 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:20 |
Napęd na cztery koła |
Autor |
Wiadomość |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2005, 08:11 Napęd na cztery koła
|
|
|
Jaki jest właściwie napęd w Outlanderze? Stały? A co znaczy stały? Bo z tego co pamiętam czytając w różnych gazetach to w jednej pisali, że stały, w innej, że dołączany (wiem, że gazetom wierzyć nie trzeba, dlatego pytam ). Czy ktoś może mi to wyjaśnić, jak to naprawdę funkcjonuje? |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-05-2005, 11:48
|
|
|
Już tłumaczę:
Napęd jest stały (i to jest jego największa zaleta) czyli 4X4 (a nie 2+2) Polega to na zastosowaniu trzech dyfrów i sprzęgła VCU. Takie systemy mają i stosują tylko 3 firmy: Misiek, Subru i Audi. Lista świadków zamnknięta;)
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2005, 12:05
|
|
|
Dzięki za info. Coś tam zrozumiełem, gorzej z tymi 3 dyframi i VCU. A tak mówiąc jak do zupełnego laika, co z techniki to pamięta jak żarówkę wkręcić - każda oś ma po 50% momentu obrotowego niezależnie od warunków? |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2005, 12:48
|
|
|
to zawieszenie podobne do evo jest? |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-05-2005, 13:01
|
|
|
eMBe napisał/a: | Dzięki za info. Coś tam zrozumiełem, gorzej z tymi 3 dyframi i VCU. A tak mówiąc jak do zupełnego laika, co z techniki to pamięta jak żarówkę wkręcić - każda oś ma po 50% momentu obrotowego niezależnie od warunków? |
W zasadzie tak to wygląda, inaczej natomiast jest rozkładany moment obrotowy na każde koło (dyferencjał). Jest jedna marka, która proponuje SAWD (symmetrical all wheel drive) ale nie powiem.
deenbe Jest zblizone konstrukcyjnie ale nastawy są zupełnie różne podobnia jak wielkość poszczególnych części.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2005, 13:28
|
|
|
Jackie napisał/a: | Napęd jest stały (i to jest jego największa zaleta) |
A ma jakieś inne zalety, może coś o wadach? Wyczuwam tu jakiś brak przekonania do tego modelu - coś z nim nie tak? Pomijając stylistykę, bo to rzecz względna. |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-05-2005, 13:35
|
|
|
Wręcz przeciwnie!
Outek jest jedną z najlepszych konstrukcji Mitsu od dawna. Wady? proszę: słaba dzielność terenowa. Koniec wad. Auto przestronne, wygodne, sakramencko ciche, aha bagażnik mało przestronny. Reszt więcej niż super. Tak myślę.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2005, 13:56
|
|
|
eMBe napisał/a: | Jackie napisał/a: | Napęd jest stały (i to jest jego największa zaleta) |
A ma jakieś inne zalety, może coś o wadach? Wyczuwam tu jakiś brak przekonania do tego modelu - coś z nim nie tak? Pomijając stylistykę, bo to rzecz względna. |
Ja już byłem o krok od zakupu. Zniechęcił mnie maławy bagażnik z jego wysoką podłoga (bo pod spodem pełnowymiarowe koło). |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-05-2005, 16:02
|
|
|
A po co Ci wielki bagaznik? |
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2005, 17:11
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | A po co Ci wielki bagaznik? |
Skoro to SUV, to powinien być użyteczny. Do pracy, do terenu i na wycieczkę. Rodzinę powinno się dać zapakować. A Outlander IMHO to auto do pracy. Zmieści się tylko teczka. No chyba, że ktoś ma wariant 2+1. Wtedy się zmieści na wypad na narty. |
|
|
|
 |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2005, 07:58
|
|
|
Bagażnik w Outlanderze jest dość płytki, jak dla mnie jednak wystarczający. Ważniejsze w bagażnikach jest nie jego pojemność w litrach, ale ogólna użyteczność i to co się do niego pakuje. Np. dla mnie ponad 500 l. pojemności w sedanie typu Fiat Siena ma się nijak do 400 l. w Outlanderze, gdzie buda typu kombi nie stwarza pewnych ograniczeń.
Kwestie bagażników przerobiłem na wszystkie sposoby, bo swego czasu woziłem troche sprzętu grającego, np. 300W "kolumienki" plus parę innych gratów. I to wszystko mieściło mi się do bagażnika Citroena ZX mego ojca, ale przy wariacie odsuniętej do przodu tylnej kanapy (rewelacyjna funkcja). Potem jak kupowałem pierwsze auto, patrzyli na mnie dziwnie, że zaczynałem oglądać samochody od bagażnika, z miarą w ręku
Teraz patrzę na bagażniki przez pryzmat wózków, wanienek, rowerków itp |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2005, 09:32
|
|
|
Ja się zgadzam z tym bagaznikiem - co z tego, że np. Audi 80 sedan ma większy bagażnik od mojego fliesbacka pojemnością, skoro tamten jest krótki i głęboki a mój płytki, ale płaski. Dzięki temu, żeby coś wyjąć w dłuższej podróży (zawsze pełny bagażnik) nie muszę wybebeszać i wyciągać rzeczy z góry, żeby dostać się do czegoś, co leży pod spodem. |
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2005, 09:43
|
|
|
eMBe napisał/a: |
Teraz patrzę na bagażniki przez pryzmat wózków, wanienek, rowerków itp |
No dokładnie dokładnie. Przez ten pryzmat oglądałem Outka. I wyszło mi, że jak na dół zapakuję torby (takie normalne torby podróżne), to ich górny poziom będzie już niemal równy z poziomem tylnych siedzeń.
A jak do tego dołożę wanienę, to przy każdym hamowaniu będę ją miał na desce rozdzielczej. Jeśli już ten bagażnik miałby być funkcjonalny, to powinna być dodawana w standardzie mocna przegroda zabezpieczająca interesy pasażerów. Tfu, nie interesy a głowy |
|
|
|
 |
yarekok
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I gen 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2019 Posty: 22 Skąd: Borów
|
Wysłany: 18-04-2019, 03:05
|
|
|
Witam !
Mnie również nurtował ten problem więc skontaktowałem sie z Panem Dariuszem ze strony: http://www.wojdas.24x7.pl/omnie.html
A o to fragmenty jego wypowiedzi:
Dariusz Wojdas <wojdas@24x7.pl>
6 mar 2019, 16:44
do ja
Outlander pierwszej generacji ma staly naped przez centralny dyferencjal blokowany sprzeglem lepkosciowym. (VCU ) Nastepne generacje nie maja stalego napedu a automatycznie dolaczana tylna os sprzeglem wielotarczowym sterowanym elektronicznie.
Outlander I ma naped 4x4 od rajdowki seryjnej Lancera Evolutiona VI - to bardzo dobry naped. Podobny maja wszystkie Subaru z manualna skrzynia biegow oraz Celica GT-four.
Outlander I ma jeden z najlepszych napedow 4x4 na swiecie - na kazde warunki suchy i mokry asfalt oraz na szutry i lod oraz snieg.
Naped ten jest bardzo trwaly i przeznaczony do dlugotrwalej pracy pod obciazeniem (nie przegrzewa sie)
Proporcja napedu pomiedzy osiami dla Outlander I to 50:50 czyli naped staly symetryczny.
( SAWD )
Więc tak jak opisał , to też kolega Jackie jest, to jeden z lepszych napedów porównywalny z Quatro od Audi. Innymi słowy prawdziwy, stały 4x4 z możliwością przeniesienia sporej części momentu z jednej osi na drugą. Ile tego momentu może zostać przeniesione ? To chyba zależy i od VCU i od konstrukcji centralnego dyfra.
Genralnie szapo ba dla tego rozwiązania . |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 20-04-2019, 22:25
|
|
|
Wow temat sprzed 14 lat
Jako, że już odkopany ... to stwierdzenie że napęd w Outlanderze to
yarekok napisał/a: | jeden z lepszych napedów porównywalny z Quatro od Audi |
jest słabym stwierdzeniem, mimo iż uwielbiam O1T
Miałem Audi bezpośrednio po Outlanderze i zachowanie napędu z A6 było lepsze - w życiu bym nie powiedział, że porównywalne |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
|
|