[CA4A 1.6] Wymiana oleju w przekładni manualnej- pomocy :) |
Autor |
Wiadomość |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2008, 20:38 [CA4A 1.6] Wymiana oleju w przekładni manualnej- pomocy :)
|
|
|
Wymiana oleju w przekładni manualnej- pomocy
Witajcie Jak w temacie potrzebuje się dowiedzieć jaki olej zastosować do manualnej przekładni biegów?? Chciałbym wymienić olej w skrzyni wiem, że ma być 75W-90 lub 75W-85W może ktoś ułatwi mi i powie jakiej firmy olej kupić? gdzie najlepiej sie zapatrzyć? Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź.. z góry dzięki |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 27-07-2008, 21:09
|
|
|
ja mam mobil mobilube 75w90 czy jakoś tak i nie narzekam. kupowałem w sklepie to płaciłem 50pln/litr. na alledrogo widziałem go sporo taniej. |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 27-07-2008, 22:13
|
|
|
Ja mam Platinium 75W90. Też cos kolo 40 zl za litr.
Ale pamiętaj każdy olej bedzie dobry jeśli będzie miał oznaczenie GL-4. Tylko i wyłącznie takie. Pamiętaj o tym. |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2008, 22:51
|
|
|
Dzięki chłopaki pozdrawiam |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2008, 08:22
|
|
|
A ja tak przy okazji zapytam.Jak spuscic olej ze skrzyni,gdzie jest sruba? |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2008, 08:49
|
|
|
adamovicius napisał/a: | A ja tak przy okazji zapytam.Jak spuscic olej ze skrzyni,gdzie jest sruba? |
Proszę bardzo
http://www.fotosik.pl/pok...0999b3726e.html
Tu masz wszystkie informacje odnośnie wymiany oleju...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2008, 22:10
|
|
|
A jak wleje GL-5 to sie chyba Colt nie obrazi? |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2008, 22:22
|
|
|
adamovicius napisał/a: | A jak wleje GL-5 to sie chyba Colt nie obrazi? |
" Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 moze powodowac korozje chemiczna stopów metali kolorowych, np. brazowych synchronizatorów. Wyjatek stanowia oleje spełniajace jednoczesnie wymagania GL-4 i GL-5. "
tyle na temat |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2008, 11:04
|
|
|
Dzisiaj sprzedawca w pewnym małym sklepiku powiedzial że olej 75w-90 występuje tylko w GL-5 i że wcale nie zaszkodzi.A na tekst o korozji sie usmiał.Ale jak producent pisze że ma byc GL-4 to taki ma być. |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2008, 11:42
|
|
|
To tylko swiadczy o tym jakim ignorantem jest ten sprzedawca. Wielu producentow ma w ofercie 75w-90 gl-4. |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2008, 12:26
|
|
|
Podepne sie pod temat:
Czy jak juz wlalem 80W-90 to czy moge zmienic na 75W-90 bez zadnych obaw? Chodzi o to ze w zimie strasznie ciezko biego wchodza... |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2008, 13:07
|
|
|
Kupiłem MAXXUS 75W-90 GL-4+/GL-5.Na Mobila mi nie dali rabatu w IC
...................
Operacja wymiany została zakończona powodzeniem.Stary olej był lekko brązowy,według mojego ojca po zapachu to był zwykły Hipol.Natomiast nowy olej smierdział niczym propan-butan |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 30-07-2008, 07:54
|
|
|
mugen napisał/a: | To tylko swiadczy o tym jakim ignorantem jest ten sprzedawca. Wielu producentow ma w ofercie 75w-90 gl-4. |
Potwierdzam, także Valvoline ma. |
|
|
|
 |
orz1
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 147 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 30-07-2008, 17:02
|
|
|
Gabek_82 moja rada, jak chcesz wymienić olej w skrzyni to próbuj najpierw odkręcić korek wlewowy, a dopiero później spuszczaj olej
Ja u siebie najpierw spuściełe, a póxniej szarpałem się z korkiem wlewowym, którego do tej pory nie odkręciłem, samochód stał 2 dni na podnośniku bo nie wiedziałem co robić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-07-2008, 23:09
|
|
|
orz1 napisał/a: | samochód stał 2 dni na podnośniku bo nie wiedziałem co robić. |
mialem taki przypadek - wlalem przez wlacznik swiatla wstecznego biegu
warunek - trzeba dokladnie wiedziec ile oleju wlac |
|
|
|
 |
|