Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E34A 1.8TD] Cykanie z na dużych obrotach (chyba ze skrzyni)
Autor Wiadomość
Truman
[Usunięty]

Wysłany: 18-06-2007, 20:41   [E34A 1.8TD] Cykanie z na dużych obrotach (chyba ze skrzyni)

Wszystko było ok do wczoraj.
Przedwczoraj (w sobotę rano) pojechałem do Jury Krakowsko-Częstochowskiej, jakieś 300km. Maksymalna prędkość 160km/h (przy wyprzedzaniu itp.) a ogólnie ok 140km/h. Na miejscu zgasiłem silnik...po jakiejś godzinie odpaliłem, przejechałem kawałek i znów zgasiłem. Po kolejnych 6 godzinach odpaliłem i usłyszałem dziwny dźwięk spod maski, taki jakiś pisk jakby elektroniczny, no dziwny dźwięk, który narastał przy wciskaniu gazu, zarówno na biegu jak i na luzie. Przejechałem kilkaset metrów i zgasiłem silnik. Rano (po 10h) odpaliłem miśka, trochę zapiszczał (jak wcześniej) ale przestał i wszystko wróciło do normy. Po kilku godzinach wyruszyłem do Warszawy i po jakiś 30km zaczęło się cykanie, wcześniej nie cykało bo jechałem wolno tj.maks 100km/h więc i gazu nie musiałem wciskać głęboko (dziewczyna stwierdziła że to zawory,ma doświadczenie ze swojego Forda KA). Szukałem na forum o zaworach i doczytałem że cykają też wtryskiwacze.
Cyka jak wcisnę gaz do połowy i dalej, cykanie narasta wraz ze wzrostem obrotów, nie cyka jak stoi na luzie nawet jak wkręcam go na obroty (co skłania mnie do tego że cykają wtryski a nie zawory). Ponadto jak stoi na luzie to z silnika słychać taki szum jakby coś się o siebie ocierało tu akurat myślę że to alternator (szczotki) a dodatkowo misiek nie ma specjalnie dużo prądu, bo jak włączam światła to ciemnieje zegarek(prawie nie widać cyferek) i co dosyć dziwne spadają obroty tak że jak mam włączone światła a nie wciskam gazu to aż się cały misiek telepie.
Ostatnio zmieniony przez Truman 26-06-2007, 16:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 18-06-2007, 20:46   cykanie ?

Witaj ja stawiam na podkładki pod wtryskiwaczem bo taki właśnie dzwięk czyli cykanie tym sie objawia . Najlepiej sprawdzisz to zalewając woda lub innym płynem wtryski tam gdzie sa przykrecane do głowicy i obserwowac czy sie niewydobywaja babelki :wink: lub jest obluzowany albo odkręcony wtrysk
 
 
Truman
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2007, 11:24   

Jak tylko będę mógł to sprawdzę te podkładki, dzięki :)
A macie może jakieś pomysły na sprawy związane z prądem opisane powyżej?

pozdrawiam
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 20-06-2007, 17:35   

yyyy, ja powiem ze u mnie zawsze tak było, że przy włączaniu świateł zegarek automatycznie się "wygasza". Kiedyś też mnie to zastanawiało ale doszedłem do wniosku, że to taka funkcjonalność polegająca na nie oślepianiu zegarkiem kierowcy w nocy :D . Bo w nocy doskonale go widać :p

Co do prądu to nie wiem, moze alternator ? :)

Pozdrawiam
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
Truman
[Usunięty]

Wysłany: 21-06-2007, 15:49   

U mnie jest jeszcze kwestia taka że jak wrzucam wsteczny to światła tylne białe świecą albo nie albo mrugają jak stroboskop i jak jest włączone radio to zaczyna szumiec ... czy to jakaś typowa usterka czy trzeba będzie odwiedzic elektryka żeby znalazł zwarcie czy jakieś przebicie ??

[ Dodano: 25-06-2007, 12:29 ]
Dzisiaj zauważyłem że jak jechałem na IV biegu i zaczęło cykać to jak docisnąłem drążek zmiany biegów jakby próbując "wbić" (wcisnąć) IV bieg mocniej (głębiej) to cykanie ustało, myślicie że to cykanie może dochodzić ze skrzyni biegów??

Cytat:
Najlepiej sprawdzisz to zalewając woda lub innym płynem wtryski tam gdzie sa przykrecane do głowicy i obserwowac czy sie niewydobywaja babelki

Co do tego to mam wątpliwości czy ten pomysł wypali bo głowica jest zdaje się nieco nachylona więc woda spłynie, ale spróbuję przy najbliższej okazji.

No i to ani wtryski ani zawory tylko coś innego co można stłumić dociskając dźwignię zmiany biegów...cholera. Potwierdzone na każdym biegu.
 
 
teddybar
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2007, 15:36   

Ja mam ten sam problem z przygasaniem zegara jak włączęświatła, w nocy owszem widać i jest OK, ale w dzień wogóle. Też się tym martwiłe, ale widzę, że nie tylko u mojego tak jest:)
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 20-11-2007, 19:24   

co do zegarka to tak powinno byc , nietylko nasze miski tak maja, a co do przygasania świateł czyli niewyrabianiu sie pradu to mozliwosci sa rózne, moze to byc wina alternatora czyli szczotki lub mostek ewentualnie jakis przeklaznik czy rególator napięcia, albo tez kończący sie akumulator
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2007, 22:26   

Truman napisał/a:
jak wrzucam wsteczny to światła tylne białe świecą albo nie albo mrugają jak stroboskop


czujnik załączenia wstecznego biegu w skrzyni dokańcza swój żywot... przeżyłem dwa takie czujniki w 2 skrzyniach, naprawa chyba tylko poprzez wymianę na inny z innego Galanta, chociaż może da sie zregenerować ?? sam nie wiem...
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-11-2007, 20:59   

waldi-1 napisał/a:
co do zegarka to tak powinno byc , nietylko nasze miski tak maja, a co do przygasania świateł czyli niewyrabianiu sie pradu to mozliwosci sa rózne, moze to byc wina alternatora czyli szczotki lub mostek ewentualnie jakis przeklaznik czy rególator napięcia, albo tez kończący sie akumulator


Przygasający zegarek to normalka przy samochodach... wszelkich ... Jak się włączy światła to zegarek przygasa i tyle ... a chodzi o to, żeby w nocy nie było zbyt mocnego kontrastu.
Jakby prąd nie wyrabiał to wszystko by przygasało,a nie tylko zegarek...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
teddybar
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2007, 21:23   

Maretzky85 napisał/a:
Jak się włączy światła to zegarek przygasa i tyle ... a chodzi o to, żeby w nocy nie było zbyt mocnego kontrastu.

Tak, to ma sens... w nocy, ale denerwuje mnie, że w słoneczny dzień nie widzę godziny
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 21-11-2007, 21:25   

no niestety taka była myśl techniczna japońców, masz jeszcze jedno wyjscie zegarek w radiu
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-11-2007, 22:02   

teddybar napisał/a:
Maretzky85 napisał/a:
Jak się włączy światła to zegarek przygasa i tyle ... a chodzi o to, żeby w nocy nie było zbyt mocnego kontrastu.

Tak, to ma sens... w nocy, ale denerwuje mnie, że w słoneczny dzień nie widzę godziny

podziekuj deb...om, ktorzy wprowadzili nakaz jazdy na swiatlach...
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 21-11-2007, 23:32   

Nie ma co narzekac na nakaz jazdy cala dobe na swiatlach. Ja bym sie wpieprzyl pod samochod jadacy z naprzeciwka (jechal w cieniu drzew i go widac w ogole nie bylo, gdyby nie swiatla) przy wyprzedzaniu... a co do zegarka, to w radiu sie wyswietla, i tez mowia, ktora jest...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 22-11-2007, 16:45   

ale mozna jeszcze zegarek podłączyc pod sciemniacz do licznika , w nocy gdy bedzie raził mozna sobie przyciemnić
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2007, 22:48   

teddybar napisał/a:
w słoneczny dzień nie widzę godziny


ja zgaszę sobie światełka na sekundkę i już widze która godzina :P dla mnie żaden problem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.