Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Sprzęgło - regulacja
Autor Wiadomość
Yarek
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2007, 09:11   [EAxx] Sprzęgło - regulacja

Czy jest możliwość regulacji sprzęgła w galancie. W moim bierze już od samego dołu mam jakieś 2-3 cm luzu. Przy szybkim wbijaniu 3 potrafi zgrzytnąć. Czy można je podciągnąć?
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-10-2007, 09:39   

Yarek Możliwośc regulacji jest. Znajdziesz ją w manualu. Co do zgrzytania - skrzynia w galancie jest niestety slabym jego punktem i normą jest (oczywiście w rozsądnym tego słowa znaczeniu), że 2 i 3 bieg zgrzytają przy niedokładnym lub szybkim wbijaniu.
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
Yarek
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2007, 20:48   

Dzieki. Już zagladam do manuala mam nadzieje ze uda mi sie coś z tym zrobić. Wymiana skrzyni troche mnie przeraża!
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 20-10-2007, 18:35   

A czy może ktoś tutaj opisać jak regulować sprzęgło?? Nie posiadam żadnej instrukcji a interesuje mnie ten temat...
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-10-2007, 20:10   

Ursus napisał/a:
Nie posiadam żadnej instrukcji a interesuje mnie ten temat...

Ursus, tutaj możesz ściągnąć całą instrukcję serwisową do swojego Galanta
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3447
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-10-2007, 23:16   

To jest proste, potrzebuejsz dwa klucze, chyba 15 i 13 albo 17, najlepiej jedennastawny..:)
Pod pedąłem sprzegła masz kontre nakretke,musisz ja poluzowac i wukrecic jakby z pompki wysprzeglika popychacz. Blokujesz go pozniej jednym kluczem i dokrecasz kontr nakretke. Tylko nie przesadz z wykreceniem. W manualu znajdzesz wartości jakie powienien mieć pedła sprzegła na jałowym i wcisnietym. Jak nie pomoże to moze trzeba odpowietrzec lub wymiana tarczy.. ale powinno pomoc.
Pozdrawaim
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
Ostatnio zmieniony przez Marcino 11-01-2008, 08:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 21-10-2007, 22:20   

Dzięki Akbi za namiary instrukcji serwisowej, szkoda tylko, że nic nie trybię po angielsku, więc pewnie będę miał problemy z korzystaniem z niej... :oops: a jutro spróbuję postąpić według porady Marcino. Nie jestem mechanikiem niestety a w tym aucie pojawiają się jak narazie problemy, z którymi nie miałem jeszcze do czynienia w innych autach przeze mnie posiadanych, więc wszystkiego się dopiero topornie uczę... :x
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-10-2007, 20:47   

Marcino napisał/a:
To jest proste, potrzebuejsz dwa klucze, chyba 15 i 13 albo 17, najlepiej jedennastawny..:)

na pewno 12 albo 14 albo 17 - juz nie pamietam, ale robilem to u Michala (futro68) i w EA jest tylko regulacja skoku (nie ma regulacji luzu)
 
 
Yarek
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2007, 08:40   

W manualu masz rysunki - mimo że po angielsku to powinienieś zrozumieć ;)
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2008, 14:31   

A aj mam w tej sprawie jeszcze pytania.
W manualu z tego co widzę jest jedynie regulacja wysokości pedała od sprzęgła czyli wielkości A. Nie ma natomiast możliwości regulacji wysokości momentu kiedy zaczyna brać sprzęgło nad podłogą. W momencie kiedy sprzęgło nie spełnia pozostałych wymogów (wielkości C i D) problemu należy szukać w pompie od sprzęgła lub w samym sprzęgle.
Przynajmniej ja tak zrozumiałem

Czy dobrze zrozumiałem?
Ostatnio zmieniony przez cerber 11-01-2008, 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 10-01-2008, 18:18   

Mam podobnie jak założyciel tematu. Pozdrawiam
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-01-2008, 08:45   

cerber, Marti, takie objawy zazwyczaj się objawiają jak kończy się już sprzęgło ... to jest sprzęgło hydrauliczne i nie ma tam jako takiej regulacji ... możecie ew sprawdzić, czy nie macie zapowietrzonego układu i przy okazji wymienić płyn.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-01-2008, 09:07   Sprzęgło - regulacja

akbi - sprzęgło nowe, płyn zmieniony śruby regulacyjne pedału sprzęgła jak i wysprzeglika wysunięte do końca , a i tak bierze już od samego dołu mam jakieś 2-3 cm luzu.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2008, 10:44   

A może takie objawy są jak pompa niedomaga na układzie hydrauliki ?
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 12-01-2008, 20:35   

cerber napisał/a:
A może takie objawy są jak pompa niedomaga na układzie hydrauliki ?


To jest możliwe, albo pompa albo wysprzęglik albo koniec sprzęgła - nie ma innej możliwości
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.