 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana swiec spod kolektora |
Autor |
Wiadomość |
kamikadze27 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2008, 18:23 Wymiana swiec spod kolektora
|
|
|
Witam, mam Gala V6 i dziś zabrałem się za wymianę kabli i świec. 3 wymieniłem bez problemu, natomiast pozostałe 3 te znajdujące się pod kolektorem nie ruszyłem nawet. Nie udało mi się do nich dostać... Bardzo proszę o pomoc, jak się do tego zabrać?
Poodkręcałem te szpilki (te od góry i te od dołu) co trzymają pierwszą część kolektora (od strony szyby), trąbe, przepustnice, metalowy wąż (chyba od spalin), i te dwie śruby co jedna jest od masy a druga trzyma kolektor... 2 godziny rozkręcania i nie udało mi się tego ściągnąć... teraz z powrotem skręciłem i pojechałem do mechanika, ale on też nie wie jak się do tego zabrać... (a co najgorsze obroty mi się przestawiły i teraz mam na 1500-2000 na luzie...
proszę o pomoc!!! dokładną jak się do tego zabrać bo jestem już załamany... |
|
|
|
 |
kamikadze27 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2008, 18:50 Wymiana swiec spod kolektora
|
|
|
Witam, mam Gala V6 i dziś zabrałem się za wymianę kabli i świec. 3 wymieniłem bez problemu, natomiast pozostałe 3 te znajdujące się pod kolektorem nie ruszyłem nawet. Nie udało mi się do nich dostać... Bardzo proszę o pomoc, jak się do tego zabrać?
Poodkręcałem te szpilki (te od góry i te od dołu) co trzymają pierwszą część kolektora (od strony szyby), trąbe, przepustnice, metalowy wąż (chyba od spalin), i te dwie śruby co jedna jest od masy a druga trzyma kolektor... 2 godziny rozkręcania i nie udało mi się tego ściągnąć... teraz z powrotem skręciłem i pojechałem do mechanika, ale on też nie wie jak się do tego zabrać... (a co najgorsze obroty mi się przestawiły i teraz mam na 1500-2000 na luzie...
proszę o pomoc!!! dokładną jak się do tego zabrać bo jestem już załamany... |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2008, 21:03
|
|
|
te do odkręcenia
i "trąba" , i od strony podszybia wspornik
i schodzi, można już odchylić cały dolot . |
|
|
|
 |
kamikadze27 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2008, 23:39
|
|
|
Dzięki za pomoc, postaram się jutro to poodkręcać...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-06-2008, 11:23
|
|
|
BodoV6, zapomniałeś o zaworze EGR..... przekichany dostęp..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-06-2008, 11:45
|
|
|
nie jest tak zle - pozostaja jeszcze do odpiecie (procz tego, co pisal bodo) przewody plynu chlodzacego przy przepustnicy oraz wlasnie wsporniki kolektora od strony sciany grodziowej (2 szt., ale srubek znacznie wiecej) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-06-2008, 12:07
|
|
|
Krzyzak, to 6a12 DOHC, nie 6a13 sohc, gdzie EGR ma rurkę w kolektorze..... dobrze pamiętam wymianę kabli/świec w E54 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 13-06-2008, 17:59
|
|
|
Posprawdzaj czy wszystko dobrze poskręcałeś bo od świec to raczej nic takiego nie powinno się dziać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
kamikadze27 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 07:38
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc, uporałem się już ze wszystkim - świece i kable zostały wymienione - poprzednik który wymieniał świece w moim aucie X czasu temu też miał chyba ten problem co ja bo były inne świece z przodu i inne pod kolektorem
Niestety ciężki dostęp, a o zaworze EGR to już nie wspomnę - w życiu nie pomyślał bym, że będę do Galancika potrzebował klucza nr 27... |
|
|
|
 |
kamikadze27 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 07:43
|
|
|
już po kłopocie, świece i kable zostały wymienione...
czekoladko, napisałem 2 posty bo sprawa była pilna i potrzebowałem szybko odpowiedzi...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 19-06-2008, 18:32
|
|
|
Może napisz co bylo. Ktos moze będzie miał podobny problem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|