Parownik |
Autor |
Wiadomość |
boris89
Nowy Forumowicz
Auto: lancer typ cyo variant cx312
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 9 Skąd: slupca
|
Wysłany: 03-01-2016, 15:51 Parownik
|
|
|
Witam mam pytanie gdzie mogę kupić taki parówki RG10 67R -01496 lub jakiś zestaw naprawczy do tego modelu?? |
_________________ boris |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 04-06-2024, 11:50
|
|
|
Czy zmieniając parownik na nowy, trzeba coś dodatkowo regulować w instalacji ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-06-2024, 14:19
|
|
|
Tak, najlepiej ustawić go na standardowy 1.0-1.2 bara (preferuję dolną granicę) i sprawdzić czy korekty (jeśli są) nie powodują zbyt dużego odchylenia krzywej czasu wtrysku. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 04-06-2024, 14:29
|
|
|
To ustawienie dokonuje się kręcąc jakąś śrubą w parowniku i obserwując zmiany w programie ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11137 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-06-2024, 16:12
|
|
|
Tak. Ale fajnie jest nieć trochę doświadczenia w regulacji, bo łatwo można wypalić zawory w głowicy, a to już spory koszt. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-06-2024, 21:16
|
|
|
Jak parownik jeszcze działa to warto najpierw w programie od LPG podejrzeć ciśnienie gazu oraz czas wtrysku benzyny i czas wtrysku LPG i jeśli te czasy są w normie to takie same ciśnienie gazu warto ustawić na nowym parowniku. Ale warto mieć choć podstawową wiedzę na temat pracy instalacji LPG by prawidłowo zinterpretować czy parametry są w normie |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 06-06-2024, 11:24
|
|
|
Tylko jak określić, że parownik jeszcze działa poprawnie korekty krótkotrwałe nie przekraczają - 25%, chyba że program powyżej/poniżej 25 % już nic nie pokazuje, tego nie wiem. |
_________________ Go MitsuGo |
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 22-02-2025, 17:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10683 Skąd: okolice Tczewa

|
Wysłany: 06-06-2024, 13:45
|
|
|
Korekta ma -25% to bardzo przelany silnik. Podłącz sie pod instalację i zrób zrzuty. Jak coś można zainstalować na kompie Anydesk - i mogę sie zdalnie podłączyć i zdiagnozować. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 06-06-2024, 16:30
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | Dzieje się tak tylko na LPG a na PB nie. Na ELM327 korekty krótkotrwałe nie przekraczają - 25% |
-25% i + 25% to jest maksimum jakie zobaczysz w programie. Przynajmniej ja się w wyższymi wskazaniami nie spotkałem.
No to problem z wystrojeniem LPG. Jak chcesz sam naprawić, to interfejs do LPG niezbędny. Nie wiem jaką konkretnie masz instalację, ale ja kupiłem dla siebie uniwersalny interfejs od bodajże CCY. Z KME Nevo się bez problemu łączę. Jakąś inną jednostkę też kiedyś sprawdzałem (już nie pamiętam marki) i też prażyło. Soft jeśli nie na stronie producenta komputera LPG, to chyba na tym CCY tez mieli.
Marcino napisał/a: | Jak coś można zainstalować na kompie Anydesk - i mogę sie zdalnie podłączyć i zdiagnozować. |
Tylko jak Marcino będzie po kompie skakać, to pamiętaj się do banku nie logować |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 07-06-2024, 10:10
|
|
|
Dziękuję |
_________________ Go MitsuGo |
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 22-02-2025, 17:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10683 Skąd: okolice Tczewa

|
Wysłany: 07-06-2024, 10:44
|
|
|
tościk napisał/a: | ylko jak Marcino będzie po kompie skakać, to pamiętaj się do banku nie logować |
Cicho..... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 10-06-2024, 21:19
|
|
|
Ja się nie znam ale wtryski chyba nie są problemem. |
_________________ Go MitsuGo |
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 22-02-2025, 17:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10683 Skąd: okolice Tczewa

|
Wysłany: 11-06-2024, 14:28
|
|
|
Jak sa duże spadki ciśneinia moze reduktor pada i cały czas przy niskim cieneiniu ecu ratuje sie ponoszeniem korekty |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 11-06-2024, 22:37
|
|
|
Nie wiem czy one sa duże |
_________________ Go MitsuGo |
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 22-02-2025, 17:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|