[E33A 4G63] Problem z elektryka - radio |
Autor |
Wiadomość |
Karpiu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-09-2007, 15:40 [E33A 4G63] Problem z elektryka - radio
|
|
|
Witam, mam taki problem, moje radio (nie rozwlekajmy sie nad tym jakie to itd) gubi wszystkie ustawienia po wylaczeniu silnika. Po przeanalizowaniu wszystkich rzeczy doszedlem ze problem tkwi raczej w instalacji elektrycznej w aucie bo cb radio (podlaczone pod zapalniczke) takze nie dziala gdy silnik jest wylaczony. I teraz proste pytanie czy da sie to jakos zmienic nie prowadzac oddzielnych kabli od akumulatora. Moze to kwestia jakiegos bezpiecznika? Znacie moze jakis sposob. |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 29-09-2007, 15:47
|
|
|
Czy to sie zaczęło dziać nagle czy zawsze tak było?
Pytam o to boja mam u siebie radio pod kluczyk podpięte a pamięć radia pod stałe zasilanie. Czyli wraz z wyciągnięciem kluczyka radio sie wył. Przez jakiś czas mailem tez pamięć podpięta pod kluczyk i tez nie pamiętał stacji po krótkim czasie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Karpiu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-09-2007, 18:42
|
|
|
Odkad wsadzilem radio tak jest tylko nie mialem czasu sie tym zajac. poprostu jakis czas temu kupilem radio wsadzilem kostke i wsio nic nie robilem. podsumowujac tak jest odpoczatku. Problem jest jeszcze taki ze ja mam dwie lewe rece do elektryki w autach wiec potrzebuje jakiegos tutoriala w stylu ktory kabelek z czym zamienic albo z czym polaczyc ewentualnie pomocy (oczywiscie za jakies piwko czy cos). |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 29-09-2007, 18:59
|
|
|
Czyli najprawdopodobniej jest tak jak przypuszczałem że zasilanie masz podłączone pod stacyjkę i sie odcina wraz z wyjęciem kluczyka.
czyli musisz pociągnąć + z jakiegokolwiek miejsca z samochodu i podpiąć pod najczęściej pomarańczowy(lub po prostu taki na którym pisze memory) kabelek pamięci radia.
Wówczas radio sie będzie wył razem z wyciągnięciem kluczyka ale pamięć będzie podtrzymana. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-10-2007, 23:08
|
|
|
wystarczy taka zamiane zrobić na kostce która podpinasz do radia, pewnie masz przejście z oryginalnych kostek na iso i tu przesyaw kabelki... kwestia zamiany zasilania "po kluczyku" z zasilaniem stałym - pamięcią a jescze polecam strone http://www.studio24.prv.pl/ |
|
|
|
 |
Kawishi [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2007, 13:16
|
|
|
Miałem identyczny problem - kupiłem Galanta i od razu radyjko - niestety musiałem puścić dodatkowo sasilanie tzw. stałe i wpiąć je w kostkę.
p.s. czy zauwarzyłeś też że zegar się resetuje? Jeśli tak to 100% musisz się posilić dodatkowym zasilaniem - ja wziąłem z bezpiecznika od centralki i tupie od 2 miesięcy bez problemu. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
guzer
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 124 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 09-02-2009, 21:58
|
|
|
witam
wlasnie tez chce podpiac radio, mam taka kostke iso ktora moge podpiac w te orginalne wejscia ale nie dziala, tzn zasilanie chyba nie dziala, dlatego gdze je podpiac? |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 10-02-2009, 13:10
|
|
|
I w samochodzie i w kostce powinieneś mieć dwa plusowe: żółty i czerwony. Żółty to stały plus (podtrzymujący pamięć oraz zasilający) a czerwony to plus po zapłonie (ACC), uruchamiający radio. Musisz te dwa kable z kostki (żółty i czerwony) podłączyć do stałego plusa, najlepiej do kabla żółtego w instalacji i radio będzie mogło pracować cały czas. Oczywiście w instalacji samochodu wcześniej sprawdź miernikiem czy to na pewno ten przewód, bo z tym bywa różnie.
[ Dodano: 10-02-2009, 14:51 ]
Może żeby lepiej zobrazować dodam taką rozrysówkę:
 |
_________________ Mój Galant
Moja strona o Galancie
 |
|
|
|
 |
guzer
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 124 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 10-02-2009, 18:01
|
|
|
dzieki dzieki wielkie
[ Dodano: 11-02-2009, 16:02 ]
siudii napisał/a: | I w samochodzie i w kostce powinieneś mieć dwa plusowe: żółty i czerwony. Żółty to stały plus (podtrzymujący pamięć oraz zasilający) a czerwony to plus po zapłonie (ACC), uruchamiający radio. Musisz te dwa kable z kostki (żółty i czerwony) podłączyć do stałego plusa, najlepiej do kabla żółtego w instalacji i radio będzie mogło pracować cały czas. Oczywiście w instalacji samochodu wcześniej sprawdź miernikiem czy to na pewno ten przewód, bo z tym bywa różnie.
[ Dodano: 10-02-2009, 14:51 ]
Może żeby lepiej zobrazować dodam taką rozrysówkę:
[url=http://img247.imagev...8lo.jpg]Obrazek[/URL] |
czyli tam gdzie jest podtrzymacie i + to mam to spiac w 1 kabel ? |
|
|
|
 |
|