Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Zewsząd dochodzące stuki i brzdękanie
Autor Wiadomość
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 10:05   

Hugo napisał/a:
Tylko na prawym wahaczu? Dziwne. I tylnią? To już całkiem ciekawe. Ona pracuje w taki sposób, że nigdy się nie zużyje.

Hugo,
nigdy nie mów nigdy :p
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-02-2008, 18:24   

Podejrzenie padło na sworzeń wahacza. Tylko nie wiem czy on może skrzypieć i tak jakoś trzeszczeć jak auto się zakołysze.
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-02-2008, 21:17   

Hugo napisał/a:
Podejrzenie padło na sworzeń wahacza. Tylko nie wiem czy on może skrzypieć i tak jakoś trzeszczeć jak auto się zakołysze.


teroretycznie skrzypieć, ale niezbadane sa brzdekania coltowskie :P
_________________
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-02-2008, 23:13   

pawela napisał/a:
niezbadane sa brzdekania coltowskie
Prawda, nie? Ale mam na to niezawodny sposób; radio na odpowiedni poziom głośności :evil:

[ Dodano: 28-02-2008, 23:16 ]
Swoją drogą właśnie przed chwilą jechałem leśną drogą z bratem (wystające z drogi korzenie, dziury itp.) i mówię do niego: "słyszysz te dziwne stukanie tu i tam oraz w przednim lewym kole", a on spojrzał na mnie ze zdziwieniem i mówi: "ja nic nie słyszę. Jedzie się jak nowym samochodem" :P . Jednak nie przekonał mnie.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 29-02-2008, 00:22   

Hugo napisał/a:
ja nic nie słyszę. Jedzie się jak nowym samochodem
Moja druga połówka też mi tak powiedziała jak mi trykał licznik i tuleja napierała :/ "Przecież jest cicho, jesteś przewrażliwiony".... ach te baby ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 29-02-2008, 10:44   

londolut napisał/a:
Moja druga połówka też mi tak powiedziała jak mi trykał licznik i tuleja napierała :/ "Przecież jest cicho, jesteś przewrażliwiony".... ach te baby ;)


Mi dziewczyna powiedziała, jak urwała mi się rura tuż za katalizatorem, że brzmi jak stuningowany! :D :roll: (sorki za offtop :) )
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
LoS
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2008, 09:19   

Hugo napisał/a:
O jakich tulejach piszesz? Te pod podłogą może trochę kosztują, ale one się nie zużywają. A te tuleje metalowo-gumowe kosztują po ok. 40 zł/szt.

mechaniol mi mowil,ze to zawieszenie jest podobne do zawieszenia tej popularnej civic V i tam wymienial on jakos po 2 przy kazdym kole . Powiedzial,ze u mnie tez one sa do wymiany i to chyba chodzlo o te gumowo- metalowe . To prawda,ze jest ich az tyle ? Jak sa po 40 gryni to nie jest tak zle ,ale czy to zaradzi tym dziwnym stukom . :doubt:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-03-2008, 13:04   

LoS napisał/a:
mechaniol mi mowil,ze to zawieszenie jest podobne do zawieszenia tej popularnej civic V i tam wymienial on jakos po 2 przy kazdym kole . Powiedzial,ze u mnie tez one sa do wymiany i to chyba chodzlo o te gumowo- metalowe . To prawda,ze jest ich az tyle ? Jak sa po 40 gryni to nie jest tak zle ,ale czy to zaradzi tym dziwnym stukom
Więc tak: czytam to i płakać mi się chce. Kolejny mechanik bez zielonego pojęcia o autach :? . Zawieszenie tylnie w Civicu 92-96 jak i w Colcie CAO jest owszem prawie identyczne, ale my tu mówimy o zawieszeniu przednim, które w tych autach jest zupełnie inne. W Colcie mamy jeden wahacz, a w Civicu są trzy na jedną stronę. I są tam zupełnie inne gumy i przenoszą zupełnie inne obciążenia. Brak słów.
W Colcie C5x, CAO i CJO jest po jednej tulei metalowo gumowej na stronę. Czyli na cały przód są dwie. W Civicu są rzeczywiście dwie na stronę.

[ Dodano: 01-03-2008, 13:10 ]
Tuleje metalowo gumowe sprawdzisz po odkręceniu koła jak chwycisz za tarczę hamulcową i pociągniesz do siebie i z powrotem. Nie może być żadnego luzu.
 
 
LoS
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2008, 13:29   

To pewnie moja zmulka bo faktycznie mowimy o przodzie bo stamtad te nieszczesne stuki. W takim razie trzeba bedzie kupic dwie nowe tuleje na przod . Mi sie wydaje,ze u mnie te dziwne stuki pojawiaja sie gdzies na srodku samochodu. A wlasnie jak wymienialem z jedenj strony caly wahacz to musze te tuleje tam wymieniac czy jak ? Oj ta nie wiedza :roll:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-03-2008, 14:32   

LoS napisał/a:
W takim razie trzeba bedzie kupic dwie nowe tuleje na przod .
Najpierw sprawdź luzy tak jak napisałem wyżej. Tak czy inaczej bardziej prawdopodobne wydaje mi się wybicie sworzni wahaczy niż tych tulei.
LoS napisał/a:
Mi sie wydaje,ze u mnie te dziwne stuki pojawiaja sie gdzies na srodku samochodu
A gumy stabilizatora wymieniałeś?
LoS napisał/a:
A wlasnie jak wymienialem z jedenj strony caly wahacz to musze te tuleje tam wymieniac czy jak ?
Zakładam, że wymieniłeś na wahacz z JC, więc z jego trwałością może być krucho, ale na razie możesz wymienić jedną gumę na starym wahaczu. Poza tym zwróć uwagę na tą tuleję metalowo-gumową. Ona ma na obu końcach gumowe kołnierze. Sprawdź czy któryś nie jest oberwany, bo wtedy wahacz się przemieści i też może stukać.
LoS napisał/a:
Oj ta nie wiedza
Spoko. Człowiek uczy się całe życie.
 
 
LoS
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2008, 18:02   

ano dzieki . Zalece sie do Twoich rad i to posprawdzam bo jest to lekko denerwujace . Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-03-2008, 14:01   

Dzisiaj padła diagnoza: wybita tuleja metalowo-gumowa wahacza lewego. Wyczuwalny luz poprzeczny i przód tył. Pozrywane kołnierze. Fotka:

Już zamówiona. Cena ok. 30 zł z JC, bo ponoć innego producenta nie ma.
Objawy pasują jak ulał. Mam nadzieję, że to będzie to. Podczas oględzin na szczęście nie było luzu na sworzniu wahacza, końcówce drążka kierowniczego i nigdzie indziej. Także jestem dobrej myśli, zważywszy na to, że ta tuleja z prawej strony wygląda o niebo lepieji nic tam nie stuka.
 
 
LoS
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2008, 18:32   

nie wymieniac tego parami ? ? w sumie to by bylo 4 x 30 zl to bedzie 120 na caly samochod. te z tuleje z jc daja rade czy nie za bałdzo?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-03-2008, 21:58   

LoS napisał/a:
w sumie to by bylo 4 x 30 zl to bedzie 120 na caly samochod
Nie tak szybko. Z przodu są dwie (po jednej na wahacz) a z tyłu są zupełnie inne.
LoS napisał/a:
te z tuleje z jc daja rade czy nie za bałdzo?
Zamiennikiem jest tuleja od Golfa III. Fajnie, że w ogóle nie pasuje. Wiem, bo mi taką sprzedano (firmy Meyle Germany). Więc chyba nie ma innej opcji jak JC.
 
 
LoS
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2008, 22:09   

to jakie sa z tylu ?? jakies foto - to pewnie przez to tak mi scieralo opony letnie od strony wewnetrznej

czyli nie pozostaje nic innego jak jc a to lipton :)
Ostatnio zmieniony przez LoS 14-03-2008, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.