Twardy pedal sprzegla |
Autor |
Wiadomość |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 30-09-2007, 11:47 Twardy pedal sprzegla
|
|
|
Wsiadam dzis rano do misia i czuje ze cos jest nie tak ze sprzeglem. Konkretnie to bardzo twardy jest pedal. Co to oznacza? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-09-2007, 12:27
|
|
|
Ja tak miałem u siebie w Klipsie, powodem była "łapa" od sprzęgła w skrzyni, a konkretniej sworzeń na którym sie przesuwa, był nienasmarowany. Mój mechanik dostał sie tam przez jakiś otwór "interwencyjny", psiknoł smarem w płynie do wysokich temperatur i od pół roku spokój |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 30-09-2007, 12:55
|
|
|
Mogłbyś cos wiecej napisac o tym otworze interwencyjnym bo mam pilny wyjazd dzis i przydaloby sie cos z tym zrobic. Można tam psiknąć WD 40?
Szczerze mowiac myslalem ze to cos z pompka sprzegla. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-09-2007, 14:41
|
|
|
Artii napisał/a: | Mogłbyś cos wiecej napisac o tym otworze interwencyjnym |
Jak wejdziesz pod autko, to między skrzynią i silnikiem (przynajmniej u mnie) jest dziurka zaślepiona gumką, i jak wyjmiesz tą gumkę to masz dostęp do komory sprzęgła. Jak poświecisz lampką to zobaczysz w środku łapę sprzęgła i sworzeń który ją podtrzymuje. Trzeba psiknąć na ten sworzeń, ale tak, żeby nie psiknąć ani na tarcze sprzęgła, ani na koło zamachowe i później poruszać pedałem sprzęgła. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 30-09-2007, 16:54
|
|
|
wd 40 mozna psiknać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-09-2007, 19:28
|
|
|
Artii napisał/a: | wd 40 mozna psiknać? |
Na chwilkę pomoże, WD40 to bardziej odrdzewiacz, niż smar Ale lepszy rydz, niż nic |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 01-10-2007, 22:08
|
|
|
Wczoraj poszedlem do misia cos podzialac z tym sprzeglem no i wszystko samo sie naprawilo.Moglby ktos napisac co to znaczy jesli objawy same zniknely po kilkukrotnym wciskaniu pedalu sprzegla? |
_________________
 |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 22:31
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | Mój mechanik dostał sie tam przez jakiś otwór "interwencyjny", |
to jest guma, która niedopuszcza żeby woda się lała do sprzęgła przez łapę. Jest ruchoma i nie można zamknąć jej szczelnie, dlatego w miejscu poruszania jest guma. A pod nią jest sworzeń na którym łapa chodzi. U mnie akurat popiskuje co świadczy że jest sucho |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 08-10-2007, 12:27
|
|
|
Dzis problem sie powtorzyl jednak po kilkukrotnym nacisnieciu twardego sprzegla wszystko wrocilo do normy.
Czy otwor interwencyjny jest napewno w 4G15? Ma ktos moze fotke bo nie moge go zlokalizowac . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2007, 17:21
|
|
|
nie ma tego otworu - tam kreci sie caly walek a nie tylko widelec
w skrzyni F5M21 trzeba ja zdjac i nasmarowac w srodku takie filce, ktore dalej nawilzaja walek |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-10-2007, 20:26
|
|
|
Tak jak Krzyzak pisze - walek obraca sie w obudowie, do tego lubi sie w niej przytrzec.
Możesz spróbować go psiknąć z zewnątrz - w miejscu gdzie wchodzi w obudowę - powtórzyć zabieg codziennie przez kilka dni. Potem jak odpuści kilka razy olejem, najlepiej podgrzanym |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 09-10-2007, 00:59
|
|
|
Josie mozesz dokladnie opisac gdzie jest ten walek?
Moze masz jakas fotke na ktorej go widac? |
_________________
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-10-2007, 01:25
|
|
|
Chyba nie mam fotki. Ale tak - wysprzęglik przy skrzyni popycha taką łapkę i ta łapka połączona jest z wałkiem który wchodzi do wewnątrz skrzyni. I w tym miejscu gdzie wchodzi psikasz. Jak zobaczysz na żywo to skumasz:) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-10-2007, 08:41
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | nie ma tego otworu - tam kreci sie caly walek a nie tylko widelec
w skrzyni F5M21 trzeba ja zdjac i nasmarowac w srodku takie filce, ktore dalej nawilzaja walek | A jak to jest w skrzyni F5M22 w Colcie CAO 1.6? Jest otworek przez który da się nasmarować wałek? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-10-2007, 14:52
|
|
|
tu jest srodek F5M21 - jak widac do smarowania trzeba zdjac skrzynke
Hugo, szczerze: nie pamietam. Robilem juz taka skrzynie i nie pamietam. Tym bardziej, ze np. 4G37 ma tez skrzynke F5M22 i tam jest guma oslaniajaca widelec - tu mozesz prysnac. Ale 4G92 ma inna skrzynke (z serii F5M22, ale inna) i nie pamiatem czy ma widelec czy walek. |
|
|
|
 |
|