| [Cari 1.8] Strzela na gazie, co z cewkami? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | batory [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2008, 13:28   [Cari 1.8] Strzela na gazie, co z cewkami? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Co Waszym zdaniem moze byc glowna przyczyna ze silnik strzela ?
 Ktos mowil ze cewki moga miec przebicie, da sie to jakos sprwadzic?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez batory 30-03-2008, 18:20, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2008, 14:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chyba puszka układu dolotowego ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.A strzały na gazie sa spowodowane słabym wyregulowaniem instalacji(przynajmniej tak wychodzi z niektórych opinii które się czyta) ewntualnie świece mogą się kończyć. Tylko tyle mi narazie do głowy przychodzi. 
 PS. Czy mi się tylko wyadje czy masz przez te strzyały rozwerwaną obudowę filtra powietrza?
 |  
				| _________________ Carisma 1,8 GDI    Honda Accord VII 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2008, 16:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Strzela nieodpowiednia instalacja gazowa - zwykle jednopunktowy wtrysk gazu. Pcha toto gaz we wspólną rurę więc mieszanka stoi w każdym dolocie każdego cylindra więc od rozgrzanego zaworu czasem może się zapalić a że jest w całym kolektorze to odpala we wszystkich odnogach aż po wtryskiwacz i mamy boom! 
 Sekwencyjna instalacja ma wtryskiwacze zamontowane osobno w każdej odnodze kolektora i to blisko do każdego cylindra a więc za nimi w kierunku połączenia ich we wspólna rurę dolotu nie stoi już mieszanka więc nawet jeśli coś w którejś odnodze by odpaliło to w innych już nie odpali więc jest najwyżej małe pyk! zamiast dużego boom!
 
 
   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | batory [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2008, 19:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mlun napisał/a: |  	  | PS. Czy mi się tylko wyadje czy masz przez te strzyały rozwerwaną obudowę filtra powietrza? | 
 
 Nie wydaje Ci sie mam faktycznie peknieta i to druga juz
  , mechanik zalozyl za pozno zawor bezpieczenstwa. Przy okazji , widze ze tez masz klimatronik, moze znasz odpwoiedz na moje pytania w tym poscie : http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=20855
 
 
 [ Dodano: 03-02-2008, 20:01 ]
 
  	  | saphire napisał/a: |  	  | Sekwencyjna instalacja ma wtryskiwacze zamontowane osobno w każdej odnodze kolektora i to blisko do każdego cylindra a więc za nimi w kierunku połączenia ich we wspólna rurę dolotu nie stoi już mieszanka więc nawet jeśli coś w którejś odnodze by odpaliło to w innych już nie odpali więc jest najwyżej małe pyk! zamiast dużego boom! 
 
   | 
 
 Gdybym ja zakladal ta instalacje to wybralbym sekwencje ale niestety taka kupilem. Kupujac Carisme nie zalezalo mi az tak bardzo na gazie.
 Jak sadzisz  jest sens ta instalacje trzymac w aucie czy lepiej nie robic sobie problemow na przyszlosc i to usunac ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2008, 20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak juz chcesz mieć ten gaz i nie mies problemów to przerób to na sekwencję. |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | batory [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2008, 21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | saphire napisał/a: |  	  | Jak juz chcesz mieć ten gaz i nie mies problemów to przerób to na sekwencję. | 
 
 Z tego co sie wstepnie pytalem to facet mi mowil ze sekwencja by mnie kosztowala 2500 zl , normalnie chyba 3000 zl ale jutro podraze jeszcze ten temat.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-02-2008, 02:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | zmiana tego co masz na sekwencje to ok. 1800zl i nie wiecej niz tyle, jesli mniej to tylko lepiej dla ciebie, a i gaz juz masz wbity w dowod, wiec nie potrzebujesz papierow - moze wtedy bedzie jeszcze taniej, a teraz co do tematu
 z rzeczy, ktore mozesz sprawdzic:
 1.swiece
 2.fajkocewki i przewody
 3.z taka obudowa filtra powietrze nie ma prawa dobrze dzialac
 kolejne punkty jesli powyzsze nie pomoga
 4.zly montaz
 5.zla regulacja
 6.zla instalacja
 7.jezeli tak zdmuchnelo puszke od filtra powietrza, to watpie w to zeby przeplywomierz ocalal
 |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-02-2008, 17:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | No a weźcie stanika. On miał w swojej cari instalke II generacji o ilę mnie pamięć nie myli i wszytsko mu śmigało jak ta lala.Według mnie pierwsze co to porządnie ją wyregulować. |  
				| _________________ Carisma 1,8 GDI    Honda Accord VII 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piter23 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-02-2008, 18:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dlatego nie "trawie" Gazu, moja Carisma go nigdy nie " poczuje ", na pewno nie za mojej kadencji  . 
 Wiem że dla większości ludzi wchodzą tu w grę głównie koszty makroekonomiczne, zazwyczaj nikt nie gazuje auta z przyjemności tylko z "konieczności".
 
 Ale niestety, gaz to gaz , może być pierwszej, drugiej czy trzeciej generacji , ale to nadal paliwo alternatywne, ze swoimi wadami i zaletami.
 Jak dla mnie tych pierwszych jest za dużo.
 
 pzdr.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-02-2008, 22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | piter23 napisał/a: |  	  | Dlatego nie "trawie" Gazu, moja Carisma go nigdy nie " poczuje ", na pewno nie za mojej kadencji  . 
 Wiem że dla większości ludzi wchodzą tu w grę głównie koszty makroekonomiczne, zazwyczaj nikt nie gazuje auta z przyjemności tylko z "konieczności".
 
 Ale niestety, gaz to gaz , może być pierwszej, drugiej czy trzeciej generacji , ale to nadal paliwo alternatywne, ze swoimi wadami i zaletami.
 Jak dla mnie tych pierwszych jest za dużo.
 
 pzdr.
 | 
 Nie zgadzam sie stanowczo, montujac sekwencje tych złych czyli wad jest coraz mniej... ja tam nie narzekam, po roku zwróciła mi sie instalacje czyli  3.4 tyś a nic nie dołozyłem czy naprawiałem z tego powodu. A dodatkowo zauwazyłem ze wiecej jezdze bo zalewanie zbiornika tak bardzo nie boli.... portfela..:)
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mariusz81 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-02-2008, 10:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Ja też mam instalację starej generacji, bo przy zakupie auta już była.
 Silnik moze Ci strzelać z kilku pwodów
 masz zawory do regulacji
 Masz żle założoną klapkę przeciw wybuchowa i za mało powietrza dostaje sie do mieszalnika
 Może być zamała średnica mieszalnika
 
 Ale zacznij od zaworów
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomek15   Forumowicz
 
 Auto: Galant 96r e54 2.0 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 16 Sty 2007
 Posty: 98
 Skąd: Głogów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-02-2008, 11:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymiana przewodów wysokiego napięcia i świec powinna pomóc 
 Pozdrawiam Tomek
 |  
				| _________________ Galant V6 2.0 automat sedan
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbysiu5447   Forumowicz
 zbyszek5447
 
 Auto: carisma GDI 1,8 2003
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Lut 2008
 Posty: 41
 Skąd: gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-02-2008, 19:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jedz do warsztatu i podłącz pod komputer,analizator spalin i na wydruku bedą usterki,ja jeżdziłem mondeo a tam jest kolektor plastikowy[instalacja 2 generacji] i nie strzelał,przy wystrzale uszkadza się przepływomierz pwitrza,i ta dziura w puszce od wystrzału. Na tym typie instalacji trzeba umieć jeżdzić,ponieważ cały gaz jest w kolektorze. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |