| CHŁODZENIE w L200  /  NOWY WITA i MA PROBLEM | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | wlodeka   Nowy Forumowicz
 
 Auto: L200 / 2004
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Lip 2008
 Posty: 20
 Skąd: Oborniki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-07-2008, 07:38   CHŁODZENIE w L200  /  NOWY WITA i MA PROBLEM |   
 |  
               | 
 |  
               | WITAM ! wszystkich i z góry dziękuję za wszelką pomoc ! 
 3 tygodnie temu kupiłem L200 z 2004 roku
 AUTKO jest super !!!
 ale zawsze jest jakieś ale !!!
 
 MAM PROBLEM z CHŁODZENIEM.
 od razu wyjaśniam:
 1. nie ma wody w oleju
 2. nie ma oleju w wodzie
 3. z rury nie leci biały dym, ani para
 
 UBYWA MI WODA (WYRZUCA PRZEZ ZBIORNICZEK, W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM WZRASTA POZIOM WODY TEMPERATURA ZACZYNA WARIOWAĆ, DO GÓRY pod czerwoną kreskę i po chwili spada. GDY STANĘ I WYŁĄCZĘ SILNIK POJAWIA SIĘ BULGOTANIE W ZBIORNICZKU, GDY ODKRĘCĘ KOREK CHŁODNICY MOCNO ZASYCZY (ciśnienie).
 WYMIENIŁEM TERMOSTAT, UKŁAD jest SAMOODPOWIETRZAJĄCY ale mimo to ODPOWIETRZYŁEM UKŁAD CHŁODZENIA.
 WSZYSTKO JEST DROŻNE, nie ma ZATORÓW.
 
 CO TO MOŻE BYĆ ???
 
 PROSZĘ o POMOC, będę bardzo wdzięczny.
 
 POZDRAWIAM !!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miczon   Mitsumaniak
 
  
 Auto: L 200 '08
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 14 Lut 2007
 Posty: 330
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-07-2008, 08:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wlodeka napisał/a: |  	  | MAM PROBLEM z CHŁODZENIEM. od razu wyjaśniam:
 1. nie ma wody w oleju
 2. nie ma oleju w wodzie
 3. z rury nie leci biały dym, ani para
 | 
 
 Mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowicą. Miałem kiedyś identycznie w T4. Wymieniłem również termostat, nawet zbiorniczek wyrównawczy, bo było podejrzenie, że jest pęknięty. Nic nie podmogło. Pozostała tylko usczelka. I okazało się, że to ona była przyczyną. Silnik nie pobierał wody ani nie oddawał oleju, a jednak potrafił się zagotować. No i był wyraźnie coraz słabszy + wysoka temperatura...
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 1wyszojunior [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-07-2008, 15:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | witaj ja jestem pewny to napewno uszczelka pod glowica a jezeli masz pecha to jeszcze wzery sie porobily na glowicy i po zawodach ja tak mialem wzery byly za glebokie zeby szlifowac noi nowa czebylo szukac a i termostat tez wymien bo odtych gotowan to pozniej wariuje.co prawda to byla Frontera ale objawy mowia same za siebie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gene   Mitsumaniak
 shoot & destroy
 
  
 Auto: Pajero Sport Dakar '06
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 13 Lis 2006
 Posty: 3775
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-07-2008, 08:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wlodek, ja tez stawiam na uszczelke. Wcale nie musi byc oleju w plynie. Jesli nie jestes pewien podjedz gdzies na sprawdzenie zawartosci CO2 w ukladzie chlodzenia. |  
				| _________________ C'est La Vie suckers
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Gene 17-07-2008, 08:18, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gene   Mitsumaniak
 shoot & destroy
 
  
 Auto: Pajero Sport Dakar '06
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 13 Lis 2006
 Posty: 3775
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-07-2008, 08:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | aaa... Oczywiscie witam Cie serdecznie w imieniu uzytkownikow i klubowiczow na forum Mitsumaniakow a szczegolnie w dziale 4x4.
   |  
				| _________________ C'est La Vie suckers
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomekrvf   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 48 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 2309
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-07-2008, 23:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja stawiam, poza uszczelką, na pękniętą głowicę. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wlodeka   Nowy Forumowicz
 
 Auto: L200 / 2004
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Lip 2008
 Posty: 20
 Skąd: Oborniki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-07-2008, 07:42   tymczasowo . . . |   
 |  
               | 
 |  
               | DZIĘKI WSZYSTKIM za ODPOWIEDZI ! 
 abym mógł jeździć, to na razie wyjąłem termostat (tak mi zalecił mechanik)
 jest na urlopie i dopiero za tydzień rozbierze głowicę i się okaże
 
 PO WYJĘCIU TERMOSTATU jest lepiej
 można jechać, nie wydmuchuje wody
 po nagrzaniu silnika troszkę temperatura wzrasta, i po chwili spada
 
 jak będzie wiadomo co to było napiszę
 na pewno przyda się to innym
 
 POZDRAWIAM, SZEROKIEJ DROGI !!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kibloo   mod L200
 pomorski łącznik
 
  
 Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 22 Sie 2007
 Posty: 1640
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-07-2008, 20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | podobne objawy w A4 kumpla- uszczelka 
 pozdro
 |  
				| _________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
 Żabol pozdrawia!!!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | alarmik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-09-2008, 15:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | a czy wymieniałeś korek wraz ze zbiorniczkiem bo taką samą sytuacje miał kumpel w golfie wymienił korek w zbiorniku wyrównawczym za 20 zł i wszystko sie unormowało też cały czas się grzał,tracił moc
 może to przypadek ale nieraz diabeł w szczególe
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomekrvf   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 48 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 2309
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-09-2008, 22:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | alarmik napisał/a: |  	  | a czy wymieniałeś korek wraz ze zbiorniczkiem bo taką samą sytuacje miał kumpel w golfie | 
 L200 ma inny układ chłodzenia. Korek z zaworami ciśnieniowymi jest w chłodnicy. Korek zbiornika wyrównawczego to zwykła zatyczka.
 wlodeka, jak silnik zagotował się kilka razy to dokładnie obejrzyj gniazdo korka chłodnicy. Plastikowe chłodnice potrafią się poddać.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |