Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Twardy pedal sprzegla
Autor Wiadomość
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 30-09-2007, 11:47   Twardy pedal sprzegla

Wsiadam dzis rano do misia i czuje ze cos jest nie tak ze sprzeglem. Konkretnie to bardzo twardy jest pedal. Co to oznacza?
_________________

 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2007, 12:27   

Ja tak miałem u siebie w Klipsie, powodem była "łapa" od sprzęgła w skrzyni, a konkretniej sworzeń na którym sie przesuwa, był nienasmarowany. Mój mechanik dostał sie tam przez jakiś otwór "interwencyjny", psiknoł smarem w płynie do wysokich temperatur i od pół roku spokój :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 30-09-2007, 12:55   

Mogłbyś cos wiecej napisac o tym otworze interwencyjnym bo mam pilny wyjazd dzis i przydaloby sie cos z tym zrobic. Można tam psiknąć WD 40?

Szczerze mowiac myslalem ze to cos z pompka sprzegla.
_________________

 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2007, 14:41   

Artii napisał/a:
Mogłbyś cos wiecej napisac o tym otworze interwencyjnym


Jak wejdziesz pod autko, to między skrzynią i silnikiem (przynajmniej u mnie) jest dziurka zaślepiona gumką, i jak wyjmiesz tą gumkę to masz dostęp do komory sprzęgła. Jak poświecisz lampką to zobaczysz w środku łapę sprzęgła i sworzeń który ją podtrzymuje. Trzeba psiknąć na ten sworzeń, ale tak, żeby nie psiknąć ani na tarcze sprzęgła, ani na koło zamachowe i później poruszać pedałem sprzęgła.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 30-09-2007, 16:54   

wd 40 mozna psiknać?
_________________

 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2007, 19:28   

Artii napisał/a:
wd 40 mozna psiknać?


Na chwilkę pomoże, WD40 to bardziej odrdzewiacz, niż smar :( Ale lepszy rydz, niż nic :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 01-10-2007, 22:08   

Wczoraj poszedlem do misia cos podzialac z tym sprzeglem no i wszystko samo sie naprawilo.Moglby ktos napisac co to znaczy jesli objawy same zniknely po kilkukrotnym wciskaniu pedalu sprzegla?
_________________

 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2007, 22:31   

Adaho_krak napisał/a:
Mój mechanik dostał sie tam przez jakiś otwór "interwencyjny",


to jest guma, która niedopuszcza żeby woda się lała do sprzęgła przez łapę. Jest ruchoma i nie można zamknąć jej szczelnie, dlatego w miejscu poruszania jest guma. A pod nią jest sworzeń na którym łapa chodzi. U mnie akurat popiskuje co świadczy że jest sucho ;)
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 08-10-2007, 12:27   

Dzis problem sie powtorzyl jednak po kilkukrotnym nacisnieciu twardego sprzegla wszystko wrocilo do normy.

Czy otwor interwencyjny jest napewno w 4G15? Ma ktos moze fotke bo nie moge go zlokalizowac :( .
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-10-2007, 17:21   

nie ma tego otworu - tam kreci sie caly walek a nie tylko widelec
w skrzyni F5M21 trzeba ja zdjac i nasmarowac w srodku takie filce, ktore dalej nawilzaja walek
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-10-2007, 20:26   

Tak jak Krzyzak pisze - walek obraca sie w obudowie, do tego lubi sie w niej przytrzec.
Możesz spróbować go psiknąć z zewnątrz - w miejscu gdzie wchodzi w obudowę - powtórzyć zabieg codziennie przez kilka dni. Potem jak odpuści kilka razy olejem, najlepiej podgrzanym
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 09-10-2007, 00:59   

Josie mozesz dokladnie opisac gdzie jest ten walek?
Moze masz jakas fotke na ktorej go widac?
_________________

 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-10-2007, 01:25   

Chyba nie mam fotki. Ale tak - wysprzęglik przy skrzyni popycha taką łapkę i ta łapka połączona jest z wałkiem który wchodzi do wewnątrz skrzyni. I w tym miejscu gdzie wchodzi psikasz. Jak zobaczysz na żywo to skumasz:)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-10-2007, 08:41   

Krzyzak napisał/a:
nie ma tego otworu - tam kreci sie caly walek a nie tylko widelec
w skrzyni F5M21 trzeba ja zdjac i nasmarowac w srodku takie filce, ktore dalej nawilzaja walek
A jak to jest w skrzyni F5M22 w Colcie CAO 1.6? Jest otworek przez który da się nasmarować wałek?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-10-2007, 14:52   


tu jest srodek F5M21 - jak widac do smarowania trzeba zdjac skrzynke

Hugo, szczerze: nie pamietam. Robilem juz taka skrzynie i nie pamietam. Tym bardziej, ze np. 4G37 ma tez skrzynke F5M22 i tam jest guma oslaniajaca widelec - tu mozesz prysnac. Ale 4G92 ma inna skrzynke (z serii F5M22, ale inna) i nie pamiatem czy ma widelec czy walek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.