CHŁODZENIE w L200 / NOWY WITA i MA PROBLEM |
Autor |
Wiadomość |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 16-07-2008, 08:38 CHŁODZENIE w L200 / NOWY WITA i MA PROBLEM
|
|
|
WITAM ! wszystkich i z góry dziękuję za wszelką pomoc !
3 tygodnie temu kupiłem L200 z 2004 roku
AUTKO jest super !!!
ale zawsze jest jakieś ale !!!
MAM PROBLEM z CHŁODZENIEM.
od razu wyjaśniam:
1. nie ma wody w oleju
2. nie ma oleju w wodzie
3. z rury nie leci biały dym, ani para
UBYWA MI WODA (WYRZUCA PRZEZ ZBIORNICZEK, W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM WZRASTA POZIOM WODY TEMPERATURA ZACZYNA WARIOWAĆ, DO GÓRY pod czerwoną kreskę i po chwili spada. GDY STANĘ I WYŁĄCZĘ SILNIK POJAWIA SIĘ BULGOTANIE W ZBIORNICZKU, GDY ODKRĘCĘ KOREK CHŁODNICY MOCNO ZASYCZY (ciśnienie).
WYMIENIŁEM TERMOSTAT, UKŁAD jest SAMOODPOWIETRZAJĄCY ale mimo to ODPOWIETRZYŁEM UKŁAD CHŁODZENIA.
WSZYSTKO JEST DROŻNE, nie ma ZATORÓW.
CO TO MOŻE BYĆ ???
PROSZĘ o POMOC, będę bardzo wdzięczny.
POZDRAWIAM !!! |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-07-2008, 09:07
|
|
|
wlodeka napisał/a: | MAM PROBLEM z CHŁODZENIEM.
od razu wyjaśniam:
1. nie ma wody w oleju
2. nie ma oleju w wodzie
3. z rury nie leci biały dym, ani para |
Mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowicą. Miałem kiedyś identycznie w T4. Wymieniłem również termostat, nawet zbiorniczek wyrównawczy, bo było podejrzenie, że jest pęknięty. Nic nie podmogło. Pozostała tylko usczelka. I okazało się, że to ona była przyczyną. Silnik nie pobierał wody ani nie oddawał oleju, a jednak potrafił się zagotować. No i był wyraźnie coraz słabszy + wysoka temperatura... |
_________________
 |
|
|
|
 |
1wyszojunior [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2008, 16:40
|
|
|
witaj
ja jestem pewny to napewno uszczelka pod glowica a jezeli masz pecha to jeszcze wzery sie porobily na glowicy i po zawodach ja tak mialem wzery byly za glebokie zeby szlifowac noi nowa czebylo szukac a i termostat tez wymien bo odtych gotowan to pozniej wariuje.co prawda to byla Frontera ale objawy mowia same za siebie |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2008, 09:14
|
|
|
Wlodek, ja tez stawiam na uszczelke. Wcale nie musi byc oleju w plynie. Jesli nie jestes pewien podjedz gdzies na sprawdzenie zawartosci CO2 w ukladzie chlodzenia. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 17-07-2008, 09:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2008, 09:17
|
|
|
aaa...
Oczywiscie witam Cie serdecznie w imieniu uzytkownikow i klubowiczow na forum Mitsumaniakow a szczegolnie w dziale 4x4. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2008, 00:18
|
|
|
Ja stawiam, poza uszczelką, na pękniętą głowicę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 20-07-2008, 08:42 tymczasowo . . .
|
|
|
DZIĘKI WSZYSTKIM za ODPOWIEDZI !
abym mógł jeździć, to na razie wyjąłem termostat (tak mi zalecił mechanik)
jest na urlopie i dopiero za tydzień rozbierze głowicę i się okaże
PO WYJĘCIU TERMOSTATU jest lepiej
można jechać, nie wydmuchuje wody
po nagrzaniu silnika troszkę temperatura wzrasta, i po chwili spada
jak będzie wiadomo co to było napiszę
na pewno przyda się to innym
POZDRAWIAM, SZEROKIEJ DROGI !!! |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-07-2008, 21:43
|
|
|
podobne objawy w A4 kumpla- uszczelka
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
alarmik [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2008, 16:45
|
|
|
a czy wymieniałeś korek wraz ze zbiorniczkiem bo taką samą sytuacje miał kumpel w golfie
wymienił korek w zbiorniku wyrównawczym za 20 zł i wszystko sie unormowało też cały czas się grzał,tracił moc
może to przypadek ale nieraz diabeł w szczególe |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-09-2008, 23:52
|
|
|
alarmik napisał/a: | a czy wymieniałeś korek wraz ze zbiorniczkiem bo taką samą sytuacje miał kumpel w golfie |
L200 ma inny układ chłodzenia. Korek z zaworami ciśnieniowymi jest w chłodnicy. Korek zbiornika wyrównawczego to zwykła zatyczka.
wlodeka, jak silnik zagotował się kilka razy to dokładnie obejrzyj gniazdo korka chłodnicy. Plastikowe chłodnice potrafią się poddać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|