Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:20
Napęd na cztery koła
Autor Wiadomość
eMBe
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2005, 08:11   Napęd na cztery koła

Jaki jest właściwie napęd w Outlanderze? Stały? A co znaczy stały? Bo z tego co pamiętam czytając w różnych gazetach to w jednej pisali, że stały, w innej, że dołączany (wiem, że gazetom wierzyć nie trzeba, dlatego pytam :) ). Czy ktoś może mi to wyjaśnić, jak to naprawdę funkcjonuje?
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-05-2005, 11:48   

Już tłumaczę:
Napęd jest stały (i to jest jego największa zaleta) czyli 4X4 (a nie 2+2) Polega to na zastosowaniu trzech dyfrów i sprzęgła VCU. Takie systemy mają i stosują tylko 3 firmy: Misiek, Subru i Audi. Lista świadków zamnknięta;)
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
eMBe
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2005, 12:05   

Dzięki za info. Coś tam zrozumiełem, gorzej z tymi 3 dyframi i VCU. A tak mówiąc jak do zupełnego laika, co z techniki to pamięta jak żarówkę wkręcić :wink: - każda oś ma po 50% momentu obrotowego niezależnie od warunków?
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2005, 12:48   

to zawieszenie podobne do evo jest?
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-05-2005, 13:01   

eMBe napisał/a:
Dzięki za info. Coś tam zrozumiełem, gorzej z tymi 3 dyframi i VCU. A tak mówiąc jak do zupełnego laika, co z techniki to pamięta jak żarówkę wkręcić :wink: - każda oś ma po 50% momentu obrotowego niezależnie od warunków?

W zasadzie tak to wygląda, inaczej natomiast jest rozkładany moment obrotowy na każde koło (dyferencjał). Jest jedna marka, która proponuje SAWD (symmetrical all wheel drive) ale nie powiem.
deenbe Jest zblizone konstrukcyjnie ale nastawy są zupełnie różne podobnia jak wielkość poszczególnych części.

Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
eMBe
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2005, 13:28   

Jackie napisał/a:
Napęd jest stały (i to jest jego największa zaleta)


A ma jakieś inne zalety, może coś o wadach? Wyczuwam tu jakiś brak przekonania do tego modelu - coś z nim nie tak? Pomijając stylistykę, bo to rzecz względna.
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-05-2005, 13:35   

Wręcz przeciwnie!
Outek jest jedną z najlepszych konstrukcji Mitsu od dawna. Wady? proszę: słaba dzielność terenowa. Koniec wad. Auto przestronne, wygodne, sakramencko ciche, aha bagażnik mało przestronny. Reszt więcej niż super. Tak myślę.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2005, 13:56   

eMBe napisał/a:
Jackie napisał/a:
Napęd jest stały (i to jest jego największa zaleta)


A ma jakieś inne zalety, może coś o wadach? Wyczuwam tu jakiś brak przekonania do tego modelu - coś z nim nie tak? Pomijając stylistykę, bo to rzecz względna.


Ja już byłem o krok od zakupu. Zniechęcił mnie maławy bagażnik z jego wysoką podłoga (bo pod spodem pełnowymiarowe koło).
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2005, 16:02   

A po co Ci wielki bagaznik?
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2005, 17:11   

tomekrvf napisał/a:
A po co Ci wielki bagaznik?


Skoro to SUV, to powinien być użyteczny. Do pracy, do terenu i na wycieczkę. Rodzinę powinno się dać zapakować. A Outlander IMHO to auto do pracy. Zmieści się tylko teczka. No chyba, że ktoś ma wariant 2+1. Wtedy się zmieści na wypad na narty.
 
 
eMBe
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2005, 07:58   

Bagażnik w Outlanderze jest dość płytki, jak dla mnie jednak wystarczający. Ważniejsze w bagażnikach jest nie jego pojemność w litrach, ale ogólna użyteczność i to co się do niego pakuje. Np. dla mnie ponad 500 l. pojemności w sedanie typu Fiat Siena ma się nijak do 400 l. w Outlanderze, gdzie buda typu kombi nie stwarza pewnych ograniczeń.
Kwestie bagażników przerobiłem na wszystkie sposoby, bo swego czasu woziłem troche sprzętu grającego, np. 300W "kolumienki" plus parę innych gratów. I to wszystko mieściło mi się do bagażnika Citroena ZX mego ojca, ale przy wariacie odsuniętej do przodu tylnej kanapy (rewelacyjna funkcja). Potem jak kupowałem pierwsze auto, patrzyli na mnie dziwnie, że zaczynałem oglądać samochody od bagażnika, z miarą w ręku :wink:
Teraz patrzę na bagażniki przez pryzmat wózków, wanienek, rowerków itp :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-05-2005, 09:32   

Ja się zgadzam z tym bagaznikiem - co z tego, że np. Audi 80 sedan ma większy bagażnik od mojego fliesbacka pojemnością, skoro tamten jest krótki i głęboki a mój płytki, ale płaski. Dzięki temu, żeby coś wyjąć w dłuższej podróży (zawsze pełny bagażnik) nie muszę wybebeszać i wyciągać rzeczy z góry, żeby dostać się do czegoś, co leży pod spodem.
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2005, 09:43   

eMBe napisał/a:

Teraz patrzę na bagażniki przez pryzmat wózków, wanienek, rowerków itp :)


No dokładnie dokładnie. Przez ten pryzmat oglądałem Outka. I wyszło mi, że jak na dół zapakuję torby (takie normalne torby podróżne), to ich górny poziom będzie już niemal równy z poziomem tylnych siedzeń.

A jak do tego dołożę wanienę, to przy każdym hamowaniu będę ją miał na desce rozdzielczej. Jeśli już ten bagażnik miałby być funkcjonalny, to powinna być dodawana w standardzie mocna przegroda zabezpieczająca interesy pasażerów. Tfu, nie interesy a głowy ;-)
 
 
yarekok 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I gen 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2019
Posty: 22
Skąd: Borów
Wysłany: 18-04-2019, 03:05   

Witam !
Mnie również nurtował ten problem więc skontaktowałem sie z Panem Dariuszem ze strony: http://www.wojdas.24x7.pl/omnie.html
A o to fragmenty jego wypowiedzi:

Dariusz Wojdas <wojdas@24x7.pl>
6 mar 2019, 16:44
do ja

Outlander pierwszej generacji ma staly naped przez centralny dyferencjal blokowany sprzeglem lepkosciowym. (VCU ) Nastepne generacje nie maja stalego napedu a automatycznie dolaczana tylna os sprzeglem wielotarczowym sterowanym elektronicznie.

Outlander I ma naped 4x4 od rajdowki seryjnej Lancera Evolutiona VI - to bardzo dobry naped. Podobny maja wszystkie Subaru z manualna skrzynia biegow oraz Celica GT-four.

Outlander I ma jeden z najlepszych napedow 4x4 na swiecie - na kazde warunki suchy i mokry asfalt oraz na szutry i lod oraz snieg.

Naped ten jest bardzo trwaly i przeznaczony do dlugotrwalej pracy pod obciazeniem (nie przegrzewa sie)
Proporcja napedu pomiedzy osiami dla Outlander I to 50:50 czyli naped staly symetryczny.
( SAWD )
Więc tak jak opisał , to też kolega Jackie jest, to jeden z lepszych napedów porównywalny z Quatro od Audi. Innymi słowy prawdziwy, stały 4x4 z możliwością przeniesienia sporej części momentu z jednej osi na drugą. Ile tego momentu może zostać przeniesione ? To chyba zależy i od VCU i od konstrukcji centralnego dyfra.
Genralnie szapo ba dla tego rozwiązania .
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 20-04-2019, 22:25   

Wow :shock: temat sprzed 14 lat :mrgreen:
Jako, że już odkopany ... to stwierdzenie że napęd w Outlanderze to
yarekok napisał/a:
jeden z lepszych napedów porównywalny z Quatro od Audi

jest słabym stwierdzeniem, mimo iż uwielbiam O1T :wink:
Miałem Audi bezpośrednio po Outlanderze i zachowanie napędu z A6 było lepsze - w życiu bym nie powiedział, że porównywalne :roll:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.