Parownik |
Autor |
Wiadomość |
boris89
Nowy Forumowicz
Auto: lancer typ cyo variant cx312
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 9 Skąd: slupca
|
Wysłany: 03-01-2016, 15:51 Parownik
|
|
|
Witam mam pytanie gdzie mogę kupić taki parówki RG10 67R -01496 lub jakiś zestaw naprawczy do tego modelu?? |
_________________ boris |
|
|
|
|
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10312 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
|
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km
Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 362 Skąd: z PL
|
Wysłany: 04-06-2024, 10:50
|
|
|
Czy zmieniając parownik na nowy, trzeba coś dodatkowo regulować w instalacji ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 636 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24036 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-06-2024, 13:19
|
|
|
Tak, najlepiej ustawić go na standardowy 1.0-1.2 bara (preferuję dolną granicę) i sprawdzić czy korekty (jeśli są) nie powodują zbyt dużego odchylenia krzywej czasu wtrysku. |
|
|
|
|
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km
Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 362 Skąd: z PL
|
Wysłany: 04-06-2024, 13:29
|
|
|
To ustawienie dokonuje się kręcąc jakąś śrubą w parowniku i obserwując zmiany w programie ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
|
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 10834 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-06-2024, 15:12
|
|
|
Tak. Ale fajnie jest nieć trochę doświadczenia w regulacji, bo łatwo można wypalić zawory w głowicy, a to już spory koszt. |
_________________
|
|
|
|
|
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10312 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-06-2024, 20:16
|
|
|
Jak parownik jeszcze działa to warto najpierw w programie od LPG podejrzeć ciśnienie gazu oraz czas wtrysku benzyny i czas wtrysku LPG i jeśli te czasy są w normie to takie same ciśnienie gazu warto ustawić na nowym parowniku. Ale warto mieć choć podstawową wiedzę na temat pracy instalacji LPG by prawidłowo zinterpretować czy parametry są w normie |
|
|
|
|
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km
Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 362 Skąd: z PL
|
Wysłany: 06-06-2024, 10:24
|
|
|
Tylko jak określić, że parownik jeszcze działa poprawnie Auto jeździ ok ale często (po przełączeniu na LPG i zrobieniu niewielkiej odległości) wywala PO172 czyli mieszanka za bogata.
Dzieje się tak tylko na LPG a na PB nie. Na ELM327 korekty krótkotrwałe nie przekraczają - 25%, chyba że program powyżej/poniżej 25 % już nic nie pokazuje, tego nie wiem.
Z wypalaniem zaworów to racja, ale warsztaty też nie gwarantują, że po ich ustawieniach zawory nie będą się wypalały.
Wiedzę można przyswoić, tylko ktoś musi chcieć się nią podzielić Inna sprawa, że nie każdy chce sobie rączki pobrudzić i woli jechać do warsztatu. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
|
|
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny
Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10475 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-06-2024, 12:45
|
|
|
Korekta ma -25% to bardzo przelany silnik. Podłącz sie pod instalację i zrób zrzuty. Jak coś można zainstalować na kompie Anydesk - i mogę sie zdalnie podłączyć i zdiagnozować. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
|
|
|
|
|
tościk
Forumowicz
Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 591 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 06-06-2024, 15:30
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | Dzieje się tak tylko na LPG a na PB nie. Na ELM327 korekty krótkotrwałe nie przekraczają - 25% |
-25% i + 25% to jest maksimum jakie zobaczysz w programie. Przynajmniej ja się w wyższymi wskazaniami nie spotkałem.
No to problem z wystrojeniem LPG. Jak chcesz sam naprawić, to interfejs do LPG niezbędny. Nie wiem jaką konkretnie masz instalację, ale ja kupiłem dla siebie uniwersalny interfejs od bodajże CCY. Z KME Nevo się bez problemu łączę. Jakąś inną jednostkę też kiedyś sprawdzałem (już nie pamiętam marki) i też prażyło. Soft jeśli nie na stronie producenta komputera LPG, to chyba na tym CCY tez mieli.
Marcino napisał/a: | Jak coś można zainstalować na kompie Anydesk - i mogę sie zdalnie podłączyć i zdiagnozować. |
Tylko jak Marcino będzie po kompie skakać, to pamiętaj się do banku nie logować |
|
|
|
|
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km
Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 362 Skąd: z PL
|
Wysłany: 07-06-2024, 09:10
|
|
|
Instalacja jest KME, wtryski są Matrix a reduktor Tur-6 KME-R2, sterownik NEVO.
Pewnie , że wolałbym sam naprawić, jak dam radę
Porobię jakieś zrzuty ekranu jak uda się połączyć się ze sterownikiem.
Dziękuję za pomoc, dam znać co z tego wyszło. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
|
|
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny
Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10475 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-06-2024, 09:44
|
|
|
tościk napisał/a: | ylko jak Marcino będzie po kompie skakać, to pamiętaj się do banku nie logować |
Cicho..... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
|
|
|
|
|
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km
Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 362 Skąd: z PL
|
Wysłany: 10-06-2024, 20:19
|
|
|
Ja się nie znam ale wtryski chyba nie są problemem. Zastanawiają mnie te spadki ciśnienia na MAP. Błędy jakieś były, są widoczne w materiale.
https://youtu.be/C7I5_bPBeNU?t=116 |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
|
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny
Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10475 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-06-2024, 13:28
|
|
|
Jak sa duże spadki ciśneinia moze reduktor pada i cały czas przy niskim cieneiniu ecu ratuje sie ponoszeniem korekty |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
|
|
|
|
|
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km
Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 362 Skąd: z PL
|
Wysłany: 11-06-2024, 21:37
|
|
|
Nie wiem czy one sa duże, widzę, że czasem podświetlają się na czerwono. Liczę, że materiał video coś pomoże w diagnozie mojej instalacji LPG na odległość.
Zapewne będę chciał powtórzyć test wtryskiwaczy, zauważyłem, że chyba nie powinienem wciskać gazu przy tym testowaniu wtrysków.
Proszę o wszelkie uwagi dotyczace pracy instalki widocznej na filmie. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
|
|