Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] panowie pomozcie. Pali sie bezpiecznik
Autor Wiadomość
macias
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 23:41   [CA4A 1.6] panowie pomozcie. Pali sie bezpiecznik

Witam wszystkich milosnikow mitsubishi. Kupilem zonie colta z 94 roku. Wszystko niby ok,jednak mam problem z bezpiecznikiem odpowiedzialnym za oswietlenie kabiny i zegara. Wedlug schematu bezpiecznikow powinien byc tam 10 A. Jednak ow bezpiecznik zaraz mi sie przepala. Wstawilem 15 A i jest ok,jednak chyba to wbrew opisowi. Czy taki moze zostac czy szukac problemu,bo jednak moze gdzies byc zwarcie i tej 15 A moze nie przepalic prawda? Bede wdzieczny za pomoc. Pozdrawaim i bede wdzieczny za wszelka pomoc
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-08-2007, 09:20   

nie jest to duza roznica - jesli 15A sie nie przepala, to znaczy ze w ukladzie jest odbiornik, ktory bierze wiecej niz wytrzymuje 10 A bezpiecznik
jesli przepala sie na postoju (silnik wylaczony, odbiorniki pradu tez), to bym zaczal szukac, bo oznacza to ogromny pobor pradu i mozliwosc rozladowania akumulatora w kilka godzin

moze masz jakies wydajniejsze radio? bo pod ten bezpiecznik podpina sie tez radio
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-08-2007, 11:03   

macias napisał/a:
Czy taki moze zostac czy szukac problemu


Szukaj problemu.
P=U * I = 12V * 10A = 120W

Na pierwszy rzut jak Krzyzak pisze odepnij radio.

Taki pobór może być niebezpieczny - przewody nie są przystosowane do takiego prądu non stop. Nie wiadomo też co go pobiera. Coś się może zacząć w końcu zacząć smażyć.
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2007, 11:28   

U mnie w CA0 było podobnie - padał bezpiecznik odpowiedzialny za zegarek i oświetlenie kabiny. Winą w moim przypadku było zwarcie przy żarówce od oświetlenia - dobry elektryk znalazł to zwarcie w przeciągu 2 minut, a usunął w przeciągu 30 sekund (zaizolowanie kabelka).
Wymiana bezpiecznika na mocniejszy (nawet przy tak małych różnicach) nie jest dobrym rozwiązaniem na dłuższą metę.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-08-2007, 12:04   

Mi kiedyś w Lancerze (w sumie to takim samym jak Twój Colt macias,) waliło bezpieczniki od oświetlenia kabiny i zegarka w momencie montowania radia ... tzn gdy podczas jego podłączania robiłem zwarcie :oops:
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
macias
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2007, 17:44   

Dziekuje wszystkim za obszerna podpowiedz. Jestem tu nowy i jednoczesnie mile zaskoczony,ze tak szybko padly odpowiedzi. DZIEKI!!!!!!
 
 
METODA
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 22:13   

Poszukaj raczej zwarcia na kablach. zeby radio bralo 120W haha raczej niemozliwe:) nawet jak sluchasz na pelnej mocy 8-10A to jest max co wezmie i to przy uderzeniu basu. a co do kabli racja colty maja strasznie cienkie kable mysle ze 0,5mm2 to drobna przesada jak na instalacje pod radio. Zeby wszystko ladnie gralio i radio nie przygasalo trzeba pociagnac nstalacje od bezp albo od acu na kablach 2x2.5mm2 ogolne zalozenie jest takie 4A prad na 1mm2 przekroju kabla.
Pozdrawiam
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 22:23   

No fakt, ja przy instalacji radia w moim poprzednim CA0 kładłem wszystkie nowe kable bezpośrednio od akumulatora + zabezpiecznie z bezpiecznikiem. Oryginalne kabelki są po prostu za słabe...
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-08-2007, 00:17   

METODA napisał/a:
zeby radio bralo 120W haha raczej niemozliwe


A kto powiedział że sprawne radio może tyle brać??
Chodziło o uszkodzenie w radiu lub nieprawidłowe/niechlujne podłączenie
 
 
mikae
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2007, 23:02   

Miałem taki sam problem - po podłączeniu radia paliło bezpiecznik - co ciekawsze radio nadal działało - rozwiązanie - wypięcie MASY z orginalnej kostki i pociągnięcie od zapalniczki. Od kwietnia działa wszystko bez zarzutów.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 06-09-2007, 11:36   

Jak ja miałem masę ori z wiązki to mi podświetlanie zegarów nie działało - tzn. zawsze było na maxa więc także przepiąłem masę na budę i się naprawiło :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.