Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Parownik
Autor Wiadomość
boris89 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer typ cyo variant cx312
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 9
Skąd: slupca
Wysłany: 03-01-2016, 15:51   Parownik

Witam mam pytanie gdzie mogę kupić taki parówki RG10 67R -01496 lub jakiś zestaw naprawczy do tego modelu??
_________________
boris
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10312
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-01-2016, 16:18   

W tym sklepie mają dobre ceny http://www.phjacus.pl/Sekwencyjne-c43.html
Kup nowego KME Tura, to bardzo dobra - niezawodna konstrukcja http://www.phjacus.pl/R55...ncja-p1329.html
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 362
Skąd: z PL
Wysłany: 04-06-2024, 10:50   

Czy zmieniając parownik na nowy, trzeba coś dodatkowo regulować w instalacji ?
_________________
Go MitsuGo
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 636 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24036
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-06-2024, 13:19   

Tak, najlepiej ustawić go na standardowy 1.0-1.2 bara (preferuję dolną granicę) i sprawdzić czy korekty (jeśli są) nie powodują zbyt dużego odchylenia krzywej czasu wtrysku.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 362
Skąd: z PL
Wysłany: 04-06-2024, 13:29   

To ustawienie dokonuje się kręcąc jakąś śrubą w parowniku i obserwując zmiany w programie ?
_________________
Go MitsuGo
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 10834
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-06-2024, 15:12   

Tak. Ale fajnie jest nieć trochę doświadczenia w regulacji, bo łatwo można wypalić zawory w głowicy, a to już spory koszt.
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10312
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-06-2024, 20:16   

Jak parownik jeszcze działa to warto najpierw w programie od LPG podejrzeć ciśnienie gazu oraz czas wtrysku benzyny i czas wtrysku LPG i jeśli te czasy są w normie to takie same ciśnienie gazu warto ustawić na nowym parowniku. Ale warto mieć choć podstawową wiedzę na temat pracy instalacji LPG by prawidłowo zinterpretować czy parametry są w normie :)
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 362
Skąd: z PL
Wysłany: 06-06-2024, 10:24   

Tylko jak określić, że parownik jeszcze działa poprawnie :) Auto jeździ ok ale często (po przełączeniu na LPG i zrobieniu niewielkiej odległości) wywala PO172 czyli mieszanka za bogata.
Dzieje się tak tylko na LPG a na PB nie. Na ELM327 korekty krótkotrwałe nie przekraczają - 25%, chyba że program powyżej/poniżej 25 % już nic nie pokazuje, tego nie wiem.
Z wypalaniem zaworów to racja, ale warsztaty też nie gwarantują, że po ich ustawieniach zawory nie będą się wypalały.
Wiedzę można przyswoić, tylko ktoś musi chcieć się nią podzielić :) Inna sprawa, że nie każdy chce sobie rączki pobrudzić i woli jechać do warsztatu.
_________________
Go MitsuGo
  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10475
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-06-2024, 12:45   

Korekta ma -25% to bardzo przelany silnik. Podłącz sie pod instalację i zrób zrzuty. Jak coś można zainstalować na kompie Anydesk - i mogę sie zdalnie podłączyć i zdiagnozować.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 591
Skąd: z nienacka
Wysłany: 06-06-2024, 15:30   

MitsuGo napisał/a:
Dzieje się tak tylko na LPG a na PB nie. Na ELM327 korekty krótkotrwałe nie przekraczają - 25%

-25% i + 25% to jest maksimum jakie zobaczysz w programie. Przynajmniej ja się w wyższymi wskazaniami nie spotkałem.
No to problem z wystrojeniem LPG. Jak chcesz sam naprawić, to interfejs do LPG niezbędny. Nie wiem jaką konkretnie masz instalację, ale ja kupiłem dla siebie uniwersalny interfejs od bodajże CCY. Z KME Nevo się bez problemu łączę. Jakąś inną jednostkę też kiedyś sprawdzałem (już nie pamiętam marki) i też prażyło. Soft jeśli nie na stronie producenta komputera LPG, to chyba na tym CCY tez mieli.

Marcino napisał/a:
Jak coś można zainstalować na kompie Anydesk - i mogę sie zdalnie podłączyć i zdiagnozować.

Tylko jak Marcino będzie po kompie skakać, to pamiętaj się do banku nie logować :mrgreen:
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 362
Skąd: z PL
Wysłany: 07-06-2024, 09:10   

Instalacja jest KME, wtryski są Matrix a reduktor Tur-6 KME-R2, sterownik NEVO.
Pewnie , że wolałbym sam naprawić, jak dam radę :)
Porobię jakieś zrzuty ekranu jak uda się połączyć się ze sterownikiem.
Dziękuję za pomoc, dam znać co z tego wyszło.
_________________
Go MitsuGo
  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10475
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-06-2024, 09:44   

tościk napisał/a:
ylko jak Marcino będzie po kompie skakać, to pamiętaj się do banku nie logować

Cicho.....
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 362
Skąd: z PL
Wysłany: 10-06-2024, 20:19   

Ja się nie znam ale wtryski chyba nie są problemem. Zastanawiają mnie te spadki ciśnienia na MAP. Błędy jakieś były, są widoczne w materiale.

https://youtu.be/C7I5_bPBeNU?t=116
_________________
Go MitsuGo
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10475
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-06-2024, 13:28   

Jak sa duże spadki ciśneinia moze reduktor pada i cały czas przy niskim cieneiniu ecu ratuje sie ponoszeniem korekty
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 362
Skąd: z PL
Wysłany: 11-06-2024, 21:37   

Nie wiem czy one sa duże, widzę, że czasem podświetlają się na czerwono. Liczę, że materiał video coś pomoże w diagnozie mojej instalacji LPG na odległość.
Zapewne będę chciał powtórzyć test wtryskiwaczy, zauważyłem, że chyba nie powinienem wciskać gazu przy tym testowaniu wtrysków.
Proszę o wszelkie uwagi dotyczace pracy instalki widocznej na filmie.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.