Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapaliły się chyba wszystkie kontrolki ostrzegawcze w PHEVie
Autor Wiadomość
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 459
Skąd: Limerick
Wysłany: 04-11-2025, 12:24   Zapaliły się chyba wszystkie kontrolki ostrzegawcze w PHEVie

Witam
Po około tygodniowym postoju samochodu na parkingu lotniskowym uruchomiłem go i rozpocząłem jazdę do domu. Po przejechaniu około 3km auto zaczęło piszczeć swoim piszczkiem i zapaliło chyba wszystkie kontrolki ostrzegawcze i po kolei komunikaty o wymaganych serwisach również chyba wszystkich układów. Totalna choinka ale samochód jechał dalej. Pomyślałem, żeby się zatrzymać i wyłączyć samochód ale bałem się, że mogę już nie uruchomić. Dojechałem do domu i wyłączyłem, odczekałem chwilę i uruchomiłem. Część błędów zniknęła ale pozostały wszystkie, które miały jakiś związek z kołami czyli ABS, SRS, i inne. Podłączyłem na początek jakiś program OBD scanner przez interface OBD2 ELM ale nic w sumie się nie dowiedziałem. Podłączyłem komputer z MUT III SE i tam już było widać masę błędów. Analizując to wszystko wyszło mi, że problemem jest jeden z czujników w kole a dokładnie przednie prawe. Upuszczałem powietrza z kół i obserwowałem wartości na ekranie i właśnie z tego jednego odczyt był stały, nie zmieniał się. Wyrównałem ciśnienie w kołach do tego jednego i jak na razie jeżdżę bez problemów. Wyczyściłem wszystkie błędy ze sterownika i jeśli się powtórzy sytuacja to będę wiedział, że błędy są świeże a nie jakieś stara zapamiętane. Zastanawiam się też czy mógłby być przyczyną tych problemów akumulator 12V, ale to chyba były by problemy przy próbie uruchomienia, a nie po kilku kilometrach jazdy.

Zdjęcia błędów

https://app.box.com/s/91rfahpbwjg56ls31cguqf70u3hhaemt
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24509
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-11-2025, 07:32   

mohinder napisał/a:
postoju samochodu na parkingu lotniskowym
może EMP? - kumpel postawił kiedyś auto (będąc u klienta) tuż obok przejazdu kolejowego
po powrocie też cała choinka błędów - jak się okazało impuls rozwalił elektronikę komputera
auto to był nowiutki ford focus
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 459
Skąd: Limerick
Wysłany: 05-11-2025, 08:22   

Raczej nie to. Po wykasowaniu błędów wszystko wróciło do normy i dalej jest ok. Gdyby się to stało podczas uruchamiania samochodu to byłbym pewny, że to wina akumulatora 12V. Ale stało się to po przejechaniu kilku kilometrów. Obstawiałem czujnik ciśnienia w jednym kole ale chyba tez działa bo gdyby nie działał, w sensie nie komunikował się z autem to byłby błąd. Nie wiem, czas pokaże. Może za klika dni sprawdzę czy nie pojawiły się jakieś zapisane błędy.

[ Dodano: 11-11-2025, 13:51 ]
No niestety wczoraj rano pojawił się błąd ale na szczęście tylko jeden informujący, że trzeba przyjrzeć się systemowi TPMS. Za to wieczorem w połowie drogi do domu błąd zniknął. Nie jest to wina ciśnienia w kołach bo było cały czas jednakowe we wszystkich.
Zauważyłem kilka dni temu dziwną rzecz na oryginalnej nawigacji W15. Moja pozycja na mapie się zmieniała ale nie była prawidłowa. Byłem cały czas gdzieś w mieście ale prawdziwa pozycja od wskazywanej była odległa o kilka kilometrów. Nie były to zakłócenia GPS bo telefon pokazywał prawidłową. Dzisiaj wyjąłem z gniazda OBD2 interface i nagle pozycja GPS zrobiła się poprawna.
Czy możliwe, żeby interface robił takie cyrki?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24509
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-11-2025, 18:24   

mohinder napisał/a:
systemowi TPMS. Za to wieczorem w połowie drogi do domu błąd zniknął
miałem tak w starych czujnikach TPMS w maździe - jak było zimno, to ich zasięg spadał - zapewne baterie były już słabe
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 459
Skąd: Limerick
Wysłany: 11-11-2025, 19:59   

Hejka
Być może tak było u Ciebie. Moje czujniki mają około roku. Tak czy inaczej dzisiaj zarejestrowałem na nowo czujniki i przeszło to bez problemu. Tak dla wiadomości może komuś się przyda. Kolejność rejestrowania czujników to LP-PP-LT-PT.
Po całej operacji przejechałem kilka kilometrów i jak na razie wszystko ok.
Tak sobie teraz myślę, że może faktycznie przyczyną zapalenia kontrolek od wszystkich systemów był Interface OBD2.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.