Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] COLT nie pali - pomocy - Gliwice
Autor Wiadomość
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2008, 11:39   

josie napisał/a:
gregorbu, ja nie rozumiem dlaczego przez bezpiecznik 80A auto nie miałoby odpalić. Przecież to bezpiecznik alternatora. Jak się skopci nie będzie ładowania.
Czerwieniowi się kiedyś w CA1A spalił i bez problemów odpalił i kilka km jechał zanim się aku rozładował
Przecież to bezpiecznik główny. Wycągamy go np. przy "strzałach" z rozrusznika, by auto właśnie nie odpaliło, a tylko kręciło. O teorii pisał kiedyś Krzyzak. Po wypięciu lub spaleniu go, auto nie odpali. Sprawdzone jak do tej pory osobiście w kilku różnych Coltach i Lancerach CA/CB, CJ/CK. Nie dalej niż przedwczoraj przebój ze spalonym bezpiecznikiem miał Piotras. Jedyna różnica, że w CJ/CK jest bezpiecznik 100A.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-06-2008, 12:09   

gregorbu napisał/a:
Przecież to bezpiecznik główny. Wycągamy go np. przy "strzałach" z rozrusznika, by auto właśnie nie odpaliło, a tylko kręciło. O teorii pisał kiedyś Krzyzak.


To nie o tym bezpieczniku pisał Krzyżak, a o tym opisanym ECI Multi - bodajże 30A i nie przykręcany. Przynajmniej taki zawsze z Darkiem wyjmowaliśmy.
Tak jak pisałem Czerwienia Colt ze spalonym 80A odpalał i jeździł. Bezpiecznik opisany na puszce pod maską "Alternator"
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2008, 12:33   

josie napisał/a:
Tak jak pisałem Czerwienia Colt ze spalonym 80A odpalał i jeździł. Bezpiecznik opisany na puszce pod maską "Alternator"
Mój CA1A nie odpala i nie jeździ. Kręci, ale nie odpala. Lancer CB4A Asi identycznie. Colt CJ4A - i mój, i Piotrasa (tyle, że tu jest bezpiecznik ma 100A) to samo. Co więcej - nie można nawet zamknąć szyb (akumulator oczywiście naładowany). Może Czerwień mial coś nie tak z elektryką albo między poszczególnymi rocznikami były jakieś zmiany?
 
 
vpgb
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2008, 14:35   

Witam!. Mechanik stwierdził, że uszkodzony jest aparat zapłonowy. Niestety jest problem ze zdobyciem - ktoś może pomóc?
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 18-06-2008, 09:00   

Cały aparat zapłonowy? Na pewno tylko cewkę masz spaloną a taką dokupisz bez problemów (jak nie masz gdzie to dam ci namiar, a i Japaneze powinien mieć) - koszt około 120zł. Wymiana - nawet samemu w ~10 minut jak nigdy nie rozbierałeś aparatu zapłonowego.
A takie cewki nawet na allegro kiedyś widziałem.
Jeśli to nie będzie cewka, a moduł (ale stawiam 95% na cewkę, sam miałem IDENTYCZNE objawy) - to koszt będzie ok. 250zł.
 
 
kocur 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA0 1.3, Eclipse 2G GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 62
Skąd: Gorlice
Wysłany: 18-06-2008, 15:45   

jak to moduł, to odstąpię swoj za niewielkie pieniądze, tylko w jakiej wersji bo jak się okazuje to są dwie: z tarczą z oczkami albo czujnikami hallotronowymi. jak byś nie mógł zdobyć cewki to też się coś znajdzie, ale nie ręcze ;)
_________________

 
 
 
vpgb
[Usunięty]

Wysłany: 18-06-2008, 19:19   

kocur napisał/a:
jak to moduł, to odstąpię swoj za niewielkie pieniądze, tylko w jakiej wersji bo jak się okazuje to są dwie: z tarczą z oczkami albo czujnikami hallotronowymi. jak byś nie mógł zdobyć cewki to też się coś znajdzie, ale nie ręcze ;)


Dzięki wszystkim za pomoc! Dzisiaj wysłałem cały aparat do naprawy do Zielonej Góry. Jak wróci podzielę się opinią na temat fachowca.

20.06.2008
W aparacie wymieniono cewkę i zregenerowano moduł - naprawa wraz z przesłaniem aparatu tam i z powrotem trwała niecałe 48 godzin. Samochód znowu pali jak kiedyś. :lol:
Dzięki wszystkim za pomoc i porady. :p
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2008, 07:42   

vpgb napisał/a:
zregenerowano moduł

Nie za bardzo w to wierzę. Co oni tam mogli zregenerować? On jest nierozbieralny (sam go kiedyś rozbierałem=musiałem rozciąć plastik, usunąć silikon itp.).
A cewkę tylko wymienili. Troszkę przepłaciłeś, ale rozumiem cię :) . Najważniejsze że misiaczek znowu jeździ.
 
 
vpgb
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2008, 10:36   

swistak81 napisał/a:

Najważniejsze że misiaczek znowu jeździ.


WłAśNIE :lol:
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-06-2008, 13:28   

Niestety ta naprawa aparatu jest nieudolna, mój padł ponownie po 4 miesiącach. Więc kupiłem cały aparat od Protona 415 (nowszy model z hallotronem nie optyką) z Allegro za 400PLN.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
vpgb
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2008, 14:29   

wichura1 napisał/a:
Niestety ta naprawa aparatu jest nieudolna, mój padł ponownie po 4 miesiącach.

Dwa lata gwarancji na naprawę - mam nadzieję, że nie będę z niej korzystał :)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-06-2008, 14:24   

U mnie też było 2 lata, tyle że jak się zepsuł po tak krótkim czasie stwierdziłem, że chcę mieć pewny niezawodny aparat, ten olałem jak zobaczyłem partacki sposób regeneracji modułu.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.