Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E39A 4WD 2.0T] gdzie podpiac domykanie szyb - sterowanie ma
Autor Wiadomość
kamils
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2008, 22:26   

... jeszcze jedna sprawa nie interesuje , bo z kazdego silnika musze wyprowadzic po jednym przewodzie a przy sterowniku wszytkie 5 podlaczyc do jednego kabla(-) wiec czy jak bede zamyka szybe dowolnym przyciskiem czy niebeda wszystkie sie zamykac??
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-07-2008, 23:21   

Teoretycznie i praktycznie TAK. Stąd pomysł na konstruowanie modułu domykania szyb. gdzie kanały są separowane. Podpięcie każdego silnika szeregowo (minusem) tylko pod przewód alarmu (jeden przewód dla wszystkich odbiorników) spowoduje jego uruchomienie przy uruchomieniu innego.
_________________

 
 
kamils
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2008, 15:13   

...dzis chcialem podlaczyc to domykanie zdjolem tapicerke z jednych drzwi chcialem sprawdzic czy bedzie dzialac i niedziala podlaczylem przewod od sterownika(impuls -) pod zielono czarny przewod wczesniej miernikiem sprawdzilem kiedy plus a kiedy minus jest przy zamykaniu i otwieraniu
tyle ze bieguny sie zmieniaja kiedy ma sie zamknac na zielonym jest minus a kiedy otworzyc zmienia sie i na czerwonym jest minus a na zielonym plus...
doszedlem do tego ze trzeba jeszcze plus podlaczyc pod ten czerwony przewod a pod zielony minus ze sterownika wtedy sie zamknie ale jak podlacze staly plus pod ten czerwony przewod to kiedy bede chcial otworzyc szybe przyciskiem bedzie zwarcie dodam ze bezposrednio pod silnik podlaczalem sie z przewodem minus ze spieta wtyczka tak wiec niemam pojecia jak to zrobic , bo kiedy steruje sie przyciskiem bieguny sie zmieniaja na przewodach a przeciez jak wyjme klocz ze stacyjki na przycisku niema zadnego napiecia....
moze ktos podlaczal to sam i wie jak to zrobic zeby bylo git...mysle ze zrozumiale opisalem moj problem

[ Dodano: 20-07-2008, 21:33 ]
[quote="Serek"] ( bardzo łatwo to zrobić, niczego nie trzeba wiercić, pasuje jak ulał uniwersalny siłownik we wnęce za zamkiem)

a gdzie ma byc zamontowane w klapie czy przy zamku na dole na allrgro jest z linka ten pasuje???
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 24-07-2008, 12:38   

Cytat:
a gdzie ma byc zamontowane w klapie czy przy zamku na dole na allrgro jest z linka ten pasuje???

Tutaj http://forum.mitsumaniaki...p=335815#335815 opisałem ze zdjęciami jak to wyglądało u mnie w Galancie, żeby nie zaśmiecać już tematu o DOMYKANIU SZYB.

[ Dodano: 24-07-2008, 12:53 ]
kamils napisał/a:
... jeszcze jedna sprawa nie interesuje , bo z kazdego silnika musze wyprowadzic po jednym przewodzie a przy sterowniku wszytkie 5 podlaczyc do jednego kabla(-) wiec czy jak bede zamyka szybe dowolnym przyciskiem czy niebeda wszystkie sie zamykac??

Można zastosować diody, które będą puszczać prąd tylko w jedną stronę.


Mam inne pytanie odnośnie domykania szyb: gdzie jest "raczej musi być" układ, który po obciążeniu siłownika (zamknięciu szyby) odcina prąd? Mam w centralce alarmu wyjście masy przez 15 sek. po zamknięciu, tylko szyba u mnie zamyka się 3-4 sek. i po bezpośrednim podłączeniu do silnika przez ponad 10 sek. silnik pracowałby przy zamkniętej szybie przy bardzo dużym obciążeniu więc według mnie to raczej odpada. Ale po podłączeniu prądu do układu, który odcina prąd powinno działać.

[ Dodano: 24-07-2008, 15:06 ]
Jeszcze jedno pytanie: gdzie jest bezpiecznik od głównego przewodu "+", który dochodzi do przekaźnika, który to odcina prąd od szyb po wyłączeniu zapłonu. Chodzi mi o tego zaznaczonego na zdjęciu. Dochodzą do niego 2 niebieskie kable jeden idzie do głównego włącznika szyb w drzwiach kierowcy a drugi to właśnie "+" który dostarcza prąd. W skrzynce bezpieczników jest bezpiecznik od el. szyb pod nazwą "DEF RELAY REALIS DESEM" ale jest to "+" który uruchamia przekaźnik a nie "+", który dostarcza prąd do przekaźnika i później szyb.
Sprawdziłem chyba wszystkie bezpieczniki łącznie z tymi pod maską i wszystko jest OK.

 
 
 
kamils
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2008, 19:56   

...ten link dotyczy silownika klapy ale przyda mi sie napewno

a co z tym domykaniem??
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 24-07-2008, 21:06   

Tak na szybko sobie zrobiłem coś takiego: http://siudii.wrzuta.pl/film/3UrXBx5pCF/.

Zajrzałem dzisiaj do mojego misia i ustaliłem, że niestety nie ma sterownika el. szyb, więc trzeba będzie coś takiego zrobić żeby nie połamać jakiejś niewinnej kończyny.
Opiszę jak ja to widzę.
Chce odłączyć w ogóle "+" od głównego włącznika, w miejsce "+" wpiąć "-" tak, żeby po wciśnięciu wysyłał sygnał masy do przekaźnika, który po tym się zewrze i prześle "+" do silnika razem z "-" od włącznika. Do tego będzie można bez problemu podłączyć przez diodę masę z centralki alarmu. Tylko chyba trzeba będzie przewody od włączników z innych drzwi poprowadzić do tej centralki.
Do tego jeszcze trzeba będzie wymyślić jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe.

Naszkicowałem mniej więcej o co mi chodzi.
 
 
 
kamils
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2008, 21:20   

... a Ty masz usiebie podlaczone domykanie szyb tym sposobem i dziala wszystko tak??
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 24-07-2008, 21:50   

Domykania jeszcze nie mam. Na filmiku to włączyłem tak "na krótko" do gniazda przełączników w drzwiach kierowcy. Masa stała, "+" przez jakiś przekaźnik uruchamiany masą z centralki. Ale to nie ma prawa działać po podłączeniu przełączników.
Głównie chodzi mi o zabezpieczenie przeciążeniowe i bez tego raczej nie będę nic na stałe montował.
 
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 25-07-2008, 19:32   

Cześć.

Moim zdanie problem jest w tym, że jak przycisk są w stanie spoczynku to na silnik jest podawany '-' na obydwa przewody lub '+', zależy czym jest sterowane. W momencie naciśnięcia przycisku jednen '-' jest zamieniany przez przycisk na '+'. Więc jak chcecie zrobić domykanie szyb a nie chcecie kupować "modułu domykania szyb" (koszt od 50zł w zależności iloma szybami ma sterować), to ja bym wstawił małe przekaźniki. Przewody do silnika puszczacie przez przekaźnik. Przekaźnik ma styk zwierny i rozwierny. Na rozwiernych puszczacie przewody do silnika a na zwiernych podłączacie '-' i '+' tak aby w momencie zadziałania przekaźnika szyba się podnosiła.

Jeśli chodzi o zbyt długie podanie napięcia na silnik to nie ma obawy, że się spali. Silnik są wyposażone w wyłączniki przeciążeniowe.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 25-07-2008, 23:39   

Problem masy na silnikach można łatwo wyeliminować dając dodatkowy przekaźnik obok fabrycznego odcinającego "+" drugi odcinający "-". I tak po wyłączeniu zapłonu na włączniku nie będzie nic. Ja mam prąd na włącznikach cały czas niezależnie od zapłonu dlatego myślałem o przerobieniu całej instalacji el. szyb.

Co do pomysłu kolegi kwazar1 z przekaźnikami to wydaje się proste i dobre rozwiązanie ale ciekawe czy będą się tak rozwierać i zwierać żeby nie zrobić zwarcia, weźcie pod uwagę różne sytuację (różnie działające przekaźniki, słaby akumulator) trzeba by to sprawdzić w praktyce. Najlepiej aby ten zwierający, podający "+" minimalnie opóźnić i powinno być dobrze. Myślę, że opóźnienie rzędu 0,5 sek. nie będzie przeszkadzać w eksploatacji, a wyeliminuje możliwość powstania zwarcia.
Ostatnio zmieniony przez siudii 26-07-2008, 12:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-07-2008, 11:21   

Podczas przełącznia się styków nie mam mowy o zwarciu. Przełączenie następuje bardzo szybko. Wiem coś o tym, bo zajmuję sie automatyką i wiele razy coś takiego robiłem. Pomysł z tymi przekaźnikami wszedł w życie juz ponad 8 lat temu. Zrobiłem tak mojemu bratu w maluchu, po zamknięciu drzwi szybki sie domykały. To był szok dla moich sąsiadów. Tylko ja jeszcze musiałem dołożyć wyłączniki krańcowe, tak aby sie przekaźniki wyłączyły jak szyba jest już zamknięta.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 05-09-2008, 23:28   

Krzyzak napisał/a:
szyber sie tak zawsze zatrzymuje w polowie szerokosci - taki ma "program" dzialania
kazdy fabryczny z E3x tak ma

Udało mi się to w prosty sposób przerobić i mój już się nie zatrzymuje. A przede wszystkim mogę go automatycznie domykać.
Tu opisałem jak to zrobiłem w moim Galancie.

[ Dodano: 22-09-2008, 20:25 ]
Odpowiadam na pytanie zadane w temacie dotyczącym szyberdachu ale tutaj bardziej pasuje.
kamils napisał/a:
witam rozumiem ze masz u siebie domykanie wszystkich szyb i szybyrdachu?
czy w zwiazku z tym moglbys podac konkretny schemat opis lub cos takiego...bo z tych postow co byly pisane o domykaniu szyb konretnego nic nieznalazlem i do tej pory niewiem jak to podlaczyc, jesli mozesz pomoc bede wdzieczny.


Jeżeli chodzi o szyby ja zrobiłem tak: najpierw wywaliłem przekaźnik, tak żeby szyby działały też bez zapłonu. Trzeba odkręcić osłonę pod kierownicą i zlokalizować przekaźnik (foto). W gnieździe przekaźnika zwieramy na stałe dwa przewody od strony wnętrza samochodu i gotowe. Szyby powinny działać również bez zapłonu.


Teraz przekaźniki. Potrzebne będą 4 (do każdej szyby). Najwygodniej je przykręcić do drzwi kierowcy bo są tam wszystkie kable od prądu i silników szyb. Potrzebny będzie tylko jeden dodatkowy przewód z minusem z centralki alarmu, który będzie uruchamiał przekaźniki. Należy go oczywiście przeprowadzić od centralki przez taką ciasną rurkę gumową do drzwi.
Teraz będą nas interesować przewody idące do włączników szyb w drzwiach kierowcy. Niestety nie pamiętam kolorów kabli przy okazji rozbierania drzwi zrobię zdjęcia i jeszcze raz dokładnie to opiszę. Trzeba znaleźć kabel plusowy (bodajże niebieski) i kabelki, na których pojawia się plus podczas zamykania szyby odpowiednio jeden na każdą szybę. Plus podłączamy do styków 86 i 87 przekaźnika, masę z centralki do 85 a przewód, na którym pojawia się plus podczas zamykania okna przecinamy i podłączamy ten wychodzący do silnika szyby do 30 a ten od strony włącznika do 87a. Narysowałem schemat jak to powinno wyglądać.

To jest oczywiście schemat dla jednej szyby. Dla każdej następnej szyby wygląda to dokładnie tak samo.

Podaję jeszcze lokalizację bezpiecznika odpowiedzialnego za prąd szyb el., którym można wyłączyć prąd z szyb podczas zabawy z przekaźnikami.

Jeżeli chodzi o szyberdach to podobnie jak w przypadku szyb wyleciał przekaźnik jest on za podsufitką po lewej stronie od silnika szyberdachu. Łatwo go sprawdzić bo włącza się po przekręceniu kluczyka, dotykając go czuć takie pyknięcie. Następnie przewód masowy z centralki podłączyłem do kostki przewodów, którą odpinamy wyjmując włączniki szyberdachu i oświetlenie wnętrza. Interesują nas dwa kabelki (zielone w jakieś wzorki) na których jest masa po wciśnięciu przycisków domykania szyberdachu. Po odkręceniu tej konsoli może nie być masy ponieważ jest ona (masa) przykręcona czarnym kablem na jednej ze śrubek mocujących konsolę i może (a nawet powinno) nic na konsoli nie działać po odkręceniu jej od sufitu, więc trzeba podać masę aby zlokalizować przewody. Podłączając masę z centralki do przewodów przy konsoli należy użyć dwóch diodek prostowniczych aby prąd przechodził tylko z centralki do szyberdachu a nie na odwrót.

Napisałem to tak na szybko jak coś przeoczyłem to śmiało pytać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.