Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 4G63] Problem z elektryka - radio
Autor Wiadomość
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2007, 15:40   [E33A 4G63] Problem z elektryka - radio

Witam, mam taki problem, moje radio (nie rozwlekajmy sie nad tym jakie to itd) gubi wszystkie ustawienia po wylaczeniu silnika. Po przeanalizowaniu wszystkich rzeczy doszedlem ze problem tkwi raczej w instalacji elektrycznej w aucie bo cb radio (podlaczone pod zapalniczke) takze nie dziala gdy silnik jest wylaczony. I teraz proste pytanie czy da sie to jakos zmienic nie prowadzac oddzielnych kabli od akumulatora. Moze to kwestia jakiegos bezpiecznika? Znacie moze jakis sposob.
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 29-09-2007, 15:47   

Czy to sie zaczęło dziać nagle czy zawsze tak było?
Pytam o to boja mam u siebie radio pod kluczyk podpięte a pamięć radia pod stałe zasilanie. Czyli wraz z wyciągnięciem kluczyka radio sie wył. Przez jakiś czas mailem tez pamięć podpięta pod kluczyk i tez nie pamiętał stacji po krótkim czasie.
_________________

 
 
Karpiu
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2007, 18:42   

Odkad wsadzilem radio tak jest tylko nie mialem czasu sie tym zajac. poprostu jakis czas temu kupilem radio wsadzilem kostke i wsio nic nie robilem. podsumowujac tak jest odpoczatku. Problem jest jeszcze taki ze ja mam dwie lewe rece do elektryki w autach wiec potrzebuje jakiegos tutoriala w stylu ktory kabelek z czym zamienic albo z czym polaczyc ewentualnie pomocy (oczywiscie za jakies piwko czy cos).
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 29-09-2007, 18:59   

Czyli najprawdopodobniej jest tak jak przypuszczałem że zasilanie masz podłączone pod stacyjkę i sie odcina wraz z wyjęciem kluczyka.
czyli musisz pociągnąć + z jakiegokolwiek miejsca z samochodu i podpiąć pod najczęściej pomarańczowy(lub po prostu taki na którym pisze memory) kabelek pamięci radia.
Wówczas radio sie będzie wył razem z wyciągnięciem kluczyka ale pamięć będzie podtrzymana.
_________________

 
 
kojot128 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-10-2007, 23:08   

wystarczy taka zamiane zrobić na kostce która podpinasz do radia, pewnie masz przejście z oryginalnych kostek na iso i tu przesyaw kabelki... kwestia zamiany zasilania "po kluczyku" z zasilaniem stałym - pamięcią a jescze polecam strone http://www.studio24.prv.pl/
 
 
Kawishi
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2007, 13:16   

Miałem identyczny problem - kupiłem Galanta i od razu radyjko - niestety musiałem puścić dodatkowo sasilanie tzw. stałe i wpiąć je w kostkę.

p.s. czy zauwarzyłeś też że zegar się resetuje? Jeśli tak to 100% musisz się posilić dodatkowym zasilaniem - ja wziąłem z bezpiecznika od centralki i tupie od 2 miesięcy bez problemu.
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 20-10-2007, 19:14   

w radiu trzeba podłączyc dwa zasilanie takie teraz robia jedno pod stacyjke a kolejne pod stałe zasilanie np pod zegarek, jeśli przekrecisz zapłon i wyłaczysz go radio zgaśnie ale jeśli wcisniesz w radiu start włączy sie to po to aby móc słuchać na postoju , a i pamiec będzie przy tym podtrzymywana
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
guzer 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 09-02-2009, 21:58   

witam

wlasnie tez chce podpiac radio, mam taka kostke iso ktora moge podpiac w te orginalne wejscia ale nie dziala, tzn zasilanie chyba nie dziala, dlatego gdze je podpiac?
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 10-02-2009, 09:00   

w tej kostce masz dwa wejscia plus mozesz je razem ze sobą złączyc i podpiąc pod plus
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 10-02-2009, 13:10   

I w samochodzie i w kostce powinieneś mieć dwa plusowe: żółty i czerwony. Żółty to stały plus (podtrzymujący pamięć oraz zasilający) a czerwony to plus po zapłonie (ACC), uruchamiający radio. Musisz te dwa kable z kostki (żółty i czerwony) podłączyć do stałego plusa, najlepiej do kabla żółtego w instalacji i radio będzie mogło pracować cały czas. Oczywiście w instalacji samochodu wcześniej sprawdź miernikiem czy to na pewno ten przewód, bo z tym bywa różnie.

[ Dodano: 10-02-2009, 14:51 ]
Może żeby lepiej zobrazować dodam taką rozrysówkę:
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
guzer 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10-02-2009, 18:01   

dzieki dzieki wielkie :)

[ Dodano: 11-02-2009, 16:02 ]
siudii napisał/a:
I w samochodzie i w kostce powinieneś mieć dwa plusowe: żółty i czerwony. Żółty to stały plus (podtrzymujący pamięć oraz zasilający) a czerwony to plus po zapłonie (ACC), uruchamiający radio. Musisz te dwa kable z kostki (żółty i czerwony) podłączyć do stałego plusa, najlepiej do kabla żółtego w instalacji i radio będzie mogło pracować cały czas. Oczywiście w instalacji samochodu wcześniej sprawdź miernikiem czy to na pewno ten przewód, bo z tym bywa różnie.

[ Dodano: 10-02-2009, 14:51 ]
Może żeby lepiej zobrazować dodam taką rozrysówkę:
[url=http://img247.imagev...8lo.jpg]Obrazek[/URL]



czyli tam gdzie jest podtrzymacie i + to mam to spiac w 1 kabel ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.