[CA1A 1.3] COLT nie pali - pomocy - Gliwice |
Autor |
Wiadomość |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2008, 11:39
|
|
|
josie napisał/a: | gregorbu, ja nie rozumiem dlaczego przez bezpiecznik 80A auto nie miałoby odpalić. Przecież to bezpiecznik alternatora. Jak się skopci nie będzie ładowania.
Czerwieniowi się kiedyś w CA1A spalił i bez problemów odpalił i kilka km jechał zanim się aku rozładował | Przecież to bezpiecznik główny. Wycągamy go np. przy "strzałach" z rozrusznika, by auto właśnie nie odpaliło, a tylko kręciło. O teorii pisał kiedyś Krzyzak. Po wypięciu lub spaleniu go, auto nie odpali. Sprawdzone jak do tej pory osobiście w kilku różnych Coltach i Lancerach CA/CB, CJ/CK. Nie dalej niż przedwczoraj przebój ze spalonym bezpiecznikiem miał Piotras. Jedyna różnica, że w CJ/CK jest bezpiecznik 100A. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-06-2008, 12:09
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Przecież to bezpiecznik główny. Wycągamy go np. przy "strzałach" z rozrusznika, by auto właśnie nie odpaliło, a tylko kręciło. O teorii pisał kiedyś Krzyzak. |
To nie o tym bezpieczniku pisał Krzyżak, a o tym opisanym ECI Multi - bodajże 30A i nie przykręcany. Przynajmniej taki zawsze z Darkiem wyjmowaliśmy.
Tak jak pisałem Czerwienia Colt ze spalonym 80A odpalał i jeździł. Bezpiecznik opisany na puszce pod maską "Alternator" |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2008, 12:33
|
|
|
josie napisał/a: | Tak jak pisałem Czerwienia Colt ze spalonym 80A odpalał i jeździł. Bezpiecznik opisany na puszce pod maską "Alternator" | Mój CA1A nie odpala i nie jeździ. Kręci, ale nie odpala. Lancer CB4A Asi identycznie. Colt CJ4A - i mój, i Piotrasa (tyle, że tu jest bezpiecznik ma 100A) to samo. Co więcej - nie można nawet zamknąć szyb (akumulator oczywiście naładowany). Może Czerwień mial coś nie tak z elektryką albo między poszczególnymi rocznikami były jakieś zmiany? |
|
|
|
 |
vpgb [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2008, 14:35
|
|
|
Witam!. Mechanik stwierdził, że uszkodzony jest aparat zapłonowy. Niestety jest problem ze zdobyciem - ktoś może pomóc? |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2008, 09:00
|
|
|
Cały aparat zapłonowy? Na pewno tylko cewkę masz spaloną a taką dokupisz bez problemów (jak nie masz gdzie to dam ci namiar, a i Japaneze powinien mieć) - koszt około 120zł. Wymiana - nawet samemu w ~10 minut jak nigdy nie rozbierałeś aparatu zapłonowego.
A takie cewki nawet na allegro kiedyś widziałem.
Jeśli to nie będzie cewka, a moduł (ale stawiam 95% na cewkę, sam miałem IDENTYCZNE objawy) - to koszt będzie ok. 250zł. |
|
|
|
 |
kocur
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 62 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 18-06-2008, 15:45
|
|
|
jak to moduł, to odstąpię swoj za niewielkie pieniądze, tylko w jakiej wersji bo jak się okazuje to są dwie: z tarczą z oczkami albo czujnikami hallotronowymi. jak byś nie mógł zdobyć cewki to też się coś znajdzie, ale nie ręcze |
_________________
 |
|
|
|
 |
vpgb [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2008, 19:19
|
|
|
kocur napisał/a: | jak to moduł, to odstąpię swoj za niewielkie pieniądze, tylko w jakiej wersji bo jak się okazuje to są dwie: z tarczą z oczkami albo czujnikami hallotronowymi. jak byś nie mógł zdobyć cewki to też się coś znajdzie, ale nie ręcze |
Dzięki wszystkim za pomoc! Dzisiaj wysłałem cały aparat do naprawy do Zielonej Góry. Jak wróci podzielę się opinią na temat fachowca.
20.06.2008
W aparacie wymieniono cewkę i zregenerowano moduł - naprawa wraz z przesłaniem aparatu tam i z powrotem trwała niecałe 48 godzin. Samochód znowu pali jak kiedyś.
Dzięki wszystkim za pomoc i porady. |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2008, 07:42
|
|
|
vpgb napisał/a: | zregenerowano moduł |
Nie za bardzo w to wierzę. Co oni tam mogli zregenerować? On jest nierozbieralny (sam go kiedyś rozbierałem=musiałem rozciąć plastik, usunąć silikon itp.).
A cewkę tylko wymienili. Troszkę przepłaciłeś, ale rozumiem cię . Najważniejsze że misiaczek znowu jeździ. |
|
|
|
 |
vpgb [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2008, 10:36
|
|
|
swistak81 napisał/a: |
Najważniejsze że misiaczek znowu jeździ. |
WłAśNIE |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-06-2008, 13:28
|
|
|
Niestety ta naprawa aparatu jest nieudolna, mój padł ponownie po 4 miesiącach. Więc kupiłem cały aparat od Protona 415 (nowszy model z hallotronem nie optyką) z Allegro za 400PLN. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
vpgb [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2008, 14:29
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Niestety ta naprawa aparatu jest nieudolna, mój padł ponownie po 4 miesiącach. |
Dwa lata gwarancji na naprawę - mam nadzieję, że nie będę z niej korzystał |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-06-2008, 14:24
|
|
|
U mnie też było 2 lata, tyle że jak się zepsuł po tak krótkim czasie stwierdziłem, że chcę mieć pewny niezawodny aparat, ten olałem jak zobaczyłem partacki sposób regeneracji modułu. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|