[CA4A 1.6] panowie pomozcie. Pali sie bezpiecznik |
Autor |
Wiadomość |
macias [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 23:41 [CA4A 1.6] panowie pomozcie. Pali sie bezpiecznik
|
|
|
Witam wszystkich milosnikow mitsubishi. Kupilem zonie colta z 94 roku. Wszystko niby ok,jednak mam problem z bezpiecznikiem odpowiedzialnym za oswietlenie kabiny i zegara. Wedlug schematu bezpiecznikow powinien byc tam 10 A. Jednak ow bezpiecznik zaraz mi sie przepala. Wstawilem 15 A i jest ok,jednak chyba to wbrew opisowi. Czy taki moze zostac czy szukac problemu,bo jednak moze gdzies byc zwarcie i tej 15 A moze nie przepalic prawda? Bede wdzieczny za pomoc. Pozdrawaim i bede wdzieczny za wszelka pomoc |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 20:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-08-2007, 09:20
|
|
|
nie jest to duza roznica - jesli 15A sie nie przepala, to znaczy ze w ukladzie jest odbiornik, ktory bierze wiecej niz wytrzymuje 10 A bezpiecznik
jesli przepala sie na postoju (silnik wylaczony, odbiorniki pradu tez), to bym zaczal szukac, bo oznacza to ogromny pobor pradu i mozliwosc rozladowania akumulatora w kilka godzin
moze masz jakies wydajniejsze radio? bo pod ten bezpiecznik podpina sie tez radio |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-08-2007, 11:03
|
|
|
macias napisał/a: | Czy taki moze zostac czy szukac problemu |
Szukaj problemu.
P=U * I = 12V * 10A = 120W
Na pierwszy rzut jak Krzyzak pisze odepnij radio.
Taki pobór może być niebezpieczny - przewody nie są przystosowane do takiego prądu non stop. Nie wiadomo też co go pobiera. Coś się może zacząć w końcu zacząć smażyć. |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 11:28
|
|
|
U mnie w CA0 było podobnie - padał bezpiecznik odpowiedzialny za zegarek i oświetlenie kabiny. Winą w moim przypadku było zwarcie przy żarówce od oświetlenia - dobry elektryk znalazł to zwarcie w przeciągu 2 minut, a usunął w przeciągu 30 sekund (zaizolowanie kabelka).
Wymiana bezpiecznika na mocniejszy (nawet przy tak małych różnicach) nie jest dobrym rozwiązaniem na dłuższą metę. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
macias [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 17:44
|
|
|
Dziekuje wszystkim za obszerna podpowiedz. Jestem tu nowy i jednoczesnie mile zaskoczony,ze tak szybko padly odpowiedzi. DZIEKI!!!!!! |
|
|
|
 |
METODA [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 22:13
|
|
|
Poszukaj raczej zwarcia na kablach. zeby radio bralo 120W haha raczej niemozliwe:) nawet jak sluchasz na pelnej mocy 8-10A to jest max co wezmie i to przy uderzeniu basu. a co do kabli racja colty maja strasznie cienkie kable mysle ze 0,5mm2 to drobna przesada jak na instalacje pod radio. Zeby wszystko ladnie gralio i radio nie przygasalo trzeba pociagnac nstalacje od bezp albo od acu na kablach 2x2.5mm2 ogolne zalozenie jest takie 4A prad na 1mm2 przekroju kabla.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 22:23
|
|
|
No fakt, ja przy instalacji radia w moim poprzednim CA0 kładłem wszystkie nowe kable bezpośrednio od akumulatora + zabezpiecznie z bezpiecznikiem. Oryginalne kabelki są po prostu za słabe... |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-08-2007, 00:17
|
|
|
METODA napisał/a: | zeby radio bralo 120W haha raczej niemozliwe |
A kto powiedział że sprawne radio może tyle brać??
Chodziło o uszkodzenie w radiu lub nieprawidłowe/niechlujne podłączenie |
|
|
|
 |
mikae [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2007, 23:02
|
|
|
Miałem taki sam problem - po podłączeniu radia paliło bezpiecznik - co ciekawsze radio nadal działało - rozwiązanie - wypięcie MASY z orginalnej kostki i pociągnięcie od zapalniczki. Od kwietnia działa wszystko bez zarzutów. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-09-2007, 11:36
|
|
|
Jak ja miałem masę ori z wiązki to mi podświetlanie zegarów nie działało - tzn. zawsze było na maxa więc także przepiąłem masę na budę i się naprawiło |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|