 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Wyciek oleju |
Autor |
Wiadomość |
nafta [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 00:13 [CA4A 1.6] Wyciek oleju
|
|
|
Witam.
Ostatnio zauważylem w moim Colcie wyciek oleju spod glowicy z lewej strony (patrzac od przodu auta). Po obserwacji stwierdzilem ze wyciek coraz bardziej sie powieksza, olej splywa po calym bloku silnika. I pytanie: czy mieliście juz do czynienia z podobna awaria?? czy jest to typowe dla coltow 1.6 i jak sobie z tym poradziliscie?? Pozdrowienia! |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-10-2007, 00:21
|
|
|
Wygląda na to że padła uszczelka pod głowicą . |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-10-2007, 08:50
|
|
|
nafta, dobrze się przyjrzyj czy nie leci przypadkiem spod aparatu zapłonowego. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 11:13
|
|
|
Sprawdź dokładnie okolice aparatu zapłonowego oraz pokrywę zaworów. Jeśli okaże się jednak, że puściła uszczelka pod głowicą, najpierw sugerowałbym dociągnąć głowicę. Jeśli to nie pomoże, czeka Cię wymiana uszczelki. |
|
|
|
 |
nafta [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2007, 22:55
|
|
|
Sprobuje najpierw za rada gregorbu dokrecic glowice, ale i tu rodzi sie pytanie. Czy konieczny jest demontaż walka rozrządu??[/b] |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2007, 13:35
|
|
|
nafta napisał/a: | Sprobuje najpierw za rada gregorbu dokrecic glowice, ale i tu rodzi sie pytanie. Czy konieczny jest demontaż walka rozrządu?? | Nie, nie jest konieczny demontaż wałka rozrządu ani (co zrozumiałe) paska rozrządu. Zanim jednak zajmiesz się dokręceniem głowicy, sprawdź dokładnie inne uszczelki, o których pisałem wcześniej.
Co się zaś tyczy dociągania głowicy. Właśnie omawiałem tę sprawę z Bartkiem i podzielę się świeżo nabytą wiedzą. Głowicę należy dociągnąć tylko jedną śrubą - tą w miejscu wycieku. Należy dociągać kątami stopniowo, a maksymalny kąt, o jakim można dociągnąć to 10-15 stopni. |
|
|
|
 |
nafta [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2007, 16:00
|
|
|
Dzieki za rade, wlasnie dzisiaj dokrecilem w taki sposob glowice. Bardziej niz ok 15 stopni nie moglem dokrecic sruby - no chyba ze z metrowa przedluzka . Umylem silnik w miejscu wycieku i poczekamy na rezultaty. Mam nadzieje ze obejdzie sie bez sciagania glowicy, wymiany uszczelki i tym podobnych historii.
A co do innych miejsc ewent. wycieku - wszystko sprawdzilem i jest ok.
Dzieki za porady!! |
|
|
|
 |
gitarr [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 20:51
|
|
|
Mialem taki sam problem i w tym samym miejscu byl wyciek: pod aparatem zaplonowym. Olej lecial po skrzyni piegow spod glowicy i zastosowalem taki specjalny preparat do uszczelniania wyciekow silnika, ktory wlewa sie do oleju(35zl. na orlenie:)) i odziwo dalo to rezultaty. Jak na razie problem zniknal na dobre a zrobilem w miedzy czasie ze 3000km, takze polecam. |
|
|
|
 |
nafta [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2007, 22:02
|
|
|
Obecnie po dokreceniu glowicy nie ma zadnego wycieku ani zapocenia w miejscu w ktorym saczyl sie olej. Mysle, ze problem zostal zazegnany i juz sie nie pojawsi Dzieki gregorbu za cenne i trafne rady!! Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|
|