Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A] Przegląd , końcówka drążka i zbieżność.
Autor Wiadomość
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 13:01   [C51A] Przegląd , końcówka drążka i zbieżność.

Witam ,

Ostatnio po przeglądzie rejestracyjnym wyszło mi ,że muszę wymienić "lewą końcówkę drążka kierowniczego" oraz "lewy łącznik stabilizatora" , bo jest tam jakiś luz. Prawdopodobnie luz ten jest przyczyną ściągania mi lekko auta w prawo. Teraz plan jest taki , aby wymienić zużytą końcówkę drążka i ten łącznik i sprawdzić czy auto dalej ściaga. Jeżeli nie ściąga to wszystko super gites ,a jeżeli ściąga to wezmę się za ustawianie zbieżności. I tu pytanie , jak w home-garage warunkach najlepiej ustawić zbieżność w tym aucie ?

Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-10-2007, 22:10   

dlamer napisał/a:
Ostatnio po przeglądzie rejestracyjnym wyszło mi ,że muszę wymienić "lewą końcówkę drążka kierowniczego"
Mam na sprzedaż nową końcówkę. Może się skusisz?
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=17403

[ Dodano: 28-10-2007, 22:15 ]
dlamer napisał/a:
jak w home-garage warunkach najlepiej ustawić zbieżność w tym aucie ?
Nie da się. Jedź na komputerowe ustawianie zbieżności. Koszt ok. 50 zł.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 23:55   

Jest jak Hugo mowi - nie da sie ustawic zbieznosci bez urzadzen. Tym bardziej ze zbieznosc to nie wszystko. Zbieznosc ustawia sie w zaleznosci od ustawien geometrycznych. Jedz z tym do warsztatu i miej to zrobione dobrze.

Dodatkowo powiem ci ze z doswiadczenia wiem ze sciaganie na strone nie koniecznie musi zniknac z wymiana drazka. Moze sie zdarzyc ze sciaganie jest z powodu opony albo geometrii. Jesli chcesz wiedziec wiecej na ten temat - daj znac. Moze ci w tym pomoc.
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 21:55   

Hugo napisał/a:
Mam na sprzedaż nową końcówkę. Może się skusisz?
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=17403


Dzięki ale części mam już kupione ...

Hugo napisał/a:

dlamer napisał/a:
jak w home-garage warunkach najlepiej ustawić zbieżność w tym aucie ?
Nie da się. Jedź na komputerowe ustawianie zbieżności. Koszt ok. 50 zł.


:/ Jeżeli po wymianie tych części nic się nie zmieni ,to najpierw wymienie koła na te z zimówkami (aby jeszcze wyeliminować sprawę ze złą oponą?) i jeżeli dalej będzie to ściąganie to pojade do warszatatu na geometrie/zbieżność.

Dziękuje za porady,
Pozdrawiam
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 00:09   

Czasami rotacja przednich kol z jednej strony na druga rozwiazuje problem sciagania do jednej strony - POD WARUNKIEM ze nie masz symetrycznych opon (nawet nie wiem jakie sie uzywa polskie slowo na to ale chodzi o "directional tires") :doubt: :|
 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 11:06   

allias napisał/a:
symetrycznych opon

chodzi ci chyba o kierunkowe , bo przy asymetrycznych to nie ma znaczenia . Asymetryczne montuje sie jedną stroną do zewnątrz niezależnie od strony pojazdu
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 18:07   

adam-g napisał/a:
allias napisał/a:
symetrycznych opon

chodzi ci chyba o kierunkowe , bo przy asymetrycznych to nie ma znaczenia . Asymetryczne montuje sie jedną stroną do zewnątrz niezależnie od strony pojazdu


Dlatego napisalem symetryczne. Ale tak chodzi o kierunkowe (te ktore najczesciej maja bierznik w ukladzie V)
 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 19:36   

Bieżniki ze względu na swoją budowę dzielimy na trzy podstawowe rodzaje, a mianowicie: symetryczny, kierunkowy oraz asymetryczny. Opony z bieżnikiem symetrycznym charakteryzują się stosunkowo „prostą” budową, a montujemy je na dowolnej pozycji na aucie. Kierunkowa rzeźba bieżnika, określa nam sposób montażu na samochodzie. Oponę taka montujemy zgodnie z kierunkiem toczenia. Bieżnik asymetryczny jest najbardziej zaawansowany technologicznie. Jego zamknięta część zewnętrzna odpowiedzialna jest za znakomitą trakcję podczas prowadzenia auta w zakrętach, natomiast otwarta część wewnętrzna bieżnika odpowiada za odprowadzanie wody (lub błota pośniegowego w okresie zimowym) minimalizując powstawianie zjawiska aquaplaningu. Zawsze na ścianie bocznej opony umieszczony jest trwale napis określający stronę montażu (napis OUTSIDE musi być widoczny na boku opony po zamontowaniu jej na obręczy i aucie).

Jacek Młodawski
Specjalista ds. Technicznych
Continental
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 16-11-2007, 15:31   

Odświeżyłem temacik w związku z pytaniem jakie mam.

Swojego Colta mam od 9 miesięcy. Nie zaobserwowałem żeby brał krzywo bieżnik na oponie czy zaczął ściągać. Ostatnio tylko jakby troszeczkę kierownica przy jeździe na wprost leci w jedną stronę.
Stwierdziłem więć, że warto sprawdzić zbieżność - zwłaszcza, że to koszt niewielki ok 50 zł. Czytając forum dowiedziałem się, że oprócz zbieżności wchodzi w grę poważniejsze sprawdzanie (względnie korygowanie) nie tylko zbieżności ale szerzej geometrii. I stąd moje pytanie:
- czy powinno się to również robić profilaktycznie tak jak przy zbieżności, czy też jeśli nic się nie dzieje to dać sobie spokój,
- ile kosztuje taka "operacja" i czy jest do wykonania równie łatwo jak sama geometria (tj. na poczekaniu w warsztacie).
Z góry dzięki za odpowiedź,
arek.
 
 
Jacosław
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2007, 15:36   

juar_78 napisał/a:
Odświeżyłem temacik w związku z pytaniem jakie mam.

Swojego Colta mam od 9 miesięcy. Nie zaobserwowałem żeby brał krzywo bieżnik na oponie czy zaczął ściągać. Ostatnio tylko jakby troszeczkę kierownica przy jeździe na wprost leci w jedną stronę.
Stwierdziłem więć, że warto sprawdzić zbieżność - zwłaszcza, że to koszt niewielki ok 50 zł.
arek.



Sprawdź cisnienie w oponach, mala roznica moze powodwac znoszenia auta.
Też tak miałem i po wyrównaniu ciśnienia problem zniknął. Koszt tylko tyle co podjechanie do stacji benzynowej gdzie maja kompresor. Zacznij od najprostszych rzeczy.
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 16-11-2007, 15:41   

Ciśnienie raczej staram się regularnie sprawdzać. A zbieżność i tak chcę zrobić - profilaktycznie. Nie wiem czy wcześniejszy właściciel to sprawdzał.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2007, 21:44   

Tak naprawde to geometria moze zmienic sie tak samo czesto jak zbieznosc, zwlaszcza z powodu kondycji naszych drog. Sprawdz geometrie razem ze zbieznoscia i popors o odczyty. Jesli masz watpliwosci ja Ci je przeanalizuje. Przez ponad 2 lata robilem zbieznosci na 2 lub 4 kola w bardzo roznych samochodach.
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2007, 21:54   

Sprawdz hamulce, może nie odpuszcza do końca?
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 23-11-2007, 00:19   

nie wiem skąd koledzy mają takie teorie, że nie da się w home-garażu ustawić zbieżności i skąd w colcie c50 geometria, z tego co wiem od kierownika serwisu mitsu to jak padnie kąt pochylenia , to trzeba wymienić zwrotnicę, a zbieżność można ustawić, tyle tylko, że dokładność będzie mniejsza, sam robiłem to kilka razy i wjeżdżając na stację diagnostyczną prosiłem o sprawdzenie i wszystko było ok.
książka diagnosty zawiera dane o rozbieżności + - 1,5m/km czyli 1,5mm/m
ja stosuję zasadę starych mechaników, że przednionapędowy samochód musi być rozbieżny i ustawiam ok 0,5mm na cięciwie koła po wahaczem (odległość ok 50cm) - jedyny problem to miejsce pomiaru, należy mierzyć w części bez napisu na oponie
pisze tu swoje doświadczenia ponieważ w historii miałem przypadek ściągania auta w lewo po wymianie tulei metalowo-gumowych wahacza i regulacji zbieżności na przyrządach optycznych (magicy źle założyli tuleję)
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2007, 08:58   

romek555 napisał/a:
nie wiem skąd koledzy mają takie teorie, że nie da się w home-garażu ustawić zbieżności

noo .. ja też uważam, że się da to ustawić w garażu za pomocą sznurka ...tylko wówczas czasem potrafią występować skutki uboczne typu podsterowność, nadsterowność (zwłaszcza na śliskiej nawierzchni)...w zależności od ustawienia tej "zbieżności"

To jest Wasze/Nasze bezpieczeństwo ... lepiej jechać na "komputer" i wydać te 40/60zł
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.