwagę ,że regularnie co 3 godz. jest pik w dół napięcia ,a samochód w tym czasie wydaje odgłosy różnych przekaźników , może sprawdza to napięcie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.