Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Luźny pasek rozrządu 2.0
Autor Wiadomość
mateuszx47 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer CS9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2021
Posty: 99
Skąd: Elbląg
Wysłany: 08-09-2025, 18:49   Luźny pasek rozrządu 2.0

Witam
Na wstępie napiszę że przeczytałem już chyba wszystkie tematy na temat rozrządu.

W 2022 robiłem rozrząd komplet, wszystko dobrze ustawione na znaki itp,itd zrobiłem około 30tys. Km
W zeszłym roku zmieniając górna pokrywę rozrządu zauważyłem że pasek ma luz na kółkach, odstawiłem auto do mechanika wymieniliśmy pasek, napinacz hydrauliczny, napinacz paska i rolkę
Dziś nie minął nawet rok od wymiany, zaglądam pod maskę a pasek znowu luźny na kółkach, przez cały czas kontrolowałem stan paska i napięcia.


Gdzieś wyczytałem że zależy w jakim połozeniu znajduje się wał i wałek względem siebie bo w jednym bedzie większe napreżenie paska od strony napinacza a w innym pasek będzie lużniejszy

Odpaliłem auto pasek się napiął zrobiłem parę km zgasiłem i pasek byl napięty
Czy ten silnik tak ma że pasek potrafi być luźny??
Nie widzi mi się co roku wymiana rozrządu, nie wiem co robić czy odstawić do mechanika kolejny raz
Sprawdzę jeszcze rano po nocy czy dalej będzie napięty

Pasek po wymianie

Luźny pasek

Pasek po odpaleniu
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24386
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-09-2025, 07:51   

Nie patrz na losowe pozycje - ustaw wał i górę na TDC1 i wtedy sprawdzaj.
 
 
mateuszx47 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer CS9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2021
Posty: 99
Skąd: Elbląg
Wysłany: 10-09-2025, 16:32   

Krzyzak napisał/a:
Nie patrz na losowe pozycje - ustaw wał i górę na TDC1 i wtedy sprawdzaj.


Byłem dziś u znajomego mechanika kręciliśmy walem tak żeby rozrząd ustawić na znaki dolne T na kole pasowym i kółka na górne znaki
I dokładnie w tym momencie gdy był na znakach robi się luz, dosłownie 5mm dalej i pasek jest już napięty czy ten rozrząd tak ma że robi się luz na pasku??

Zdjęcie z 1 posta z luźnym paskiem jest z zeszłego roku, wtedy luz występował w innym miejscu widać że kółka nie są na znakach

Na zdjęciu pasek uniesiony jest do góry
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 647 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24386
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-09-2025, 07:48   

Dobrze by było aby ktoś z tym silnikiem się wypowiedział. Bo widzę, że tu jest rozrząd ze znakami w innym położeniu niż w starych DOHC, gdzie znaczniki musiały "patrzeć" na siebie. Generalnie to luz jest możliwy, bo w pewnych położenia sprężyny zaworowe nie naciskają na wałki rozrządu - dlatego są procedury, które w innych silnikach Mitsu przewidują napięcie paska po przestawieniu o 2 zęby, aby ten naciąg uzyskać.
Czy tu jest luz dozwolony - nie wiem, ale pasek ma wstawki z kewlaru i aż tak się nie rozciąga. Ja bym się martwił, gdyby był problem taki, że luz wynosi ponad długość 1 zęba - tu sytuacja nie występuje.
 
 
mateuszx47 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer CS9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2021
Posty: 99
Skąd: Elbląg
Wysłany: 11-09-2025, 17:46   

Byłem już u kilku mechaników i usłyszałem że ten luz jest możliwy, bo w pewnym ułożeniu sprężyny nie naciskają na wałek który się cofa tak jak Krzyzak, piszę wyżej.
Gdy w zeszłym roku robiłem rozrząd mechanik też mi mówił że ten pasek się dopina podczas pracy, mało tego stał akurat Outlander na warsztacie też z 4g63
I specjalnie zdjęli pokrywę rozrządu żeby pokazać że też ma luźny pasek między kółkami ale jakoś wierzyć mi się nie chciało.
Wychodziło by na to że od zeszłego roku cały czas robi się luz w pewnym momencie tylko akurat nie trafiałem na znaki
Wydaję mi się że gdyby było coś nie tak już bym to odczuł tym bardziej że robiłem w lipcu trasę 700km praktycznie na strzała z jedną przerwa 20min a tak ciągle 140-160-180 km/h i wszystko działa jak należy
No ale ja mechanikiem też nie jestem i pewności 100% nie mam.
Może jakiś spec się wypowie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.