Otwarty przez: mkm 20-09-2009, 21:28 |
Powrót do przeszłości |
| Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24547 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2025, 05:41
|
|
|
| W tym aucie za powrót kierownicy odpowiadają banany. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21978 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-05-2025, 06:45
|
|
|
| A jak ciężko lub dziwnie kręci sie kierownicą to zacierają sie sworznie wahaczy prostych. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11320 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 23-05-2025, 23:00
|
|
|
Banany były wymieniane jakoś niedawno, zdaje się. Muszę obadać jak wyglądają ich tuleje metalowo-gumowe.
| Hugo napisał/a: | | zacierają sie sworznie wahaczy prostych. |
Zawsze jak coś takiego się działo, to było słychać skrzypienie. Chociaż teraz sprzedawane części są dziwnej jakości.
Pojeździłem kilka dni, i się przyzwyczaiłem, ale to nie powinno tak być. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 523 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21978 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-05-2025, 09:35
|
|
|
| Nie muszą skrzypieć, nie zawsze są te dźwięki. Najlepiej wybić sworznie i zajrzeć pod gumki. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11320 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 25-05-2025, 21:28
|
|
|
| Hugo napisał/a: | | Najlepiej wybić sworznie i zajrzeć pod gumki. |
To jest jedna z tych prac przy Galancie, których wyjątkowo nie lubię. Ale jak trzeba, to trzeba. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11320 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-06-2025, 21:02
|
|
|
Dziwną awarię miałem całkiem niedawno. Na szczęście w porę zauważyłem, że ledwo trzyma się to:
Przykleić jakoś trzeba |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24547 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-06-2025, 06:37
|
|
|
| Dobra taśma klejąca, dwustronna. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11320 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-06-2025, 20:47
|
|
|
Zastanawiam się nad tym, i mam dwie opcje. Jedna to taśma właśnie, a druga to klej do szyb.
Klej ma lekką przewagę, bo nie odsunie napisu od klapy, a taśma musiałaby być bardzo cienka.
Dzisiaj zabrałem Misia na spacer, i przejechaliśmy ze trzydzieści kilometrów. To auto naprawdę dobrze jedzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11320 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-07-2025, 21:38
|
|
|
| Miś ostatnimi czasy sporo ze mną pojeździł. Jego młodszy czarny brat okupował kanał, więc Galant radośnie pokonywał kilometry. Na tę chwilę grzeje zadek w garażu. No i dobrze, bo deszcz pada. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11320 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 01-11-2025, 21:29
|
|
|
Galant nadal odpoczywa w garażu, chociaż czasami zabieram go na spacer. Z minusów, to niedomagający alternator. Na wolnych obrotach słabo ładuje. Już dawno się tak dzieje, i w końcu muszę zanabyć jakiś sprawny. Ewentualnie zawiozę altek do regeneracji. Do wymiany jest też olej w silniku oraz filtr. Na półce leży też tulejka centrująca, którą tak kiedyś szukałem, a jak ją już zdobyłem, to czasu jakoś nie ma na jej montaż. To trochę roboty jest, bo trzeba skrzynię zdjąć. Zastanawiam się, bo skrzynia często robi tak, że podczas jazdy na czwartym biegu, obroty silnika są na poziomie 1500-1600. Mówię tutaj o prędkości około 50-60 na godzinę. Nie wiem dlaczego się tak dzieje, ale ten silnik lubi większe obroty, a na tak niskich ewidentnie się męczy. Pasuje zastanowić się, co jest przyczyną takiego zachowania. Skrzynia? konwerter?
No i trzeba też pamiętać o cieknącym uszczelniaczu na przegubie wewnętrznym, na stronie kierowcy. Trochę nie wypada, aby rasowy japończyk znaczył teren, jak jakiś niemiecki pojazd |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11320 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-12-2025, 23:06
|
|
|
| Biorąc pod uwagę fakt, że misior ma nadal letnie opony, skorzystałem z dobrej pogody kilka dni temu, i zabrałem go na spacer. Tak ze sto kilometrów. Muszę chyba założyć jednak zimowe kółka, bo nigdy nie wiadomo, kiedy przydać się może. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10868 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-12-2025, 08:19
|
|
|
| Puki sniegu nie ma to okej, |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|
|